De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

♥Debby♥

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

19 januari 2008, 00:52:17 #721 Last Edit: 19 januari 2008, 00:56:39 by Karin
Ik maak me een beetje zorgen om het oudste jong van Dizzy en Diba. Toen ik net de jongen controleerde waren ze eigelijk allemaal gevoerd behalve deze. Er zaten maar heel weinig zaadjes in de krop. Ik heb het dus pap gegeven, maar het verslikte zich steeds. Dat was me al eerder opgevallen, maar ik dacht dat het onwennigheid was. Met moeite heb ik er net 7 ml in gekregen. Als het morgen weer niet gevoerd is haal ik het weg en zet ik het bij de papjongen beneden. Dan kan ik het in ieder geval beter in de gaten houden.

Dizzy heeft eindelijk haar ei gelegd. Het zat er gisteren al aan te komen. Ze is direct er na de jongen gaan voeren dus ik hoop dat dat de reden was van het slechte voeren. Ik heb het ei weggehaald en er een aantal nepeitjes voor in de plaats gelegd. Ik hoop dat ze hierdoor minder gaat leggen. Het is zonde om zoveel moeite te doen voor iets waar ze toch niks aan heeft  ::)

Het was sowieso eieren rapen deze week. Dimple heeft er 2 gelegd, ééntje vanaf de stok denk ik ( lag kapot, maar kan ook door de jongen gedaan zijn ) en één gewoon op de grond. Uit de grote volière heb ik al 3 eitjes gehaald, geen idee van wie ze zijn, maar ik zag dat Breezer er een beetje mottig bij zat en zo zat ze er ook altijd bij als ze eitjes legde. Dat is ook de reden dat ik niet met haar kweek. Daarnaast gingen de eitjes toch steeds stuk door een te dunne schaal. Tja, met die daglichtlampen stimuleer ik natuurlijk de boel, maar ik moet het nog wel even doen zolang Dizzy en Diba de jongen nog hebben. Daarna stop ik meteen met dat licht.

Nog even wat foto's van de papjongen  ;D

Sascha

De Fallow witmasker. Ze immiteerd altijd een havik en staat hoog op de poten  ;D

En Sky

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Debbeltje op 18 januari 2008, 23:31:02
Kijk, zo kom je ergens Marc...

't is niet Caroline..

dan misschien toch Anja, of euh... Monky??

Of... Karin ZELF!!! :o :o :o

;D ;D ;D

Citaat van: Debbeltje op 18 januari 2008, 23:14:26
Heb je je photobucket prive gemaakt?? Nou Marc, dat kan je het wachtwoord gaan kraken! 

Daar begin ik niet aan hoor, dat kan de bedoeling niet zijn! ;D

Citaat van: Karin op 19 januari 2008, 00:52:17
Het was sowieso eieren rapen deze week. Dimple heeft er 2 gelegd, ééntje vanaf de stok denk ik ( lag kapot, maar kan ook door de jongen gedaan zijn ) en één gewoon op de grond. Uit de grote volière heb ik al 3 eitjes gehaald, geen idee van wie ze zijn, maar ik zag dat Breezer er een beetje mottig bij zat en zo zat ze er ook altijd bij als ze eitjes legde.

Het lijkt al wel pasen! ;D

Hopelijk komt het goed met het oudste jong!...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  3 januari 2008, 12:48:26
Gisterenavond ging ik de jongen weer fotograferen en de oudste 3 jongen van Dizzy en Diba ringen en toen werd ik heel erg verrast want..... het oudste jong bleek ineens gele pennen door te krijgen. Gele pennen ? Hoe kan dat nou, de kuif is grijs en de rand van de vleugels ook  :o :o :o En de rest van het lichaam krijgt dus veren die eruit zien als lutino gepareld. Ik sta echt voor een raadsel. Ik heb al contact gehad met een aantal Amerikaanse kwekers, tot nu toe nog geen reactie dat iemand deze mutatie weet, dus maar even geduld hebben  ;D Jullie begrijpen dat ik even niet te scheutig ben met het reserveren van de jongen, je weet maar nooit  ;D ;D ;D Eerst even kijken wat de rest wordt. Ik denk bij de tweede jong ook al iets te zien, maar minder. De Amerikanen waren wel heel verbaast dat ik met 8 dagen al pennen kon zien en dat ik de voetring pas met veel moeite om kreeg door de dikke poten  ;D Dizzy kreeg met Jazzy ook altijd megagrote jongen ! Hier wat foto's :

Mocht iemand dit vaker gezien hebben dan hoor ik het graag  ;D

De rest van de foto's krijgen jullie later te zien.

Is DIT het? ;) ;D

Caroline

Dat dacht ik al ... die blijft gewoon bij de Bonte parel.  ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, de twee oudste jongen heb ik dus naar beneden gehaald ::) Vannacht heb ik ze allemaal zo goed en zo kwaad als het ging 10 ml pap gegeven. Toen ik vanmorgen ging kijken hadden ze dus geen van alle eten gehad  :( Ze waren ook hooguit 2 gram bijgekomen in vergelijking met gisterenmiddag.

