* Yvegemse Valkjes * Boekje sluiten aub?

Gestart door Silke *, 11 oktober 2007, 19:58:09

« vorige - volgende »

Welk valkje vinden jullie het leukst/mooist? Kies 1

Kootje
Fluffy
Punky
Lientje
Micky
Melanietje

Dierenfreackske

Hoi Silke ...eerst en vooral een heel gelukkig nieuwjaar !!!! En heel veel leuke momenten voor jou en familieen een goed jaar voor de valkjes zonder grote tegenslagen en ook een jaar dat je goede beslissingen neemt en je niet te veel laat beinvloeden door mensen die er niet veel van af weten he !!!hihi .....ik bedoel ...
.Doe maar je ding ....en dan komen er vast hele mooie en gezonde donsjes !!! hihi ....En ik wens je ook een goed jaar voor al je valkjes en hun donsjes dat ze heel gezond en mooi mogen opgroeien en dat mijn wens uitkomt van Melanietje en een Micky !!! Ik hoop dat Melanietje en Micky twee lieve schattige donsjes hebben voor me !!Ik kijk er echt naar uit hoor !! Jij ook ? Grtjs Ann

Dierenfreackske

Little Cockatoo

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Sharon

Hoi Silke,
alles goed daar? Vermaak je je een beetje? Vast wel hè.

Ben je er ondertussen al uit wat je gaat doen met de valkjes? Of je die ene van € 25 koopt, of bij dat ene adresje bij je in de buurt gaat kijken en daar één aanschaft? Ik ben wel heel erg benieuwd hoor!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Dierenfreackske

Hoi Silke ....hopelijk bevalt het je daar een beetje ? Wat stond er op het programma vandaag ? Was dat niet schaatsen ?
Grtjs Ann

Silke *

Hoi hoi allemaal,

Hier ben ik van enkele dagen weggeweest  :)
Ik heb weer een hoop te vertellen, dus mogen jullie weer naar mijn gezever luisteren  ;D

Eerst en vooral zijn we dan gaan schaatsen; echt geweldig en geen één keer gevallen  ;D

Eergisteren zijn we dan gaan skieën, dat was m'n eerste keer, maar het ging gewoon zoals het moest! We konden kiezen hoe hoog we gingen met de lift, op een gegeven moment wou ik erg hoog, maar dat kon blijkbaar niet. Wel jammer. Maar, het belangrijkste, ik heb me erg geamusseerd.

Van woensdagavond zijn we thuis. Dus Ann vandaag was het niet schaatsen  ;)

Gisterenavond nog naar de bioscoop geweest, ook weer super  :) 

Zo, nu over de valkjes..................

Morgen zal ik eens kijken hoe ze het stellen, want ik ben pas terug thuis van bij m'n vader. Blijkbaar zijn ze hier om een hele zak voer gegaan en er goed voor gezorgd  :D

En dan.....wat betreft die man voor Amoré  ::) ::)
De ware liefde vind ik maar niet voor haar...
Dus,, ben ik maar opzoek gegaan naar een witmasker lutino, albino dus, dat zou ook geschikt zijn. Die vind je wel véél makkelijker en 2 min. nadat mijn advertentie op kapaza stond, kreeg ik al een aanbod, maar helaas, ik wil een vogel die kan kweken in juni 2008. En dáár houd ik me nu eens aan zie  ;D

MAAR MAAR MAAR, jullie weten wel dat ik het es over een lutino bleekmasker had hè?
Dus, die krijg ik gratis in ruil voor een jong van Amoré en die man. Nu ben ik wel wat aan het twijfelen, maar het lijkt mij toch een bleekmasker want de moeder was ook zo'n "lichte lutino" en haar 2 jongen ook, dus het vererft wel  :)

Die meneer van die valkparkiet woont wel in Purmerend, 20 km ten noorden van Amsterdam. Maarja, voor ons is geen afstand te ver (meestal toch  ;D)...

