28 april 2024, 13:05:51

Kokosnoot om mee te spelen?

Gestart door ziralioness, 7 oktober 2003, 00:22:31

« vorige - volgende »

ziralioness

Hallo allemaal,

Mijn valkjes hebben op dit moment 2 halve kokosnoten (alleen de schil) om mee te spelen. Ik vroeg me af of dit geen kwaad kon? Er stond nl. dat ze zelfs kokos mogen eten, dus dan leek mij dat de kokosnoot zelf ook geen kwaad kon... wat vinden jullie...?  :-/ De noten zijn wel afgespoeld.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi Diane,
Dat kan volgens mij totaal geen kwaad want het lijkt een soort hout waar ze aan kunnen knagen en ik heb ook een soort compost van coco's in de broedhokken gebruikt en dat kon ook geen kwaad.
Ze zullen die bast wel leuk vinden om kaal te plukken denk ik dus gewoon proberen slecht kan het niet zijn want het is een soort vrucht met hele harde bast eigenlijk.
Voor nestjes van vogels word soms trouwens ook een halve cocosnoot gebruikt wij hadden dat vroeger ook voor de kanaries en als die het al overleven dan een valkje zeker.

Groetjes, Paul

ziralioness

Ah mooi, dat is een hele opluchting!! Ze hebben nu hun voer in de kokosnoot, samen met wat vogelmuur, eivoer en trosgierst. Ze vinden het heerlijk. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...