Moeders zat pisnijdig op haar nepeitjes toen ik de jongen eruit plukte. Ik heb ze weer allemaal pap gegeven en de 2 oudste eruit gehaald, de 3 jongste die wel een heel klein beetje zaad in hun krop hadden heb ik in een klein doosje in de kooi gezet. Hopelijk gaat Diba dan deze wel voeren en als Dizzy van haar eitjes afkomt ook. Zo niet dan gaan die morgenavond ook naar beneden. Maandag en dinsdag werk ik, dus dan is het handiger dat alles om te voeren beneden zit. Kan ik 's morgens vroeg nog ff snel wat pap geven.

Hm, jammer dat Diba het niet gewoon overneemt nu Dizzy broed, maar ja, het is voor hem natuurlijk eigelijk de eerste keer. Ik geef de 2 oudste nu om de 2 à 3 uur 5 ml. Heel voorzichtig en heel langzaam, zodat de oudste zich niet verslikt. Ik hoop dat hij snel een beetje bedelgedrag krijgt, dan verslikken ze zich niet meer zo snel  ::)

Gisteren foto's van ze gemaakt.
Het oudste jong :

Natuurlijk nog een foto van zijn ruggetje gemaakt  ;)

Het tweede jong, ze is een echt hittepetitje hoor, jee  :o Met veel moeite deze foto gemaakt, want ze probeerde steeds uit mijn hand te springen  ;D Maar dat zal hopelijk minder worder naarmate ze ouder wordt  ;)

Het derde jong, hij is een heel cool valkje, eet als enige zonder blikken of blozen 10 ml achter elkaar

Het vierde jong, ook een lekker relaxt ding, hij is het donkerste van het nest, maar ook hele mooie pareltjes !

En dan het vijfde jong, ze is nog een beetje een drukspookje, maar dat mag hè, met deze leeftijd  ;D

Het is erg grappig als ik boven op de vogelzolder jongen pap ga geven terwijl er ex-papvalkjes rondvliegen. Die zijn er altijd als de kippen bij  ;D Het is zelfs zo erg dat toen ik de jongen van River en Phoenix nog boven zaten en ik ze pap gaf met de 10 ml spuit Sterre op de spuit ging zitten om mee te snoepen  ;D ;D ;D Ze at het gemorste pap op. Wel handig, want één van de jongen wilde niet zo goed eten en toen Sterre mee at leek het alsof Sterre aan het voeren was en deed het jong wel de bek open  ;D Ook Cuba zit dan op mijn hand mee te kijken, kijken of er nog wat te bietsen valt  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Leentje van de kuifjes

jong 3 is zo'n schatje,ik mocht kiezen dus als het mag jong 3
A.U.B.
Groetjes Leentje

:D De Kuifjes van Wilgendaal! :D

Klik op mij! ;)

Dierenfreackske

Hoi Karin ...ik ben echt wel benieuwd nu naar het vervolg !
Je staat echt voor een raadsel he ! Ik hoop dat het hele speciale en supermooie valkjes zullen zijn maar dat zal wel ! Hele mooie foto's ook hoor van de andere jongen ! Grtjs Ann

Karin

Citaat van: Leentje van de kuifjes op 19 januari 2008, 15:22:51
jong 3 is zo'n schatje,ik mocht kiezen dus als het mag jong 3
A.U.B.

Dus het wordt jong 3 Marc ?  ;D En gaat die Arthur heten ? ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Marc van de Kuifjes

Maar waarschijnlijk wordt het gewoon "Tuur"! ;D

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

he Leentje.. Mooie keuze hoor!!

Gefeliciteerd met TUUR!!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Zo, koffertjes staan gepakt, morgen gaan Dixie en Murphy naar hun nieuwe baasjes  ;D Alleen de foto's die ze normaal meekrijgen houden ze nog te goed, de computer waar we mee branden zijn we weer helemaal opnieuw aan het installeren  ::) Dat is waar dat virus op zat. Windows is beschadigt geraakt en geeft veel problemen. Ik weet er het fijne niet van ( digibeet hè  ;D ), maar weet wel dat ik de laptop al een paar keer bijna uit het raam gegooid heb  ;D ;D ;D

Ik heb net de jongen gecheckt en Diba was toch aan het voeren.  Ik had ze vanmiddag in een doosje in de kooi gezet, maar er was één jong uitgekorpen. Dat jong was wel gevoerd, de andere 2 niet. Dus hups, pap gegeven, jongen uit de doos gehaald en los in de kooi gezet. Het is nog niet om over naar huis te schrijven, maar er zat zaad in de kropjes  ;D Morgen maar weer kijken.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves