De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Nathalie84

Citaat van: Karin op 11 januari 2008, 14:47:45
Citaat van: Nathalie84 op 11 januari 2008, 14:46:56
Hoi Karin!!

Ik las dat Mumble nu ook had gevlogen wat leuk!!  :D

Gaat het goed met de jongen??

Jááá, Mumble heeft ook het luchtruim gekozen ! Nu Ukkie nog, die zit nog liever op de grond  ;D ;D ;D

Ahw echt een schatje..veilig op de grond hihi  ;)

Lin

Bronze zou zo licht blijven? oh dat is zeker mooi dan! Jammer dat je van die reacties krijgt waar je niet op zit te wachten. Gelukkig zoek je wel goede adresjes en verkoop je ze niet zomaar. Dat zouden meer mensen moeten doen!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

O jee, wat typen jullie veel en snel  ;D Ben ik aan het antwoorden, staat het volgende bericht er al  ;D Of ik foto's heb..... ja hoor  ;D Ik moet ze alleen nog ff bewerken en uploaden, wordt dus later op de dag.

Toen ik vanmiddag op de vogelzolder kwam brulde de jongen van River en Phoenix moord en brand. Zit pa in het blok en was druk bezig het jongste jong lelijk op de rug te plukken  >:( >:( >:( En de kropjes waren helemaal leeg  ::) Ik heb ze eerst even gewogen, en het gewicht is wel goed, jong 1 100 gram, jong 2 109 gram en jong 3 105 gram. Ik heb ze daarna alle drie een volledige papvoeding gegeven en heb ze in de bak op de grond in de volière gezet. Ik ga zo weer checken hoe het gaat en als ze niet meer gevoerd worden ga ik eerst proberen of ik ze stiekem bij Dimple en Magic kan zetten. Die heb ik net los uit hun kooi gedaan, die fladderen lekker rond, en ik zet dan de 3 jongen bij hun. Ik hoop dat ze in ieder geval gedeeltelijk gaan voeren. Dan voer ik ze wel een paar keer per dag bij. Gaat dit niet lukken dan verhuizen de jongen naar beneden en voer ik ze daar verder met de hand. 1 van de bontjes gaat naar iemand hier op het forum, maar dat mag ze zelf zeggen  ;D We zouden eerst DNA testen omdat ze graag een pop wilde, maar ze vindt ze nu zo leuk dat het haar niet meer uit maakt  ;D ;D ;D

Met de jongen van Dimple en Magic gaat het ook heel goed ! Ik heb uitgerekend dat de 2 oudste ze rond aanstaande dinsdag 6 weken zijn, dus ik denk dat ik ze zondag apart ga zetten om te kijken of ze goed zelfstandig eten. Als ik ze al eerder goed zie eten dan mogen ze bij de ouders blijven tot ze weg gaan. Als ze goed eten mogen de 2 oudste dus eind volgende week weg, dan zijn ze 6 1/2 week ! Wat gaat dat snel hè ?  ::) Van dit koppel zou ik wel 10 nesten willen, maar ja, het blijft er toch echt 1. Mogen ze volgend broedseizoen weer 2 nesten  ;D

De jongen van Dizzy en Diba doen het ook heel goed, de ouders voeren geweldig goed. De 3 oudste zitten nu in hun his en sis periode. Als je het broedblok open doet lijkt het wel een groep slangen  ;D De 2 jongste zitten daar nog niet in en kijken de andere verwondert aan : wat maak je je druk ? Hahahaha. Nog even en ik ga ze dagelijks wat pap geven. Ik doe het nu ook af en toe, maar  nog niet dagelijks. Ze vinden het heerlijk !  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Lin op 11 januari 2008, 14:59:38
Bronze zou zo licht blijven? oh dat is zeker mooi dan! Jammer dat je van die reacties krijgt waar je niet op zit te wachten. Gelukkig zoek je wel goede adresjes en verkoop je ze niet zomaar. Dat zouden meer mensen moeten doen!

Ja, zodra ik zomaar ga verkopen stop ik meteen met kweken  ;D Het gaat me nog steeds aan het hart als de jongen de deur uit gaan ( alhoewel ik ook wel een beetje blij ben dat die "helicoptertjes" ergens anders de boel onveilig gaan maken  ;D ;D ;D ), maar omdat ik weet dat ze goed terecht komen ben je ook wel weer erg blij  ;D

Ja, dat bronze fallow ( zeg maar "het oude fallow', ik blijf het ook gewoon fallow noemen hoor  ;) Als ik het nu de benamingen door de war haal, sorry  ;D Het andere is dus het zilver ) ziet er dus uit als licht cinnamon.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nathalie84

Hoi Karin,

Wat leuk dat het allemaal zo goed gaat met alle jongen!!

Ik wacht de foto's rustig af.. ;)  :D

♥Debby♥

Leuke update weer..  ;D Vooral dat stuk over de oudste jongen van Magic en Dimple.. hahaha.. jemig he.. misschien dus nog maar 1 week geduld?? nou, ik ga nog maar even uit van 2 weken.. kan het alleen maar meevallen.. maar aangezien het zulke super ouders zijn en je weet hoe de jongen zijn.. mijn hart begint al sprongetjes te maken! hahahaha..

Ik wilde nog eens vragen wat jij adviseert om straks met Dixie te doen.. eigen kooi? quarantaine?

wat is jouw advies??

En toch foto's! dat is goed nieuws!

Leuk dat Mumble nu ook aan het vliegen is geslagen.. Nu dus wachten op Ukkie..  hopelijk volgt die ook snel!

En misschien dus valkjes op de pap over.. ik hoop voor je dat het niet nodig is.. wie weet springen dimple en magic wel hartstikke goed bij..

Nou, ik kom vanavond nog even foto's kijken!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Nou, ik heb de jongen van River en Phoenix uit hun volière gehaald want ze deden er niks meer mee, ze zaten alleen maar het broedblok te bewonderen die nu leeg was gekomen  ::) Ik heb het tussenschot weggehaald en River en Phoenix  zitten nu dus weer bij de rest. Een beetje onwennig zijn ze wel. Ze blijven vooral in het gedeelte zitten waar ze eerst zaten. Ik heb de jongen dus bij Dimple en Magic gezet. Eerst Dimple en Magic uit de kooi en toen de jongen erbij. Zo zouden er gewoon "ineens 3 extra jongen" in de kooi zitten.

Helaas zitten de jongen van Dimple en Magic wel te klieren tegen vooral het jongste jong van River en Phoenix. Die had natuurlijk al wat bloed op de rug zitten en de jongen begonnen er meteen aan te pulken. Ik heb er nu wat vet op gesmeerd en een zooi trosgierst erbij gegooid in de hoop dat ze er dan van af blijven.  Na een paar uurtjes vliegen gingen Dimple en Magic weer terug bij de jongen. Ik had net de jongen van River en Phoenix wat pap gegeven en ik had nog over. Toen mams bij haar jongen kwam liepen ze juist op mij af met de pap, vonden ze lekkerder dan mams eten  ;D ;D ;D

Ik heb Cocktail die in de badkamer zit bij zijn nieuwe popje Twister gezet, want het ziet er naar uit dat ik die kooi nodig ga hebben  ::) Ik kijk het vanavond nog even aan en ik hoop dat ze gevoerd worden. Zo niet dan haal ik de drie jongen weg en zal ik het zelf moeten gaan doen  :(
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

11 januari 2008, 19:55:35 #547 Last Edit: 11 januari 2008, 19:57:44 by Debbeltje
Karin,

heb jij interesse in een pot nutribird A19

ik heb hem hier staan. vol.. maar wel open geweest..

en ik heb hem niet nodig en dan moet ik hem straks weggooien..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi Karin,
Fijn dat het goed gaat met met de bijna zelfstandige jongen!
Wat jammer dat River en Phoenix hun jongen niet meer voeren :(
Hopelijk kunnen de kleintjes in het pleeggezin opgroeien!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Ik ga even de jongen pap geven, daarna zal ik op jullie berichtjes reageren en foto's plaatsen !  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nathalie84

carco

Ken jij het blad hondenleven?
Daar stond vorige keer over de zwangerschap en nu dus over de geboorte van iemand met Austrian Shepherds in.
Volgende maand komt het er weer in en dan gaat het over de opgroei.
Deze fokker staat er in: http://www.clan-miphydes.nl/

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

CitaatIk wilde nog eens vragen wat jij adviseert om straks met Dixie te doen.. eigen kooi? quarantaine?

wat is jouw advies??

Ik zou haar als het kan een week of 2 even apart houden. Dan kan ze aan je wennen en kan je even goed kijken hoe ze zich gedraagt. Maar ik weet hoe moeilijk het is met tamme valkjes  ;D Bij mij verdwenen ze ook altijd al vrij snel tussen de andere tamme valkjes. Niet tamme is een stuk makkelijker, die gaan bij mij standaard 6 weken in quarantaine. Maar goed, die komen dan toch vaak uit een buitenvolière en zitten met meerdere valken, dan ben ik toch wat voorzichtiger.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Debbeltje op 11 januari 2008, 19:55:35
Karin,

heb jij interesse in een pot nutribird A19

ik heb hem hier staan. vol.. maar wel open geweest..

en ik heb hem niet nodig en dan moet ik hem straks weggooien..

Ik gebruik altijd A21, is die A19 veel anders ? Ze zijn nu natuurlijk die A21 gewend. Misschien dat iemand het weet ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: carco op 11 januari 2008, 21:54:19
Ken jij het blad hondenleven?
Daar stond vorige keer over de zwangerschap en nu dus over de geboorte van iemand met Austrian Shepherds in.
Volgende maand komt het er weer in en dan gaat het over de opgroei.
Deze fokker staat er in: http://www.clan-miphydes.nl/

Groetjes: Caroline.

Ja, ik ken het blad en ik ken ook die fokker  ;D Ik ken vrij veel mensen die met dat blad meewerken, wel grappig  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves