29 april 2024, 13:07:23

Dan stel ik me ook maar even voor

Gestart door Lillith, 5 oktober 2007, 23:39:52

« vorige - volgende »

Lillith

Hoi :)

Ik ben lillith, 25 jaar oud en helemaal gek op valkparkieten. De vogelverslaving heb ik van m'n vader geerfd. We hebben door hem altijd een voliere in de tuin gehad met daarin onder andere valkparkieten. Zo'n 10 jaar geleden heb ik een jong uit de voliere gehaald en zelf helemaal tam gemaakt. Uiteindelijk ging hij zelfs met me mee douchen :)

Helaas ging hij na een jaar of 8 dood. Ik was kapot, maar ik wilde geen valk meer. Het geeft zo'n zooi, hij maakt zoveel herrie etc. Maar toch bleef het kriebelen. Buiten hadden we er nog 3 waarvan 1 redelijk tam. En ze bleven geweldig leuk. En ik wilde dus weer een valk... ooit... Een jong uit eigen kweek... Maar de valken deden alles, behalve eieren uitbroeden en dat dus 2 jaar lang.

Een paar weken geleden was ik jarig en m'n ouders zaten nog hard te peinzen wat ik moest krijgen en ik had echt geen idee... Totdat ik een dierenwinkel inliep en daar 3 valken zag zitten... 1 wildkleur en 2 witkoppen. Die wildkleur had een geweldig bijdehand koppie, maar hij leek teveel op m'n oude vogel. Dat wilde ik niet ivm vergelijken. Een van de witkoppen was zo'n plaatje... Die moest ik gewoon hebben, dus ik m'n moeder bellen met het verhaal dat ik zo'n geweldige valk had gezien en dat ik die echt wilde hebben etc. Nou, ok, de vogel werd dus van mij!!! Hij is was in de winkel ongeveer 3 maanden en hij is nu 2 weken bij mij en het is echt zo'n schatje! Ik moet mezelf af en toe echt effe terugfluiten als ik het over hem heb. Het lijkt net alsof ik het over een kind heb.

Hij is inmiddels al behoorlijk tam, hij is bijna altijd uit z'n kooi en loopt voornamelijk over m'n bureau (en toetsenbord) rond. Hij vind m'n sieraden geweldig. De lichtjes van m'n toetsenbord en monitor ook en hij vind het zo vreemd dat het muispijltje telkens heen en weer beweegt! Die moet je gewoon achtervolgen :lol: Op het moment zit ie ruzie te maken met een kabeltje en net heeft ie m'n oor kapot gebeten (per ongeluk in m'n oor gebeten ipv in m'n oorbel)
Maar goed... Het is zo'n schatje!!!

Wow.. Zoveel typ ik normaal nooit als ik me voorstel op een forum!
Maar goed... nog even over mezelf....Naast valken ben ik ook gek van fantasy, op veel fantasy-gerelateerde forums te vinden. Ook op dat soort evenementen ben ik zeer vaak. Verder werk ik fulltime als secretaresse...

Yvette


Mara

Hoi Lillith

Welkom op dit gezellige en leerzame forum. En wat leuk dat er nog een fantasy liefhebber bij komt (ben zelf ook een grote fantasy liefhebber en lees het ook graag en hou ook heel veel van de muziek die er aan gerelateerd is).

mara

Anja

Hoi hoi,



op het forum. Hoop dat je hier veel leerzame en gezellige uurtjes gaat door brengen.

Ga je ook een boekje beginnen?

Groetjes Anja