De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Dat is een mooie fotoreeks! :D
Zo'n miskukkeltje ziet Cookie er nogthans niet uit! :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♥Debby♥

Hopen dat jullie geslaagd zijn Karin.. wel fijn dat alle honden opstandig waren toch.. 't was ook niet zo heel best weer ook he.. poeh..

Ik vind je valkjes schitterend.. zie er zo op de foto's niets van dat cookie wat minder is.. heel mooi!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Wat een mooie lieve foto's van cookie en Kenzie !
Die voorlaatste is echt snoezig met die vleugels zo en die reaktie daarop he !!! Ze hebben ook een leuk speeltje !!Is dat een schommel die je aan een wasmand heb bevestigd ofzo ? Dat vind ik echt super hoor !! Grtjs Ann



Karin

Citaat van: *Anke* op  9 december 2007, 14:17:38
Hoi Karin,
Hi hi die eigenwijze honden.... ;D
Ik ben benieuwd naar de uitslag.

Wat een mooi koppeltje Cookie en Kenzy!
Kenzy is echt prachtig (kwijl,kwijl...)
Kweek je niet meer met ze, omdat Cookie te zwak is, of gebruik je een pleegkoppel voor hun eitjes?
Volgens mij kunnen daar prachtige jongen uit komen ;)
Groetjes Anke


Nee, ik kweek helemaal niet met ze, alleen heeft Kenzie 1 x spontaan eitjes gelegd en ik had toen toevallig een koppel met eitjes zitten  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  9 december 2007, 14:38:03
Dat is een mooie fotoreeks! :D
Zo'n miskukkeltje ziet Cookie er nogthans niet uit! :D


In het echt zie je het duidelijk hoor. Hij is kleiner en heeft geen staart. Hij zit er vaak ook een beetje sullig bij. Dit komt allemaal omdat ik antibiotica moest gebruiken toen hij nog heel jong was.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Dierenfreackske op 10 december 2007, 07:49:58
Wat een mooie lieve foto's van cookie en Kenzie !
Die voorlaatste is echt snoezig met die vleugels zo en die reaktie daarop he !!! Ze hebben ook een leuk speeltje !!Is dat een schommel die je aan een wasmand heb bevestigd ofzo ? Dat vind ik echt super hoor !! Grtjs Ann


Nee hoor, hangt gewoon aan het verlaagde stuk plafond. De "wasmand" is een kamervolière  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 10 december 2007, 22:04:23
Citaat van: Marc van de Kuifjes op  9 december 2007, 14:38:03
Dat is een mooie fotoreeks! :D
Zo'n miskukkeltje ziet Cookie er nogthans niet uit! :D


In het echt zie je het duidelijk hoor. Hij is kleiner en heeft geen staart. Hij zit er vaak ook een beetje sullig bij. Dit komt allemaal omdat ik antibiotica moest gebruiken toen hij nog heel jong was.


Ik herinner me dat je met hem gesukkeld hebt toen hij jong was.
Op de foto ziet hij er nogthans heel normaal uit! :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  7 december 2007, 19:09:58


Willow

Was ik zojuist weer even de foto's aan het bekijken die je pas geplaatst had... toen ik deze foto weer zag dacht ik "hey! een foto van Fikske... wat doet die hier??"...
Ik had niet meteen door dat het Willow was, die dan toch een zus van Fikske is :D.
Het zijn dan misschien maar vogeltjes maar ze hebben toch allemaal duidelijk familietrekjes! ;D

Fikske:





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Ja, idd, 2 zusjes ! Willow was hun allereerste jong. Er was maar 1 ei bevrucht en daar is zij uitgekomen  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb goed en ik heb slecht nieuws :
Het goede nieuws is dat Dimple en Magic de troste ouders zijn geworden van 4 prachtige piepkuikens ; 2 cinnamon pareltjes en 2 cinnamon geparelde witmasker 



Het slechte nieuws is dat het vijfde jong het niet gehaald heeft  Het jong was al 1 1/2 dag bezig met uitkomen. Niet verontrustend, want vandaag was het pas dag 19. Maar ik zag dat Dimple en Magic het ei opzij gelegt hadden en het al koud was. Er kwam nog wel gepiep uit het ei, dus ik als een gek de broedmachine klaar gezet. De hele middag heb ik het in de gaten gehouden, om de 10 - 15 minuten kijken. Veel moeten kl :censuur ten met de luchtvochtigheid, want dat is bij deze broedmachine heel moeilijk, komt amper boven de 40 %. Met veel kunst en vliegwerk, sponsje, nat stuk keukenrol.... Nou ja, net boven de 50 % kunnen krijgen. Op een gegeven moment had ik zoiets, die komt vanavond laat pas uit, nog maar 1 klein barstje, ik ga de hond uitlaten en daarna het huishouden doen. Ruim een uur dus niet naar het ei gekeken..... En toen ik keek....báááálen. Het jong was uitgekomen maar lag dood. Ik baal hier zo van. Ik snap er dus niks van, was het zo uitgeput dat het erna dood gegaan is ? Het was wat nat geworden, komt het daar door ? De temp was 39 graden dus dat zat wel goed, het eigeel was goed opgenomen. Ik wilde het vanmiddag helpen maar toen ik een klein stukje van de schaal los maakte zag ik er bloed onder zitten en was dus gestopt, had ik het toch verder moeten helpen ? Had ik het ei beter onder de andere jongen moeten leggen in de hoop dat het warm genoeg bleef ? Het is zo moeilijk om de juiste beslissing te nemen, je weet pas naderhand of het een goede of slechte was.  Maar goed, ik hoop dat het met de overige 4 goed blijft gaan. Vooral de kleinste even goed in de gaten houden, want die scheelt 3 dagen met de op één na kleinste.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

ooooo karin, wat gaaf! gefeliciteerd met je 4 piepkuikens!!

wat zonde dat het 5de kleintje het niet heeft mogen halen.. maar ik weet zeker dat jij gedaan hebt wat nodig was en je moet je dus echt niet schuldig voelen.. je handelt volgens je instinct en uit ervaring en daar moet je altijd op vertrouwen.

Wat zijn ze ook mooi! Schatjes!

Wanneer zijn ze nu dan precies geboren? want ze zijn al echt geen donsjes meer..

Nogmaals van harte met jullie kroost!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi Karin,
Wat leuk vier donsjes!!!
Gefeliciteerd!!!
Balen dat het ene donsje het niet gehaald heeft :'(
Je hebt gedaan wat je kon, het heeft niet mogen baten :(
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marc van de Kuifjes

Proficiat met alweer een nestje... euh... nee, ik ga het niet weer zeggen, ik zou in herhaling vallen! ;) ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 13 december 2007, 20:06:48
Proficiat met alweer een nestje... euh... nee, ik ga het niet weer zeggen, ik zou in herhaling vallen! ;) ;D


Je bedoelt 2 Jefkes ?  ;D

Ze zijn geboren tussen 4 en 10 december, dus nog wel echte pluizenbolletjes hoor  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves