De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

♥Debby♥

:)

al je valkjes al geknuffeld??? dat is volgens mij echt een dagtaak nu..  ;)

Fijn weekend! ben alweer benieuwd naar de foto's van morgen.. het gaat zo keihard met die kleintjes..

Groetjes!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Zeker een dagtaak ! Gelukkig liggen de 3 nesten een week of 2 uit elkaar, anders zou ik echt gillend gek worden hoor  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisteren en vandaag heeft mijn "wilde primrosekoppel" lekker losgevlogen. Ze zijn vanavond zelf teruggegaan in hun kamervolière. Dit is Nova, de man, die zat nog in de kooi toen ik foto's maakte...

En dit is de pop, Indra, die was er al snel uit om lekker te gaan fladderen  ;D

In april krijgen ze weer een blok. Ze hebben dan 2 maanden de tijd om eitjes te leggen. Ik hoop dat ze het nu wel gaan doen, want afgelopen keer heeft het blok 1 1/2 maand gehangen zonder enig resultaat  ::)

En dit is Mellody, het popje van mijn helaas overleden mannetje Jipper ( de vader van Cuba ). Voor haar is de bleekmasker man :

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Little Cockatoo

Ow wat een prachtige valkjes hebben jullie. Geniet er maar van. ;D ;D ;D ;D ;D
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

♥Debby♥

Wauw.. dat zijn weer mooie foto's zeg!  schitterend hoor.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dierenfreackske

Karin

Yoehoe !!!  We hebben net via internet voor in maart 6 dagen Disneyland Parijs geboekt ! We zijn dan 12 1/2 jaar getrouwd en i.p.v. een duur saai feest te geven gaan we er lekker met zijn tweetjes vandoor, haha haha  ;D ;D ;D We wilde eerst via het reisbureau boeken, maar het hotel naar onze keuze was volgens hun vol op bepaalde dagen en we konden maar maximaal 5 dagen boeken  ::) Nu gaan we van zondag t/m zaterdag, kunnen we zondag eerst even lekker in het hotel bijkomen van de reis en we kunnen zaterdag lekker op ons gemak vertrekken. We gaan naar Hotel New York en we willen dan ook een dagje rondrit Parijs doen, het zeeaquarium bekijken en de wild west show zien. Ik heb er nu al zin in ! Het zal onze laatste keer Disney zijn voorlopig ( ook pas onze 2e keer hoor  ;D ), want dit jaar komt er een tweede hond bij. 1 hond wil ik mijn moeder nog wel aan doen, maar 2....  ;D ;D ;D

En dan de foto's van de piepkuikens. De 4 jongen van Dimple en Magic zijn dus uit het blok, en ik heb gisteren geprobeerd een foto te maken hoe ze gezellig in het hoekje zitten, maar dat viel niet mee. Het deurtje moest helemaal open en ik moest oppassen dat de ouders er niet uitvlogen. Fototoestel om het hoekje en op de gok klikken  ;D Maar ik vind het wel leuk geworden :

De jongen van River en Phoenix worden ook al echte vogeltjes hoor  ;D Beide bontjes zijn ook cinnamon ! En leuk dat ze zijn ! Haha, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld  ;)

Het oudste jong :

Het fallow witmaskertje :

En het jongste bontje :

En dan de jongen van Dizzy en Diba.
Het oudste jong met de gele pennetjes. Ik zie hier en daar nu een stukje donker komen !

Het tweede jong :

En hier met zijn tweetjes, vind het zo'n lief stel, ik moet steeds denken aan het liedje "wij zijn twee vriendjes, jij en ik...." ;D

En dit is zo'n schattige foto ! Jong 3 die jong 4 en 5 warm houdt  :-* :-* :-*

Jong 3 :

Jong 4 en 5, ware liefde hoor  ;D

Ik ga morgen van de 2 oudste nesten ontlasting verzamelen en die opsturen voor controle naar Feld. Dat doe ik altijd met alle nesten. Het is wel altijd een heel karwei, want alhoewel valkjes je altijd volpoepen houden ze het altijd spontaan op als ik het op wil vangen, haha haha  ;D ;D ;D Ook zal het niet lang meer duren voor ik een gezondheidsverklaring voor de jongen van Dimple en Magic ga aanvragen, met de andere 3 ( of 2, want ik hou er natuurlijk waarschijnlijk 1 ) wacht ik nog even tot ze iets ouder zijn. 

Nou, dat waren de foto's weer voor vandaag.  O ja, ik heb net weer extra DNA zakjes aangevraagd, dus kan ik binnenkort DNA testen opsturen, in ieder geval voor de fallow witmasker  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dat geloof je toch niet hè ? Krijg ik een aanvraag voor 2 jongen van Dizzy en Diba, wordt er nog even vermeld dat er eerst 2 van de 4 grasjes weg moeten die ze hebben.....  :o :o :o Ik was zo verbaast, viel bijna van de bank af van schik. Heb ze dus maar verteld dat ze ergens anders valkjes moeten gaan kopen. Je wilt een ander dier erbij, doe je er toch maar gewoon een paar weg ?  :o :o :o Dan zijn ze bij mij echt aan het verkeerde adres !!  >:(
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  5 januari 2008, 16:26:10
En dan de jongen van Dizzy en Diba.
Het oudste jong met de gele pennetjes. Ik zie hier en daar nu een stukje donker komen !

Het tweede jong :

De jongen van Dizzy en Diba zijn qua kleur toch wel helemaal anders dan toen Dizzy nog met Jazzy was. Ik heb het nestje van Rikske voor de aardigheid nog eens opgesnord...
(pagina 76 van je vorige dagboekje)

Deze waren echt wel donkerder van kleur!

Merk je al een verschil in karakter of is dat nog te vroeg?

Citaat van: Karin op  5 januari 2008, 17:02:31
Dat geloof je toch niet hè ? Krijg ik een aanvraag voor 2 jongen van Dizzy en Diba, wordt er nog even vermeld dat er eerst 2 van de 4 grasjes weg moeten die ze hebben.....  :o :o :o Ik was zo verbaast, viel bijna van de bank af van schik. Heb ze dus maar verteld dat ze ergens anders valkjes moeten gaan kopen. Je wilt een ander dier erbij, doe je er toch maar gewoon een paar weg ?  :o :o :o Dan zijn ze bij mij echt aan het verkeerde adres !!  >:(

Gelukkig dan maar dat ze dat erbij zegden!

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Manon*

Hoi Karin,

Leuke foto's, kon ze niet allemaal zien, op sommigen stonden kruisjes, maar ik kijk later nog even weer... en dan hopelijk kan ik ze allemaal bewonderen. Maar wat ik gezien heb is mooi...
En jee zeg.. wat een idee... valkje erbij, grasjes weg :-\
Kan me voorstellen dat je daar een heel rare smaak van in je mond krijgt... vraag me dan ook af hoe dat dan in de toekomst gaat bij zulke mensen... als ze een ander huisdier krijgen... moeten dan de valkjes weer plaats maken daarvoor...
Bah, rare mensen heb je op de wereld rondlopen.

Groetjes Manon

Karin

CitaatMerk je al een verschil in karakter of is dat nog te vroeg?

Nou, juist overeenkomsten. Deze jongen zijn ook heel erg tot mensen aangetrokken, de 2 oudsten kwamen tijdens het foto maken juist naar me toegelopen, terwijl de meeste jongen juist de andere kant op gaan  ;D dat deden de jongen van Jazzy en Dizzy ook altijd !  :-*

CitaatGelukkig dan maar dat ze dat erbij zegden!

Ja, maar ik was toch al op mijn hoede hoor, want ze wilde er eerst 2 met 4 weken uit het blok plukken voor handopfok, vast mijn site niet goed gelezen  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatLeuke foto's, kon ze niet allemaal zien, op sommigen stonden kruisjes, maar ik kijk later nog even weer... en dan hopelijk kan ik ze allemaal bewonderen. Maar wat ik gezien heb is mooi...

Misschien photobucket overspannen  ;D

Citaatvraag me dan ook af hoe dat dan in de toekomst gaat bij zulke mensen... als ze een ander huisdier krijgen... moeten dan de valkjes weer plaats maken daarvoor...

Juist, dat heb ik dus ook tegen ze gezegd, sommige mensen hebben een raar gevoel voor dierenliefde  ???
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  5 januari 2008, 18:32:52

Nou, juist overeenkomsten. Deze jongen zijn ook heel erg tot mensen aangetrokken, de 2 oudsten kwamen tijdens het foto maken juist naar me toegelopen, terwijl de meeste jongen juist de andere kant op gaan  ;D dat deden de jongen van Jazzy en Dizzy ook altijd !  :-*

Klinkt goed! ;) ;D

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  5 januari 2008, 19:08:08

Nou, juist overeenkomsten. Deze jongen zijn ook heel erg tot mensen aangetrokken, de 2 oudsten kwamen tijdens het foto maken juist naar me toegelopen, terwijl de meeste jongen juist de andere kant op gaan ;D dat deden de jongen van Jazzy en Dizzy ook altijd ! :-*

Klinkt goed! ;) ;D

Haha, had je plannen ?  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  5 januari 2008, 19:12:28
Citaat van: Marc van de Kuifjes op  5 januari 2008, 19:08:08

Nou, juist overeenkomsten. Deze jongen zijn ook heel erg tot mensen aangetrokken, de 2 oudsten kwamen tijdens het foto maken juist naar me toegelopen, terwijl de meeste jongen juist de andere kant op gaan ;D dat deden de jongen van Jazzy en Dizzy ook altijd ! :-*

Klinkt goed! ;) ;D

Haha, had je plannen ?  ;D

Van zodra "Arthur" er is!