De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

*Esther*

Citaat van: Karin op  1 november 2007, 18:00:43
Nou, eindelijk heb ik van de week het popje in de kooi kunnen krijgen  ::) Ze hebben nog geen interesse in het blokblok. Ik hoop dat de broedkooi geen flop is, want het was duur genoeg  >:(

Ander koppel er in, of komt het dan niet uit met de rest en je planning?

Karin

Nou, omdat ik maar met heel weinig koppels wil kweken moet ik het een beetje plannen. een ervaren koppel + een onervaren koppel. Anders kan ik zijn dat ik zo dadelijk 2 onervaren koppels tegelijk laat kweken en dan kan ik niks overleggen. Nou ja, nog ff puzzelen  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanmorgen zag ik ze beide het blok verkennen, dus wie weet gaan ze het toch accepteren  ;D  Van de week ga ik 2 "oude" broedblokken tevoorschijn halen en alvast flink in de insectenspray zetten. Ik heb vorig kweekseizoen bloedluis in de blokken gehad ( gelukkig niet veel ) en heb ze wel goed uitgesopt en ingeprayed, maar ik ga voor de zekerheid nogmaals sprayen. Dan kunnen ze alvast goed intrekken en kan ik ze over een paar weken in gebruik gaan nemen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

5 november 2007, 10:17:07 #33 Last Edit: 5 november 2007, 11:45:14 by Debbeltje
Jij had toch ook zo'n mooi stoom apparaat karin?? die zou je er ook even op los kunnen laten.. dat maakt ook goed steriel..
Nu dan maar afwachten of ze de blokken goedgekeurd hebben.. misschien vinden ze het behangetje een beetje saai !  ;)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Dat is een goed idee  ;D Eerst flink stomen, dan insprayen, zo krijgen ze zeker geen kans. En als ze er toch komen koop ik Dutchys, heb ik afgelopen zomer bij de kippen gebruikt en dat werkt geweldig !  8)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Is dat een insekticide of zo?




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  6 november 2007, 19:59:32
Is dat een insekticide of zo?


Ik heb nog een spuitbus staan die ik voor de kippen gekocht had, maar nog niet nodig had omdat de Dutchys goed hielpen. Het is een gewone vlooienspray, werkt ook tegen luis / mijt. Ik gebruik het alleen in blokken die nog niet bij de vogels staan, dus gewoon van te voren in sprayen en een paar dagen / weken flink luchten. Als er vogels in zitten gebruik ik alleen biologische dingen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dimple en Magic gaan steeds meer het blok in, dus ik hoop over 1 - 2 weken eitjes te hebben. Ik heb ze nog niet zien wipwappen, maar ja, ik ben er natuurlijk niet de hele dag bij  ;D

Nessa en Kenya zijn een beetje pissig omdat zij "niet mogen". Ze hangen aan het broedblok en proberen het te verbouwen  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

haha Nessa en Kenya, grappig, ze proberen het zo te verbouwen dat hun er uiteindelijk in kunnen hihi...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

♥Debby♥

Dan zou je toch mooi op je neus kijken.. een blok met aan 2 kanten een gat.... ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

12 november 2007, 23:04:34 #40 Last Edit: 12 november 2007, 23:06:20 by Karin
Hihihi, ja, jammer voor ze hoor, maar ja.... Ik moet keuzes maken hè ?  
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Begin je er al wel een beetje zin in te krijgen??


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Nou Dimple en Magic gaan steeds meer het blok in..... En jullie weten, ik vertel pas verder als de jongen er zijn  ;D

Van de week heb ik nog wat broedblokken tussen de kerstspullen vandaan geplukt ( jullie kennen dat wel, zo'n opbergruimte waar van alles ingepropt staat  ::) ) eentje moet nog even gerepareerd worden ( deksel zit los, is gevallen tijdens het schoonmaken na het vorige siezoen ), dan alles ff lekker stomen en inspuiten en met een beetje geluk dit weekend blokken er in ! Ik ga met de volgende koppels proberen :

Dizzy x Diba, waarschijnlijk weer onbevruchte eitjes, maar ze kunnen eventueel als pleegkoppel spelen.

River x Phoenix ( fallow bonte witmasker koppel ), geheel onervaren, grote kans dat ze er niks van bakken, maar vinden elkaar redelijk leuk.

Nova x Indra ( primrose ), ook geheel onervaren koppel, vinden elkaar maar zo-zo, Indra wilde ik eigelijk met Cocktail koppelen, maar dat was ook niks.

Ik kreeg vorige keer bij de melding dat ik met deze koppels ging kweken diverse aanvragen per IM, email en via mijn site, maar voor deze 2 koppels wil ik geen wachtlijst. Dit omdat het geheel onervaren valkjes zijn, grote kans dat het dus niks wordt,  en als er wat van komt ik ook nog diverse mensen op de wachtlijst heb die nog geen voorkeur voor mutatie hebben. Daarnaast waren het vooral kwekers die de jongen wilde voor in de volière, maar met een beetje geluk wil ik deze jongen gewoon tam maken en zijn ze dus voor in de huiskamer  ;D Daarnaast heb ik zelf nog minimaal 1 popje "nodig" ( voor Cuba, die zit nog braaf te wezen tussen mijn tamme vrijgezelle dames, maar voor hoe lang nog.....  ;D ). Dus voorlopig geen wachtlijst, pas een lijst als er inderdaad jongen geboren worden  ;D ;D ;D

Morgen ga ik trouwens nog één valkje halen, eigelijk niet de bedoeling, omdat ik gehoopt had zelf de pop te kunnen kweken, maar ja, Cocktail en Indra deden echt helemaal niks met het broedblok. Indra heb ik toen bij Nova gezet en nu ga ik dus een nieuw ( primrose ) popje halen voor Cocktail.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

ooo... jij houdt het spannend zeg.. hahaha.. maar dat doe je dus altijd begrijp ik?

Nou, in ieder geval heel veel succes! ik hoop dat je een paar mooie verrassingen krijgt dit seizoen!



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dierenfreackske

't ja ...je moet inderdaad keuzes maken he !!
Veel succes daar met het koppeltje daar he !!
Grtjs Ann