9 juni 2025, 08:40:38

7 eitjes

Gestart door iesebies, 8 oktober 2007, 18:49:29

« vorige - volgende »

Bello

Hoi hoi

Het is wat met die broedende kippen

Ik zou zeker met haar naar een goede vogelarts gaan want het klinkt wel raar.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Lin

Haar snavel wordt zwart? Schraapt ze ergens aan?
Kan je een foto plaatsen?

Ik weet niet of je het al doet maar ik zou het volgende doen. Zet haar op een donkere plaats en geef haar geen badwater en streel niet  over haar rug. Verder zou ik haar plaatsen waar ze eieren legt proberen te verhinderen. Legt ze wel eieren dan 4 nepeieren geven en die laten liggen. Legt ze erbij die dan weghalen. Dan wachten totdat ze uitgebroed is. Wil ze weer verder leggen en er ligt al een ei dan er 4 nepperds bijleggen en de echte telkens verwijderen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

iesebies

wij hebben hier in alle winkels in de buurt al gezocht naar nepeitjes maar wij vinden er geen  buurt van Turnhout belgië).
Nu heb ik wel de indruk dat ze onze papa als haar mannetje aanziet.  Ze gaat altijd op zijn schouder zitten wanneer we haar uit haar kooi halen en steekt dan altijd haar start onder zijn kin en begint dan gekke geluiden te maken.  Dat doet ze inderdaad ook wanneer we ze met onze hand pakken zodat we haar rug aanraken.  Normaal gezien laten we haar op onze vinger stappen, maar met al dat broeden komt ze niet graag van haar eitjes.

groetjes,
Marlies

Lin

Vooral niet haar rug aaien. Je kan volgens mij ook nepeitjes bestellen. Soms zien ze knikkers ook voor nepeitjes aan. Had je nog een foto van de snavel?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sally

Hallo Marlies,
Ik ben toevallig ook van omstreken Turnhout.
Van Ravels om precies te zijn, en we hebben hier een dierenwinkel (die bijna toe gaat) en daar heb ik vorige week mijn nepeitjes gaan halen.
Die dierenwinkel noemt "het leeuwke" En zit vlakbij de frituur "t'verschil" En als ge da ni weet zijn. Tis gewoon vlakbij de Kerk van Ravels.

Groetjes Sally