Tgohja, ik moet nog ff brainstormen  ;)

Hoi Anja,

Het is voor mij wel een erg moeilijke beslissing, maar ik ben er zeker van dat ik er wel aan uit geraak, ookal duurt het 2 maand  ;)
En,, wat het geworden is ben ik nog niet helemaal zeker (zie hierboven)

HOi Sharon,

Ik vind het ook wel een leuk aanbod, daar hoor je mij niet klagen van  ;)
Ik heb nu voor mezelf een beslissing genomen dat ik geen valkparkiet neem (bonte witmasker) die NIET split lutino is. Dus die vogels in de buurt zullen niet van mij worden tenzij ik van gedachte verander  ;D

Hoi Anke,

Ik denk dat ik het aanbod wel ga aannemen, maar Marlies geeft mij de raad om dit niet te doen... Ik stuur ze straks anders nog even een PM.

Hoi Romy,

Bedankt voor je mooie kerstkaart  :-*
Sorry dat ik nog niet ben langsgekomen bij jou, ben al enkele dagen niet op het forum. Maar ik kom straks nog een kaartje bij jou plaatsen  ;)

Hoi Ann,

Jij ook nog een héél leuk nieuwjaar!
En hopelijk hier met veel gebroed in de volière  ;D
Het zal zowiezo afwachten zijn hoe het zit met M & M, maar ik kijk er wel naar uit hoor  ;)

Trouwens, je kerstkaartje is niet te zien hier  :(

Hoi Hanneke,

Bedankt voor je mooie kerstkaart!  :-*

Hoi Sharon,

Ja hoor, alles goed hier  ;)
Je kan alles lezen hierboven, maar €25 vind ik wel érg veel voor een licht-zwaar bont valkje...

Hoi Ann,

Het was er erg leuk, jammer dat het zo snel voorbij is. Maar ik ben dus voor de verduidelijking thuis (bij de valkjes  ;))

Groetjes
Silke

Ps: zometeen ff jullie boekjes bijlezen  :)

Sharon

Hoi Silke,
welkom terug! Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt gehad daar.

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen wat betreft de man voor Amoré, maar dat horen we wel wanneer je een beslissing hebt gemaakt.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Anja

Hoi Silke,

Fijn dat je weer bij je valkjes bent.

Brainstormen maar voor je. Ben benieuwd welke het uiteindelijk wordt.

Groetjes Anja

Silke *

Hoi Sharon en Anja,

Jep, weer helemaal terug  ;D
Wat die man betreft, als ik zo naar de foto's kijk van Trixy (jaaa Anja  ;D) smelt ik helemaal weg en heb ik het gevoel dat ik echt voor mijn keuze moet gaan en een bont (geparelde) witmasker man split lutino nemen.

Die man in Limburg die me niet zo'n valkparkiet wou verkopen vanwege dat ik er maar 1 koop, vind ik echt wel flauw!
Als ik zéker ben dat we erom zouden kunnen gaan, bel ik hem op of stuur ik een mail of ik er ééécht niet mag om gaan!

Groetjes
Silke

Ps: Naja, jullie horen het wel nog  ;)

Anke

Hoi Silke,
Fijn dat je het leuk hebt gehad!!
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je valkjes.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hey Silke ...ach wat flauw van die man dat je
er meer dan 1 moest kopen !! Wat een flauwerik zeg !!!
Maarja ...ik hoop dat je als je nog belt er toch mag om gaan he !! Grtjs Ann Veel succes !

Silke *

Hoi Anke,

Met de valkjes alles fijn hoor, soms doet het wel raar dat het er nu 7 zijn  ;D

Hoi Ann,

Haha, ja dacht ik ook op dat moment, een flauwerik, maar op een of andere manier moet je 'm toch verstaan...

Hoi Allemaal,

Voor het eerst in een weekje tijd de valkjes teruggezien  :)
Ze zijn goed verzorgd geweest en alles was in orde, gelukkig.

Amoré zat de eerste dag niet goed in haar veertjes, wat in de war enzo. Maar als je ze nu bekijkt, is ze echt een pareltje. Haar kuifje weer mooi recht, veertjes op z'n plaats, tja, en de grootste van de hoop  ;D

Ze doet het best wel goed, eet goed, drinkt goed. Ze vliegt ook al rond in de volière, wel nog een beetje als een "beginner" maar dat wordt ze wel gewoon  ;)

Morgen kan het zijn dat ik naar een beurs in Oostnieuwkerke ga, dan kijk ik daar eens rond of ze geen bont (geparelde) witmasker split lutino hebben. Maar eerst nog kijken of het wel lukt om te gaan  :)

Jullie horen nog van me  ;)

Groetjes
Silke

Dierenfreackske

Hey Silke ...wat leuk dat Amore terug goed in de veren zit zeg !Het is wel normaal in het begin de eerste dagen he !!!
Een andere thuis en andere mensen he  ! Grtjs Ann !!

Sharon

Hoi Silke,
wat fijn dat het Amoré het goed stelt en alweer wat beter in haar verenpakkie zit. Ze zal vast heel snel aan alles gewend zijn hoor.

Wat leuk dat je morgen misschien naar een beurs gaat. Alvast heel erg veel plezier, en met een beetje geluk kom je thuis met een mannetje voor Amoré!

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Silke *

6 januari 2008, 11:33:26 #974 Last Edit: 6 januari 2008, 11:37:45 by Silke *

Hoi hoi,

Mag ik je voorstellen:

DE IDEALE MAN VOOR AMORÉ  ;D ;D

Hij is een Bont Geparelde Witmasker man split Lutino en Fallow van 2006 en een prima en forse kweekman.
(Met een krulkuif  ;D ;D)

Vanmorgen, 6.30: OPSTAAN, vertrek naar de vogelbeurs een kwartier later => gevolg MOE  ;D

We kwamen in Oostnieuwkerke toe en ik ging binnen samen met Jurgen (stiefvader). Ik mocht lekker gaan kiezen en kijken terwijl hij een koffietje dronk. Toen zag ik meteen prachtige valkparkieten zitten.......dat ik zelfs niet meer verder heb gekeken naar de andere vogels  :P

Mijn keuze was vrij snel gemaakt, alhoewel ik toch even twijfelde...
Daar zat namelijk ook een SUPER zwaar bont witmaskertje, maar echt héél zwaar bont. Nog zwaarder dan Kouros van Caroline, hij had gewoon 1 veertje die misschien 2 cm gekleurd was. Dus bijna een albino.

Maar, ik dacht in mezelf, laat ik me nu niet doen, ik wou en ik zal een bonte witmasker hebben (niet zó zwaar als die) want ik vind het contrast echt mooi tussen donkergrijs en wit. En ook, de mijne is gepareld, dan krijg ik lutino geparelde bleekmaskers, daarom was mijn keuze toch snel gemaakt  ;D

Hij kreeg al direct gezelschap van Fluffy, die leek hem wel interessant  :) Daarna beet hij zachtjes in de staart van Fluffy.

Toen Fluffy wat lager op het sisaltouw was gekropen kwam Lientje aangevlogen en ging er náást gaan zitten.

Precies toch een knap ventje die de vrouwtjes aantrekt  ::)
Jamaar, hij moet wel met Amoré gaan hè  :P :P

Ze waren zelfs al aan het "kroelen" met elkaar:

Hier nog enkele foto's van ons nieuw ventje:

ff strekken

:-* :-*

Samen met Lientje:

Kijk naar zijn krulkuifffie:

Mooooi bont  ;D

En dit wordt zijn knap vrouwtje; Amoré:

Zo zo, wat ben ik blij dat ik een ventje heb gevonden  ;D
En precies wat ik wou.

Die krijgen echt SUPER MEGA GEWELDIGE jongen!!

Ik weet zeker dat ik de juiste man heb genomen en juist die ik het allerliefst wou, zelfs nog split fallow!!
Ik hoop dat ze vele jaartjes mooie jongen zullen krijgen!

Met de andere valkjes alles supergoed!
Sinds Amoré er is, fladderen ze de gehele volière door (iets wat ze anders nooit deden). Ze zitten zegmaar óveral in de volière, geweldig om te zien  :)

Amoré heeft zich ook erg goed aangepast en hoort al helemaal bij de groep. Het nieuwe valkje trouwens ook al.

Ik liet hem uit de doos en die ging direct op het sisaltouw zitten en lekker beginnen poetsen  :P

Hoi Ann,

Amoré is terug helemaal zoals ze al geweest is bij Marlies, prachtig  ;D ;D
En dat wennen valt best mee, ik zie ze al lekker rond fladderen zeg  :o

Hoi Sharon,

Ze is veel knapper dan in het begin en toen was ik al hélemaal weg van haar  ::) ;D

Tja, ik had dus geluk  ;D ;D

Groetjes
Silke en de 8 valkjes  ;)