14 mei 2025, 15:32:01

blazen

Gestart door Lindy21, 5 oktober 2007, 15:54:18

« vorige - volgende »

Lindy21

ik heb vorige week zaterdag een valkparkiet gekocht van 8 weken oud, maar zodra ik al voor de kooi ga staan blaast hij maar ik kan hem wel gewoon aaien en op me schouder laten zitten waar hij dan ook gewoon 2 uur lang blijft zitten.

weet iemand meschien waarom mijn valkparkiet (dusty) zo blaast.  :(

Monky

Hi Lindy,

Een valkparkiet blaast toch voornamelijk als hij zich bedreigd voelt. Waarschijnlijk laat je hem toch schrikken als je naar de kooi loopt. Misschien kan hij de kamer niet goed overzien? Of kom je redelijk snel naar de kooi gelopen? 

Het is in elk geval niets om je zorgen te maken. Misschien zal hij minder blazen als je  rustig pratend naar hem toekomt?
Zodat hij je hoort en ziet.

Veel plezier in elk geval met Dusty  :D

Groetjes,
Monky

Sanna

Hoi Lindy,

Ik denk inderdaad hetzelfde. Valkparkieten zijn vrij nachtblind. Misschien staat de kooi een beetje donker? Want dan ziet hij je slecht aankomen. Verder moet hij natuurlijk nog aan alles wennen en is alles nog een beetje eng. Je zult zien dat het gauw beter gaat.

Groetjes, Sanna

danoontje21

hoi,

Dat gaat helemaal goedkomen, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Toen ik twee kleintjes van 4 weken meenam deden ze de eerste week ook niets anders dan blazen, gek werd ik ervan! Dat kwam omdat ze nog nooit echt met een mens in aanraking waren geweest, laat staan vastgehouden werden enz.
Je valkje moet nog erg wennen, hij is ook nog best jong. Genoeg aandacht geven, lief tegen hem praten en lekkere dingen uit je hand laten eten en het komt vanzelf helemaal goed!

Yvette

Misschien dat je frontaal voor de kooi gaat staan. Papegaaien en parkieten (omdat zij een prooidieren zijn)  zien ons als roofvogels en dan voelen ze zich dan bedreigd
En je kan beter met je gezicht naast de kooi gaat staan (met je schouder tegenaan) Papegaaien en parkieten eten ook naast mekaar en niet tegen over mekaar