Hoeveel kost een lutino bleekmasker???

Gestart door Silke *, 5 oktober 2007, 18:27:45

« vorige - volgende »

Silke *

Je nickname is toch Ludo?
Moeten we dan ... zeggen mss  ???

Hoi Esther,

Op kapaza staat er een meneer die vogels te koop heeft (die wildkleuren met stamboom).

Zal ik eens kijken naar het zoekertje en de link plaatsen?

Groetjes
Silke x

Bert_85

Hoi,

Je betaalt niet alleen voor de mutatie, in het geval van die wildkleuren hangt alles af van de kwaliteit natuurlijk.

Verder wil ik er ook op wijzen dat je moet opletten met het vermelden van namen op het internet. Evenals met auteursrechten (op tekst, foto's, ...). Ik heb gemerkt dat vooral de jongere generatie hier zich niet van bewust is. En dat bedoel ik niet slecht hoor, ook ikzelf heb dat ooit onbewust en zeker niet met slechte bedoelingen gedaan. Maar ik was het ook even snel afgeleerd...

Citaat van: Ludo op 23 oktober 2007, 07:58:34

De bleekmasker is echt verschrikkelijk zeldzaam en wordt in de benelux echt nog maar met mondjesmaat gekweekt.
Ik denk persoonlijk dat ik de enigste ben in Belgie en in Nederland zijn er ook nog maar een paar.

Dat denk ik toch niet Ludo. Het is inderdaad zo dat als je op verkoopssites gaat kijken, je (zo goed als) geen bleekmaskers vind. Maar als je dan met de liefhebbers zelf in contact komt en bij hen thuis gaat kijken zie je er toch wel eens zitten. Hetzelfde geldt voor dominant pastellen. Er zitten redelijk wat mutatiekwekers in België heb ik afgelopen jaar ontdekt, en ook meerdere met zeldzame mutaties.

Volgens mij is het ook mogelijk dat er op termijn meer bleekmaskers zullen zijn dan geelwangen, omdat deze 'gemakkelijker' te kweken zijn. Zeker als je al kan vertrekken met bv lutino bleekmaskers. Maar om de EERSTE lutino bleekmaskers te kweken, dat is heel wat anders. Dat vraagt veel inzet, geduld en volharding. Zo ook bij het kweken van combinaties met een nieuwe geslachtsgebonden mutatie, als er een crossover nodig is.
Daar hebben we mensen zoals Ludo voor nodig  ;)
Eenmaal het harde werk achter de rug kan het vaak snel gaan met de verspreiding van een nieuwe mutatie.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Silke *

Ik snap het nog altijd niet van wat Ludo wil bedoelen.

Heb ik nu een naam genoemd van iemand  ???

@ Bert,

Bedoel je dan met kwaliteit, dat ze een soort van stam zijn of eerder dat ze forser zijn enzo?

Groetjes,
Silke x

Ludo

Silke je hebt inderdaad de naam genoemd van die man met de "superwildkleuren".
Dat ikzelf mijn naam kan vermelden is logisch en dat je iemand aanspreekt met zijn naam is ook logisch maar dat je OVER iemand praat op een forum kan eigenlijk niet zonder die persoon zijn toestemming.

Groetjes

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Silke *

Citaat van: Silke M. op 24 oktober 2007, 13:38:32
Hoi Ludo,

Je bedoelt dat waarschijnlijk de wildkleur valkparkietjes met een duitse otto stamlijn ofzo?

Daar heb ik al een zoekertje van gezien op kapaza.

Zij hebben véél grotere kuiven, grotere rode wangen en zijn ook groter met intensere kleur.

Van die kan ik wel geloven dat ze duurder zijn.

Groetjes
Silke x

Dit dan?
Is dat niet de stamlijn van de valkjes?
Alle, dat dacht ik toch...

Bert_85

Hey,

Dat bericht bedoelen we inderdaad.

Die stamlijn waar je het over hebt, daarin zit wel de naam van de kweker die de stam heeft opgezet.

Nu in dit geval zal het wel geen kwaad kunnen hoor, maar met zo'n dingen moet je toch mee oppassen!

Met kwaliteit bedoel ik vogels die het heel goed (zouden) doen op tentoonstellingen en dergelijke. Deze zijn heel fors, hebben grote kuiven en zo voort. Met 'vogels uit goede stam' worden vogels van dergelijke uitzonderlijke (uiterlijke) kwaliteit bedoeld. Als iemand heel kwaliteitsvolle vogels kweekt (en dus veel prijzen wint op tentoonstellingen) geraakt zijn stam al gauw bekend tot in het buitenland.

Groeten,

Bert

Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Silke *

Hey Bert,

Ik dacht dat dat gewoon de stamlijn van de valkparkiet was.

Bedankt voor de uitleg.

Maar laten we nu toch wat ontoppic gaan...

Groetjes
Silke x

Rianne

Sorry hoor, maar Otto uit Duitsland is naar mijn mening hetzelfde als Rianne uit Nederland. Dat iedereen ervanuit gaat dat het om een bepaald persoon gaat is niet tegen de regels van het forum. Het is wel zo dat naam + achternaam niet te pas en te onpas gemeld mag worden. Als we op alle slakken zout gaan strooien is het eind zoek.

Ludo

Je moet daar toch mee oppassen hoor !
Als er een klacht komt dan ligt er wel zout op je slak ;-)

Het gaat niet over Rianne uit Nederland, maar over Rianne uit nederland die moderator is op valkparkiet.com.

Daar weet je perfect mee over wie ik het heb.

Net als de Duitse Top Kampioenen Kweeklijn van Mr Otto ook niks aan de verbeelding overlaten en heel duidelijk vertellen over wie het gaat.

In dit geval kan het niet zo veel kwaad omdat over die Meneer alleen goede dingen worden gezegd ;-)

Ludo

Voorzitter

*Esther*

Citaat van: Ludo op 25 oktober 2007, 16:44:15

Het gaat niet over Rianne uit Nederland, maar over Rianne uit nederland die moderator is op valkparkiet.com.

Net als de Duitse Top Kampioenen Kweeklijn van Mr Otto ook niks aan de verbeelding overlaten en heel duidelijk vertellen over wie het gaat.

In dit geval kan het niet zo veel kwaad omdat over die Meneer alleen goede dingen worden gezegd ;-)

Ludo

;D
En ik weet nog steeds niet wie het is. ;D
Zelfs niet na googlen. :-[

Tjerk

Citaat van: *Esther* op 25 oktober 2007, 16:55:25
Citaat van: Ludo op 25 oktober 2007, 16:44:15

Ludo

;D
En ik weet nog steeds niet wie het is. ;D
Zelfs niet na googlen. :-[

Hey,

Ik ben inderdaad ook wezen googlen, maar veel wijzer ben ik niet geworden :(...

Groeten Tjerk

*Esther*

Heeft die beste o uit dl ook bleekmaskers?
Wat zijn de prijzen in dl?

Silke *

Hoi Esther,

Moet ik de gegevens doormailen persoonlijk van die meneer?

Groetjes
Silke

ps: Tjerk, jij ook?

Ludo

Silke, ik hoop dat je eerst aan Otto gaat vragen of je zijn privé gegevens mag doorgeven aan anderen ?

Groeten

Ludo
Voorzitter

Silke *

Hoi Ludo,

De privegegevens ga ik zowiezo niet geven, daarvan vind ik het ook dat dit niet kan.

Maar anders zoek ik zijn zoekertje nog eens terug op kapaza en kan Esther zo (door een mail eventueel) hem contacteren.

Groetjes
Silke