De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

zotteke

Onder het lezen door ben ik een beetje de draad kwijtgeraakt, dusseh... heb je nu wél of níet de witmasker over  ;D ;D ;D.

Ben heel lief 'gespekt' op mijn verjaardag afgelopen zaterdag voor een nieuwe vogel. Zou eerst een pyrrhura worden, maaaar die gaan niet zo heel goed met valkjes.. Toen een zwartkop caigue, en die gaan al helemaal niet zo best met andere vogels. Eigenlijk wil ik het liefste gewoon een rosé, maar dat zal nog een jaar of 5 duren omdat er dan ook een mega voliere (a la de grote van de jouwe  ;D) bij komt.

lang verhaal kort; er komen 1 of het liefste 3 (hehehe) valkjes bij.

Karin

Nee, het witmaskertje was als eerste al besproken samen met een nestgenootje ( al voor er eitjes waren  ;) ). Ik had een cinnamon pareltje over i.v.m. annulering, maar gelukkig heb ik die nog dezelfde week kunnen plaatsen bij een eenzame valkparkietman die nodig toe was aan gezelschap  ;D Mijn broedseizoen is nu over, in september gaan de blokken er pas weer in. We gaan nu genieten van onze rust  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik leer steeds meer met dreamweaver  ;D Ik heb op de eerste pagina van mijn website een nieuwe gadget gezet : een fotoslide met foto's van de valkjes die nu in de huiskamer zitten  :-* Het staat halverwege de pagina : http://www.debonteparel.nl/
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Gaaf gemaakt!!!!

JE hebt sowieso een prachtige overzichtelijke nieuwe site.  :D

Nog steeds lekker aan het genieten van je rust??

Groetjessssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

CitaatJE hebt sowieso een prachtige overzichtelijke nieuwe site. 

Dank je  ;)

Hm... ja... hééérlijk !  Ik zit wel af en toe te snuffelen bij andere dagboekjes met jongen, maar ik vind het echt lekker dat ik dat nu een half jaartje niet meer heb ! Lekker bijtanken  ;D Zeker als ik zie hoeveel eitjes sommige hebben... ik zou al nachtmerries krijgen om dat allemaal tam te maken  :o ;D ;) :-X :P
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik snap er echt niks meer van  ::) Dexter en Meego, 2 DNA geteste MANNEN en ik heb ze al 2 x betrapt dat ze echt aan het paren waren  :o :o :o Meego zit kippetje, miept als een popje en Dexter treed echt en geeft hem van Jetje  :P Volgens mij heeft Gendika een foutje gemaakt  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanna

Misschien moet je Meego nog eens laten testen. Als Gendika dan een pop test mogen zij het betalen lijkt mij ;). Of je wacht tot er een ei uit rolt, dan weet je het écht zeker ;D ;D.

Caroline

9 april 2009, 22:49:28 #2572 Last Edit: 9 april 2009, 22:51:02 by Caroline
Ik was even op hun site aan het neuzen, vroeger stond er volgens mij op 99 % betrouwbaar maar ze hebben de site vernieuwd.  :-\ Nu staat het er niet meer op.  ::)

Wel dit: De analyse is onafhankelijk van de leeftijd van de vogel, zelfs het ei waaruit de vogel gekomen is kan fungeren als monstermateriaal voor de geslachtsbepaling.

Dit heb ik nooit geweten, dat de eischaal voldoende was.  :D

Moet je uiteraard wel weten welke donsje uit welk ei kwam.  ;)

Maar nogmaals .... ik heb hier een pop/man die ook beide doet, kippetje zitten en opstappen. Vertoont vrouwelijk en mannelijk gedrag. Geen spots meer na de rui, wel visgraatmotief. ALs je haar hoort en ziet denk je dat is een man maar alle valkjes zien haar als pop.

Wie zal het zeggen, misschien een pop met teveel mannelijke hormonen. ???

PS. mijn valkje is NIET getest, Jil is een koppeltje met JOOP! beide met een handicap dus niet belangrijk wat het geslacht is, ze mogentoch geen nestje maar het blijft vreemd als ze zo overtuigd beide geslachten laten zien.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Het maakt ook niet zo veel uit wat Meego is, maar ik vind het heel vreemd.... Dat een man kippetje kan zitten heb ik wel vaker gehoord, maar dat het uitloopt op een volledige paring..... Kijk, als Meego een pop is kan ze misschien met Cuba een koppel vormen, maar eigelijk was ik al aan het idee gewend dat "hij" samen met Dana in de huiskamer mocht blijven als huiskamervalkje, Dexter naar boven zou gaan voor Sterre ( het popje wat steeds eitjes legt ) en Jessie... ja, nog geen idee  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Ach ja ik kijk nergens meer gek van op: ik heb 2 poppen die samen paren. Misschien 1 van de 2 met elkaar ruilen?  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

Hihihi, nee hoor ze blijven lekker hier  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hermien

Als ik dit zo lees ben ik blij dat het bij Gabber en Goofy alleen nog maar bij knuffelen en kroelen blijft....
Kippetje zitten, ik moet er niet aan denken.  ;D

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

15 april 2009, 22:52:50 #2578 Last Edit: 15 april 2009, 23:00:16 by Karin
Buffy is niet meer  :'( Buffy is geen valkje, maar één van mijn 2 overgebleven kipjes. Ik had ze beide nog een half uur ervoor gezellig zien scharrelen in de tuin en ineens lag Buffy dood.... Ze is net 4 jaar geworden. Deze foto is deze maand nog gemaakt, lekker aan het zandbaden in de tuin :

Nu heb ik nog maar één kipje... Vorig jaar zijn Daisy en Catootje overleden. Klaartje is nu alleen, en kippen kun je eigelijk niet alleen houden. Die vereenzamen echt. Helaas wil manlief geen kippen meer, dus er een bij is geen optie. Ik kijk eerst even hoe het alleen gaat. Het is een vrij dominant kipje en trok zich weinig aan van Buffy, dus misschien gaat het goed. En zo niet dan zal ik voor haar een ander baasje moeten zoeken die ook een kipje alleen heeft ( je kan een kip alleen niet zo maar bij een aantal andere kippen zetten. Die zullen "die vreemde kip" belagen en kunnen vreselijke verwondingen maken ). Maar ik vind het zo gezellig... kipjes. Nou, wie weet als we ooit verhuizen en een grotere tuin krijgen, niet zo dicht als hier op elkaar, dan komen er zeker weer kipjes  ;D Dit is mijn laatste kipje Klaartje :

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Heel veel sterkte met het verlies van Buffy :-*
Rust zacht Buffy

Liefs Sabine
Pearl en Binky