De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

CitaatVan zodra "Arthur" er is!

??? Is dat een Belgische gezegde ?  ???
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Mooie foto's weer Karin,

gaaf hoor.. 't is echt geweldig om te zien hoe hard ze groeien.. iedere dag weer meer pennen, weer meer veren.. dat gaat als een sneltrein..

Wat de andere jongen betreft kan ik me voorstellen dat je bedankt hebt.. vind dat zo zielig.. ik hoop maar dat andere kwekers ook zo reageren of dat ze er in ieder geval goed over na gaan denken en misschien de valkjes dan naast de 4 grasjes erbij nemen..  maar je krijgt er een nare smaak van in je mond inderdaad..

En?? zijn er voor de rest al jonkies gereserveerd?

Heb jij trouwens al enig idee wanneer het eerste nest dan weg mag? omdat je al zo druk bent met de verklaringen e.d.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Hahaha... heb jij kooi Arthur besteld Marc???

♥Debby♥

Karin

Citaat van: Debbeltje op  5 januari 2008, 19:19:06
Mooie foto's weer Karin,

gaaf hoor.. 't is echt geweldig om te zien hoe hard ze groeien.. iedere dag weer meer pennen, weer meer veren.. dat gaat als een sneltrein..

Wat de andere jongen betreft kan ik me voorstellen dat je bedankt hebt.. vind dat zo zielig.. ik hoop maar dat andere kwekers ook zo reageren of dat ze er in ieder geval goed over na gaan denken en misschien de valkjes dan naast de 4 grasjes erbij nemen.. maar je krijgt er een nare smaak van in je mond inderdaad..

En?? zijn er voor de rest al jonkies gereserveerd?

Heb jij trouwens al enig idee wanneer het eerste nest dan weg mag? omdat je al zo druk bent met de verklaringen e.d.

Nog niet alle pareltjes zijn gereserveerd, voor de bontjes heb ik wel al diverse gegadigde.  O, die verklaringen zijn zo gedaan hoor. De dierenarts kijkt gewoon even of ze gezond zijn, handtekening, klaar  ;D Het belangrijkste is de ontlastingonderzoek. Meestal gaan de valkjes rond de 6 1/2 week weg, dus reken maar uit  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Jemig.. das al hartstikke snel dan.. Dixie viert vandaag z'n eerste verMAANDdag..  ;D

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Debbeltje op  5 januari 2008, 19:19:29
Hahaha... heb jij kooi Arthur besteld Marc???

Nog niet, ik moet Dierenvilla nog contacteren maar dat kan pas na 6 januari...
Dat is inderdaad die kooi!

Citaat van: Karin op  5 januari 2008, 19:17:52
CitaatVan zodra "Arthur" er is!

??? Is dat een Belgische gezegde ?  ???

Euh... nee maar misschien wel vanaf nu! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♥Debby♥

Mijn kooi komt ook bij dierenvilla vandaan..

wij hebben de New York en de rijstvogeltjes zitten in de palace met playtop en op die playtop zitten duuk en diesel ook heel graag.. staat aan de andere kant van de kamer..  :)

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

en heel toevallig heeft karin nog net 2 bontjes over..  ::) :P :-X hahahaha

Marc van de Kuifjes

Karin

Vandaag een vroege knufelsessie gedaan ! Eerst even de bontjes bij de pareltjes in de box gedaan ( heb ik een leuke foto van gemaakt, krijgen jullie morgen wel te zien  ;D ) en de bontjes ( + fallow hè, maar dat snappen jullie wel  ;)  ) voor de eerste keer pap gegeven ( nou ja, 1 x eerder, maar dat was omdat ik baar mijn werk moest en ze een lege krop hadden, dit is het begin van het tam maken ). Dat ging hartstikke goed, ze slurpte zo 5 ml weg  ;D

Daarna mochten ze al terug ( als ze nog zo jong zijn en bij een onervaren koppel zitten wil ik ze nog niet te lang uit het blok halen ) en ben ik met de pareltjes ( de oudere pareltjes ) gan knuffelen. Ook zij kregen pap, maar mams en paps hadden ze al aardig gevoerd dus ik kreeg er niet veel in. Murphy was tijdens het uit de kooi halen al uit mijn handen gesprongen en snel onder een kamervolière gekropen. Lekker handig  ;D ;D ;D

Dixy heeft al lekker op mijn schouder gezet, zo leuk, de twee oudsten beginnen al echt een beetje aan je te knabbelen en zo. De 2 jongste lagen heerlijk op mijn schoot te slapen. Helaas geen foto van kunnen maken, dan zijn ze meteen weer wakker. Als je een jogn valkje voor het eerst ziet slapen schik je. Ze liggen echt plat op hun buik met hun kin op de grond  :-* :-* :-*

Marcel had een plankje voor het gat in het broedblok gemaakt, maar ik heb het toch maar anders gedaan : ik heb een kooi achter het luikje vandaan gehaald en heb daar de jongen in gezet. Dimple vloog er al heel snel in, Magic zit nu nog boven op de kooi, die gaat er vanavond wel in. De jongen gingen nml helemaal in het hoekje zitten en het was steeds moeilijker om ze eruit te halen zonder dat de ouders eruit vliegen. En geloof me, je wilt echt geen jongen tam gaan maken waarvan de ouders rond vliegen  ;D ;D ;D Voor je het weet vliegen de jongen ook, en dan hun ouders achterna.

Ik ben zo blij dat ik die kooien nog niet verkocht heb. Ze komen nu echt heel goed van pas. Die broedkooi die ik op maat heb laten maken bevalt me wat dat betreft veel minder. Zolang de jongen og in het blok zitten gaat het prima, maar daarna wordt het lastig. Ik ga dus voortaan bij de tamme koppels de jongen plus ouders daar in zetten zodra ze uitgevlogen zijn. Ook helpt dit goed om te voorkomen dat de ouders meteen aan een volgend nest beginnen  ;D

Voor ik met de knuffelsessie begon heb ik eerst een paar valkjes in hun kooi terug gezet. Je wilt niet weten hoe ze zich overal mee bemoeien  ;D Daarna mochten ze weer los. Zit ik te internetten zitten er  minstends 6 valkjes op me ! Één op mijn hoofd, 2 op mijn schouders, op beide handen één en één op het toetsenbord. daarnaast zat er nog eentje op mijn armleuning, maar die is niet zo tam, die durft niet dichterbij. Hij durft me alleen voorzichtig kusjes te geven  ;D ;D ;D De eerste de beste die beweerd dat je valkjes alleen moet houden omdat ze anders minder tam worden krijgt van mij een draai om zijn / haar oren !!  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

Hoi Karin,
Wat een gezellig verslag over de knuffelsessies met de kleine valkjes :)
Hi hi het overal mee bemoeien dat ken ik, alles wat ik doe willen de valkjes ook ;D
Maar ja als ze niet bij me (in de buurt) komen zitten vind ik het weer heel erg ongezellig ::)
Dus eigenlijk ben ik blij met valkjes die mijn laptop onderpoepen en stiekum toetsjes ervan afslopen ;D
Groetjes anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♥Debby♥

hahaha.. zooo herkenbaar Anke.. teksten die ineens verdwijnen, pagina's die ineens verdwijnen.. toetsen die in het rond vliegen

en valkjes die aandacht willen dus net zo hard op je vingers tikken als jij op het toetsenbord doet... gek wordt je er af en toe van.. hahahaha.. er lopen er hier nu ook 2 de boel te slopen. maarzoooooo gezellig...

wat jij zegt over dat tam worden Karin.. ik heb dat eens gezien bj onze grasjes...

wij hadden 1 heel tam grasje en een kennis van mijn  moeder had er ook 1.. niet tam.. maar er werd een baby geboren en die bleek allergisch.. dus mijn moeder belde mij en ik ben het parkietje gaan halen..
Hij zag wat pipo allemaal deed en het duurde niet lang of hij deed net zo hard mee!!

Later is die kennis nog eens bij ons wezen kijken omdat hij het niet geloofde toen mijn moeder het vertelde...

hij vond het geweldig.. en het was echt puur zien doet volgen.. en natuurlijk een strengeltje trosgierst..  ;)

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  5 januari 2008, 21:44:24
Voor ik met de knuffelsessie begon heb ik eerst een paar valkjes in hun kooi terug gezet. Je wilt niet weten hoe ze zich overal mee bemoeien  ;D

Net zoals grootouders zich altijd willen bemoeien na de geboorte van een kleinkind! ;D