De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Karin,

Leuk dat je ook weer een dagboekje begint. Alvast heel veel succes met het kweken. Ik zal zeker regelmatig komen lezen bij je.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Karin

Het lijkt me erg fijn om jou kweek-ervaringen te volgen.
Ik wens je veel succes toe!

Groetjes
Romy

Karin

Nou, het broedseizoen begon meteen al goed  ::) Jipper en Mellody zijn spontaan in de rui gegaan. Ik heb hun broedblok dus maar weer weggehaald. Ze moeten wel in optimale conditie zijn, ik wil geen risico lopen met hun gezondheid. Misschien als ze over een maand uit de rui zijn probeer ik het nog een keer en anders slaan ook zij een jaartje over. Ik ga dit weekend dus maar eens bedenken welk koppel dan mag.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Nou dat schiet lekker op dan he... ::)
Misschien hadden ze er geen zin in haha... ;D ;D


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Dierenfreackske

Ja ....goede timing is alles he !! Grtjs eb veel succes daar met
de valkjeskweek he !! Ann



Monky

Hi Karin,

Jij bent weer allemaal leuke dingen van plan  :D
Er komen vast wel weer schitterende valkjes uit... en je gaat weer een hoop mensen blij maken  ;D Dat is een ding wat zeker is.

Wat een timing om in de rui te gaan hahaha... Begint goed  ;D

Even iets anders... Ik weet niet in hoeverre jij nog boekjes leest en zo, maar ik dacht dat je het misschien wel leuk vond om te weten, dat Disa en Garath een koppeltje zijn en dat Whooshy ook waarschijnlijk een maatje heeft  :D ... Zowie.
Het is nog erg pril, maar ze zijn wel altijd bij elkaar in de buurt te vinden. En Zowie doet zijn best om de mooiste nummers voor haar te zingen  ;D ;D ;D

Heel veel succes met de komende kweeseizoen.

Ik hoop dat je weer de tijd vindt om mooie foto's van je jongen te kunnen plaatsen.

Groetjes,
Monky

♥Debby♥

Hoi Karin,

ik heb een vraagje.. in je eerste berichtje praat je over Jipper en Madelief.. en later staat madelief bij de vrijgezellige valkjes.. en nu lees ik dat Jipper en Melody in de rui zijn..   

maar ik begrijp dat Jipper en Melody dus een koppeltje zijn??

Ik vind het leuk om je belevenissen te lezen en ga je broedseizoen zeker volgen!!

Ik las op je site ook dat je hier uit de buurt vandaan komt.. ik was al bang dat alle kwekers ver weg zouden zitten.. dit biedt dus perspectief ! hahahahaa  ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

Maar je kan ook van ver naar Karin komen hoor! ;D
Ik heb zelf al 4 valkjes bij Karin gehaald en ik kom uit de omgeving van Antwerpen. Het is een heel eind rijden maar wel leuk om te doen! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Anke

Hoi Karin,
Wat jammer dat die twee nou net in de rui gaan ::)
Ik zie net het berichtje van Monky en ik bedenk ineens dat je waarschijnlijk nog niet weet dat Chico en James elkaar inmiddels heel aardig vinden ;D



Zoals je ziet hebben ze het erg naar hun zin ;D

Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Hahaha, leuk hoor, al die verliefde koppeltjes  ;D

En tja, Mellody en Madelief zijn zusjes, ik haal de namen nog wel eens door elkaar  ;D

Er is nog weinig nieuws op kweekgebied. Dimple en Magic zijn niet zo blij met hun broedkooi. Ze mochten er van de week even uit, en sindsdien krijg ik ze met geen mogelijk terug  ::) Normaal gesproken kan ik ze 's avonds als het gaat schemeren zo terug zetten, maar nu echt niet. Ik zal het weekend de kooi erboven in orde maken, misschien willen ze liever er boven zitten.

Jipper en Mellody verliezen ineens geen veertje meer  ??? Ik vind in ieder geval niks in hun volière. Heel vreemd, maar ik wacht nog even met ze weer een broedblok te geven. Een beetje verspreiden  ;D
Van de week heb ik ontlasting van ze opgestuurd naar Feld. Het viel me op dat het plakkeriger was en vooral bij Mellody zag je dat rond de cloaca wat groen zat, geen poep maar de kleur van de poep. Ik kreeg gisteren de uitslag en gelukkig was alles prima ! Ik heb het idee dat het door het eivoer komt. Ze krijgen het niet dagelijks, maar als ik ga kweken krijgen ze een bak en ze beginnen er dan meteen aan. Ze vreten dan behoorlijk wat. Misschien maar eens een ander merk proberen.

Binnenkort maar eens een afspraak maken om het nieuwe popje op te halen. Iedere keer is er weer iets waardoor we even geen tijd hebben. Ik ben de afgelopen paar weken ( direct na Disneyland ) behoorlijk verkouden geweest inclusief alle bijverschijnselen, hoofdpijn, misselijk, hoesten, héél veel niezen enz. Ik had in de tussentijd ook nog eens 2 workshops, nu is Indy ziek en volgende week vertrekt Marcel onverwacht naar Londen voor een cursus. Nou ja, maar eens de agenda erbij halen en een datum prikken  ;D Ik wil het meteen combineren met een heerlijke wandeling met Indy ( als je ver moet rijden kun je het beste er iets mee combineren  ;) ), want we willen nog steeds eens daar in de buurt de bossen in ! En zeker in de herfst is dat héérlijk !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hm, Magic zit erin, nu Dimple nog, zucht.... popjes... eigenwijs  ::) Vanavond als het donkerder is nog maar eens proberen. Ik heb mijn grote volière nu in tweeën gedeelt : 3/4 voor de andere koppels en 1/4 voor het fallow bonte witmasker koppel. Ik laat ze nog even aklimatiseren en dan over een paar weken een blok erin. Ik denk samen met Dizzy-Diba. Grote kans dat die weer onbevruchte eitjes hebben, maar dan kan ik eventueel wat overleggen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lauwers

oei, ik wens je in ieder geval, veel succes hoor!

Groetjes,
Davina

Rob S

Hey Karin,

Dat is interessant, fallow bonte witmaskers ;) Ik ga je even een IM sturen.

Dierenfreackske

Ja ...van ons ook veel succes hoor !!
Grtjs Ann



Karin

Nou, eindelijk heb ik van de week het popje in de kooi kunnen krijgen  ::) Ze hebben nog geen interesse in het blokblok. Ik hoop dat de broedkooi geen flop is, want het was duur genoeg  >:(
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves