De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Anke

Citaat van: Karin op 15 december 2007, 19:36:34
Citaat van: *Yvon op 15 december 2007, 19:06:48
Hoi Karin

Ik hoop voor Anke dat je nu dit leest :

Ze is de weg kwijt en ze heeft je foonnr niet. ;D

Groetjes Yvon

We hebben haar inmiddels al gebeld, ze is onderweg  ;D

Hoi Karin,
Inmiddels ben ik weer thuis aangekomen ;D
We hebben een goede reis naar huis gehad.
Tinka was gelukkig heel rustig in het reisbakje.
Nu zit ze in haar hok bedeesd om zich heen te kijken :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♥Debby♥

Wat een lieve foto's weer karin.. heel erg mooi!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dierenfreackske

Ja ...dat zijn ze ook vind ik hoor !! Grtjs Ann !!
Alles ok met de kleintjes daar ? Grtjs Ann

Yvette

Wat zijn je baby'tjes onzettend schattig zeg
En Twister heeft ook al zo ontzettende mooie kuif

*Esther*

Heeeeeeej Twister, dat kan ik wel onthouden ;) ;D
Hopelijk geeft ze jou mooie kleine Twistertjes. :-*

De naam is wel toepasselijk voor Noknok van mij. Toen die nog in zijn (te kleine) kooitje zat was hij steeds aan het koppeltje duikelen.... Zat ie in een groter kooitje deed ie het nog steeds ;D
Nu niet meer, hij heeft geen houvast genoeg.

groetjes Esther

Diaantje

Hoi Karin,

Zo heb weer even bij moeten lezen..was een tijdje niet online..
Gefeliciteerd met je 4 donsjes... wel jammer dat de 5e het niet heeft gered, maar je hebt je best gedaan.
Leuk dat Tinka naar Anke is gegaan.

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Aaaaarch, heb een virus op mijn laptop, kan dus niet echt berichtjes schrijven, want daar staan ook alle foto's op van de piepkuikens. Een virsscanner is al de hele avond bezig, dus denk niet dat het nog vandaag lukt. Nou ja, morgen dubbel foto's. En de computer waar ik nu op zit is de muis van leeg, ook niet handig  ::) Hoop morgen dus na 2 lange internetloze dagen weer online te zijn.....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

Hoi Karin,
Wat balen zeg zo'n virus :(
Hopelijk gaat het morgen beter.
Ik kijk al uit naar de foto's!
Met Tinka gaat het prima, ze is een stuk rustiger dan ik dacht!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Citaat van: *Anke* op 17 december 2007, 22:30:54
Hoi Karin,
Wat balen zeg zo'n virus :(
Hopelijk gaat het morgen beter.
Ik kijk al uit naar de foto's!
Met Tinka gaat het prima, ze is een stuk rustiger dan ik dacht!!
Groetjes Anke

Ja hoor, als ik hier voor de kooi stond bleef ze ook rustig zitten. Alleen als ik met de hand in de kooi ging ging ze met een boogje om me heen  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

Hoi hoi,
Vanavond heb ik een paar minuutjes met mijn hand in de kooi gezeten :)
Ze bleef rustig zitten... uiteraard wel op beleefde afstand :)
Wordt vervolgd ;D
Hoe gaat het met de bleekmasker man zonder naam? ;)
Groetjes Anke

Dierenfreackske

Hallo Anke ...Het gaat goed he met Tinca ....ik zou zeggen ...
.doe maar rustig zo verder en je hebt een heel tam valkje er bij !!! Grtjs Ann

Karin

Citaat van: *Anke* op 17 december 2007, 22:37:22
Hoi hoi,
Vanavond heb ik een paar minuutjes met mijn hand in de kooi gezeten :)
Ze bleef rustig zitten... uiteraard wel op beleefde afstand :)
Wordt vervolgd ;D
Hoe gaat het met de bleekmasker man zonder naam? ;)
Groetjes Anke

Gaat goed hoor. Ik ga morgen beginnen met het serieuzere werk. Vandaag en gisteren werken en zondag de hele dag de jort op, dus ben nog niet met hem begonnen. Kon hij ook meteen een beetje bekomen van de schik  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik zit nu weer op een andere laptop, die van Marcel's werk die hij thuis had staan vandaag. Weer een andere virusscanner erover en hopen dat dan alles weg is. Anders van de week even met de laptop naar mijn broer, die is een echte computerwizzard  ;D

Ik hoop vanavond toch nog foto's te kunnen laten zien, anders wordt het morgen. Die staan nml op de andere laptop.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Succes met je pc´s .... ik zie op dit moment geen één foto van je, allemaal kruisjes.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Nou, de hele computer moet dus leeggemaakt worden en terug in de fabrieksstand gezet worden. Ik vind het heel vreemd, want het is een virus uit 2004 en we updaten altijd dagelijks de virusscanner. Het lijkt erop dat het virus ook de virusscanner aangevallen heeft want na het helemaal opnieuw te laten scannen met een nieuw virusscanner konden we helemaal niks meer. Alles liep vast. We hebben gisteren een losse harde schijf er bij gekocht ( waren we al van plan, dus nu maar meteen gedaan. Winkel was eigelijk al dicht, maar die lieve mevrouw liet manlief nog even binnen om het te kopen ). Ik ben nu dus bezig alle foto's en belangrijke dingen die we willen bewaren op die harde schijf te zetten. Ook bijv alle adressen van mensen die valkjes bij mij gekocht hebben. MOet je toch niet aan denken dat je die kwijt raakt  ::) Maar goed, kan de gemaakte foto's dus niet laten zien, dus gisteren weer nieuwe gemaakt  ;D ;D ;D

Als eerste mijn kleine feeks Phoenix. Je moet echt niet denken dat je in het broedblok kan kijken hoort. Ze blijft stokstijf zitten en omdat het een geheel onervarne koppel is durf ik haar er ook niet vanaf te halen, dus moet ik mijn nieuwsgierigheid maar bedwingen  ;D Ik ben benieuwd of het wat wordt. Zij is dus split voor fallow, bont en witmasker en haar man, River , is een fallow bonte witmasker.

Dan mijn bleekmasker, niet echt superfoto's, erg lastig om een foto te maken in dat kleine kooitje. Ik zit er aan te denken een iets grotere kooi erbij te kopen. Ik heb een nog grotere kooi, maar ik denk dat dat erg lastig wordt met tam maken. Deze is weer net te klein. Ik denk nml dat ik zowel deze als Twister in quarantaine hou tot alle jongen weg zijn. Ik moet er toch niet aan denken dat er wat gebeurt als de koppels jongen hebben. Wel ga ik Cocktail over een week of 2 - 3 bij Twister in de kooi erbij zetten. Gezellig met zijn tweetjes in de badkamer  ;) Dan hoop ik dat ze snel een koppel worden, ze mogen dan eind april een blok. Het andere koppel primroses hebben nog een blok, maar die gaat dit weekend eruit. Ze hebben echt helemaal niks gedaan. Heel even dacht ik dat ze eitjes moest leggen, had een iets dikke kont, maar echt helemaal niks. En dat terwijl ze wel interesse in het blok hebben. Nou ja, ook maar wachten tot april dan. Ik ga in mei op vakantie en de eitjes mogen pas uitkomen als we terug zijn. Hier de bleekmasker :

En dan de jongen, het is zo'n gezellig stel, jammer dat ze dit jaar maar 1 nest mogen, maar goed, volgend jaar misschien 2  ;)
Het hele stel bij elkaar :

Jong 1

Jong 2

Jong 3

Jong 4 in de vreetmode  ;D ;D ;D Hij had net pap van me gehad en ik kon hem maar niet duidelijk maken dat als ik er meer in deed hij uit elkaar klapt  ;)

En nog een foto van het achterblijvertje. Overigens wordt het wel gevoerd door de ouders, maar ik blijf het 2 maal daags bijvoeren, voordat ik de ouders hun brood, groente en zaad geef. Dan kan ik er tenmiste wat in krijgen, anders is de krop te vol  ;) Hun vorige nest hadden ze nml ook een achterlopertje die ook gevoerd werd, die heb ik niet bijgevoerd omdat ik zoiets had het kropje zit goed vol, hoeft niet.... Maar die lag ineens dood. Hoop ik nu dus te voorkomen.

Dat waren de foto's van de piepkuikens weer voor vandaag  ;D

Ik ben vanmiddag nog bezig geweest met de paint shop pro die op deze computer staat. Erg primitief hoor, als je al een veel nieuwere versie gewend bent, hahaha. Had er ook helemaal geen insteekfilters in zitten, heb er dus één voor de sneeuw van internet afgehaald. het is dit geworden :

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves