12 mei 2024, 21:07:37

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♥Debby♥

Ik zal eerst eens wat foto's maken.. dus nog een klein beetje geduld marc!  :D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Peggy

Hoi Debby,

fijn om te lezen dat het iig goed gaat.  Ik ben ook een tijdje niet meer op het forum geweest maar nu de jongens weer op school zitten probeer ik weer zo af en toe een kijkje te komen nemen.
Heb je inmiddels een buitenvoliere?  daar was je een tijd geleden toch ook mee bezig of vergis ik me?

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

♥Debby♥

't is wat mindere kwaliteit foto's... ze zijn met mijn telefoon gemaakt omdat de accu van mijn fototoestel leeg was.. (dat wist ik ook al 2 weken maar ja he... hahahaa)
Dixie:

Daya:


Dixie:


Didi:


Duuk:


Daya:


Daya:


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Zo, en dan een kleine update..

Duuk:

't is al echt zo'n vreselijk stoere vent! hij is helemaal van z'n zebrastreepjes af en z'n koppie is zoooooo mooi geel.. 't is een echte macho man.. uitsloven is z'n grootste hobby en z'n versiertrucs werken heel goed bij Didi want ze rommelen wat af samen.

Didi:

De eerste leg is geweest.. eind juni begon mevrouw met eitjes leggen in een hoekje van de kooi.. broeden deed ze zo goed als niet maar goed, dat zou ook niet natuurlijk zijn geloof ik.. zo onderin de kooi.. maar goed, om de dag kwam er een eitje bij die we dan braaf omwisselde met een nepper.. zo af en toe deed mevrouw weer een broed poging..(zo mooi om te zien hoe ze al die eitjes netjes onder zich stopte met haar bekkie) en dan was ze weer druk bezig gek doen in de kooi..

Uiteindelijk heeft ze 10!!! eitjes gelegd.. net toen ik bedacht dat ze nu ECHT moest stoppen begreep mevrouw het zelf ook.. na 3 weken de neppers weggehaald en nu is het even rustig.. ze is nu wat aan het ruien maar verder helemaal haar eigen ik.. met nog één hele grote hobby.. knuffelen in mijn nek. (leuk die zomer met al die blote hempjes. :P ::)

Dixie:

Wat een lekkere vent maar helaas krijgt hij niet de aandacht van Daya die hij zou willen. Het kan natuurlijk altijd nog want bij Duuk en Didi was het ook niet direct raak maar Daya is nog afstandelijker dan Didi was jegens Duuk.
Dixie kan het mooiste fluiten van de 2 mannen.. en doet dit ook heel graag.. hij leert nog steeds melodietjes bij en vind niets mooiers dan aan je nagelriemen knabbelen.. met soms pijnlijke velletjes als gevolg..  Z'n koppie is al mooi wit en ook hij is bijna helemaal door uit z'n jeugdveren vandaan.. 't wordt ook al zo'n schitterende knapperd!

Daya:
Een temperamentvol dametje.. als ze nee zegt bedoelt ze ook NEE!! wat een hittepitje zeg.. ze blaast als het haar niet aan staat maar als ze dan lekker bij je zit begint ze te blazen als je STOPT met kroelen.. 't is een eigenwijsje die helaas nog niet echt reageerd op de avance's van Dixie maar ze is dan ook nog jong he..

het is een heerlijk stel bij elkaar en ze maken rommel voor tien maar we ruimen het met plezier op hoor.. we hebben nog steeds zoveel lol en plezier met ze.. 't zijn echt schatten!

Ik heb overigens wel ontdekt dat het virus ook hier in besmettelijke vormen in huis aanwezig is. Mijn zwager en schoonzusje zijn hun nieuwe huis aan het verbouwen en als ze over zijn dan willen ze ook 2 valkjes..  ze zijn helemaal gek van die 4 van ons.. dus straks ook hier een valkenfamilie?? wel heel erg gaaf!

Wat betreft de buitenvoliere.. na lang wikken en wegen en denken en doen hebben we besloten om er nog even mee te wachten. Zoals wel duidelijk is geworden ondertussen hebben we een vreselijk hectische tijd achter de rug.. en als je al tijd te kort hebt moet je niet nog meer verantwoordelijkheden op je hals halen. Die vogeltjes hebben recht op liefde en aandacht en dat kon ik ze even niet geven.

We willen dus wachten tot volgend voorjaar. Dan is de rare tijd achter de rug en kan ik me voor 100% op het project storten.. en dat is wel het minste dat ik moet kunnen doen.

Dus... wordt vervolgd!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi,
Wat een leuke update :)
Leuk om te lezen dat jullie zo gek zijn met je valkjes!
Hihi het valkenvirus is gewoon overal besmettelijk ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

HOi Debby,
Leuk om een update te lezen!
Het gaat zo te lezen ook allemaal goed  :D .
Duuk is mooi geworden! Ik wacht geduldig af tot Spikey ook zo mooi wordt, hij is nu net zoals Duuk eerst ook helemaal gevlekt  :) .
En Didi al zoveel eitjes gelegd  :) . Ben je van plan om eens een nestje te 'nemen'?

Groetjes Danielle

Kaatje

Hoi Debby,

Fijn dat het allemaal zo goed bij jullie gaat en welkom terug !! Heerlijk update en foto's heb je geplaatst, het zijn stuk voor stuk heerlijke valkjes !

Leuk dat jullie schoonzus en zwager ook valkjes gaan nemen  :D

Groetjes, Karin

Anja

Hey Debby,

Fijn weer wat van je te horen. Gelukkig dat het met Didi toch allemaal is goed gekomen.

Je foto's zijn ook weer klasse hoor. Niks van te zien dat ze met een mobieltje zijn gemaakt.

Fijn dat je jezelf weer terug hebt gevonden. Nu niet meer verdwaald raken hè :P ;D

Liefs Anja

Marc van de Kuifjes

Haha! Pas herrezen en het is hier al gezellig druk in je boekje! ;D

Citaat van: *Debby* op  2 september 2008, 14:37:09
Didi:

De eerste leg is geweest.. eind juni begon mevrouw met eitjes leggen in een hoekje van de kooi.. broeden deed ze zo goed als niet maar goed, dat zou ook niet natuurlijk zijn geloof ik.. zo onderin de kooi.. maar goed, om de dag kwam er een eitje bij die we dan braaf omwisselde met een nepper.. zo af en toe deed mevrouw weer een broed poging..(zo mooi om te zien hoe ze al die eitjes netjes onder zich stopte met haar bekkie) en dan was ze weer druk bezig gek doen in de kooi..

Uiteindelijk heeft ze 10!!! eitjes gelegd.. net toen ik bedacht dat ze nu ECHT moest stoppen begreep mevrouw het zelf ook.. na 3 weken de neppers weggehaald en nu is het even rustig.. ze is nu wat aan het ruien maar verder helemaal haar eigen ik.. met nog één hele grote hobby.. knuffelen in mijn nek. (leuk die zomer met al die blote hempjes. :P ::)


Op de bodem van de kooi broeden niet natuurlijk? ;)
Onze laatste aanwinst, Tuurke, heeft ook besloten om eitjes te gaan leggen. Weliswaar geen tien ( :o ) maar toch wel vier stuks. En ze zit die netjes in een hoekje op de bodem van de kooi uit te broeden!
Is Didi niet flink afgevallen van heel die situatie? Tuurke in ieder geval wel!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Sally

Hallo,

Lang geleden dat ik hier nogeens ben geweest, dus kwam nogeens een kijkje nemen en lees ik hier een hele leuke update over je valkjes.
Mooi verteld hoor! en ze zijn prachtig alle 4!

Groetjes Sally

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

sandy

wat fijn dat het zo goed gaat
wauwwwwwwwwwww 10 eitjes wat een hoop

Annelies

Hoi Debby

Gave update met foto's zeg maar nog gaver dat je er weer bent.  ;D :D ;)

Je hebt echt 4 kanjers zitten hoor.

Gr. Annelies

♥Debby♥

Bedankt voor alle leuke reactie's! fijn om te lezen dat we niet vergeten zijn!

Heerlijk weekend.. alles is netjes en klaar dus we kunnen relaxen!

De D-tjes mochten vandaag extra vroeg los en ik weet niet wat er in het water zat vandaag maar oei wat gingen ze tekeer zeg.. hahahaha.. 't is maar goed dat we geen buren hebben..  ;)

Nu zitten ze lekker te schommelen en is het water uitgewerkt als je het mij vraagt maar het is zo mooi om te zien hoe ze elkaar soms aansteken.. als er dan 1 als een Straaljager met schreeuwaandrijving door de kamer scheurt dan gaat de rest wel heeeeeeeel makkelijk mee... hoe bedoel je net kinderen!  ;D

Wij gaan nog even eten en dan vanavond Da Vinci Code kijken.. ben benieuwd of het wat is.. er is al zoveel over te doen geweest maar ik heb nooit het boek gelezen of de film gezien.. dus ben benieuwd!

Ik wens iedereen een heel fijn weekend toe!

Groetjes vanuit het natte Katwijk!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.