2 augustus 2025, 20:07:22

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Debby,

Ja het huishouden herken ik hoor, en dan heb jij natuurlijk nog de boekhouding van jullie bedrijf erbij !!

Nee hoor, wat dat betreft ben ik net als jou, zelfs als ik voor een kwartier naar boven moet gaan de valkjes eerst in de kooi ! Ik ben een keer zo geschrokken en toen was er niet eens wat aan de hand, Rico lag toen als een kippetje in het zonnetje, ik was 5 min boven geweest maar de schrik sloeg me om het hart ... want vanaf de deur leek het net alsof hij dood was  ::)

Vanaf dat moment heb ik ze altijd in de kooi gezet als ik langer dan een paar minuten boven moest zijn en als ik de deur uit ga dan mogen ze er absoluut niet uitblijven !

Ik heb trouwens net naar Pets Place gebeld en ze hebben de nutribird B 14 pellets voor grasjes inderdaad meegenomen, die ga ik dus even ophalen en de valkjes zitten nu dus ook in de kooi  ;)

Succes met soppen  ;)

Groetjes Karin

Peggy

Hoi Debby,  ik vind het ook wel heerlijk hoor om weer een beetje in het ritme te komen en ik heb vanmorgen ook veel kunnen doen. De benedenverdieping is weer helemaal fris en fruitig.

Leuk hè dat je aan je valkjes ziet dat ze er nu echt uit willen? moet er altijd wel om lachen.
Ik denk trouwens dat ik de pellets v nutribird ( de kleinere dan ) ook weer eens ga proberen. Ik had eerst ook de grotere pellets maar daar deden ze niet veel mee.  Bedankt voor de tip Karin.  ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik toevallig vanmorgen nog wel de vogels los heb gelaten toen ik even weg moest.  Sinds Does in de bench zit durf ik dat wel meer. Niet dat ik zo'n held ben hoor maar nu vanmorgen durfde ik dat wel even aan. Ben op en neer naar school geweest en intussen was maartje trouwens thuis gekomen dus ze zijn eigenlijk maar heel even alleen los geweest.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

♥Debby♥

Ik heb net weer even een voedselvoorraad ingeslagen voor de valkjes..  ::)

en de Nutribird wordt besteld...

voorlopig hebben ze weer genoeg te knabbelen en te stoeien..  :)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Marc van de Kuifjes

Ziet er lekker uit! Maar ja, ik zit hier momenteel met een hongerige maag! :P ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Debby,

Leuke foto's  :D Wat een scheetjes zijn het toch... En straks nog Dixie erbij... Leuk hoor.

En mooie handtekening heb je gemaakt voor Marc  :) Hij moet alleen iets kleiner...   8)

Vooral die veter zeker, hè Marc  ;D ;D ;D Of die snoepstaven...
Ik zou het niet proberen hoor... ik denk niet dat je tanden het overleven en anders je maag niet  :P  ;D

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Debby

Weer mooie foto's. Een advies wat betreft de snoepstaven (de crackers), vraag altijd in de winkel of je even de doos open mag maken in verband met motjes in de crackers. Het kan soms wel eens voorkomen dat ze erin zitten, en vaak kom je er pas thuis achter. En ik weet niet of ze die bij de dierenwinkel bij jou in de buurt ook hebben, maar er zijn tegenwoordig ook al snoepstaven met een kiwi dip. Die vinden ze hier heerlijk.

Mara

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op  7 januari 2008, 18:07:01
Hi Debby,

Leuke foto's  :D Wat een scheetjes zijn het toch... En straks nog Dixie erbij... Leuk hoor.

En mooie handtekening heb je gemaakt voor Marc  :) Hij moet alleen iets kleiner...   8)

Vooral die veter zeker, hè Marc  ;D ;D ;D Of die snoepstaven...
Ik zou het niet proberen hoor... ik denk niet dat je tanden het overleven en anders je maag niet  :P  ;D

Groetjes,
Monky

Die veter zag er echt héél leker uit! ;D

Citaat van: Mara op  7 januari 2008, 18:38:52
Hoi Debby

Weer mooie foto's. Een advies wat betreft de snoepstaven (de crackers), vraag altijd in de winkel of je even de doos open mag maken in verband met motjes in de crackers. Het kan soms wel eens voorkomen dat ze erin zitten, en vaak kom je er pas thuis achter. En ik weet niet of ze die bij de dierenwinkel bij jou in de buurt ook hebben, maar er zijn tegenwoordig ook al snoepstaven met een kiwi dip. Die vinden ze hier heerlijk.

Mara

Ik heb ook al naar de kiwi-dip gezocht maar helaas nog niet gevonden...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♥Debby♥

de middelste bovenin is met Kiwi..

dit zijn grote staven en er staat ook Australie op..

Ik heb ze inderdaad open gemaakt toen ik bij de auto was.. omdat ik al eens had gelezen bij iemand hier van die motjes.
maar deze zagen er goed uit gelukkig..  :) toch bedankt voor de tip hoor! 't is altijd weer handig voor anderen die het hier lezen!

Ik zie trouwens dat ik dit keer wel hele kleine fotootjes heb.. hahaha.. niet helemaal goed gegaan zo te zien!

Mara

Hoi Debby

Die met kiwi is ook heel erg lekker (volgens de valkjes) maar er is er ook eentje waar aan de buitenkant een groen laagje om zit, kiwi dip. Die vinden ze hier heerlijk. Ik krijg nog niet eens de kans om die er in te hangen want dan heb ik Pino al bij me zitten.

Mara

♥Debby♥

ooo dus dat is nog een andere?? mmm volgende keer eens kijken dan!

Ik heb wel iets nieuws ook met een soort van tja.. het lijkt net brood maar het is iets van berk..

Ik heb trouwens 1 foto iets vergroot.. vond het zo knap zoals Duuk hier bovenop z'n kopje wil krabbelen.

♥Debby♥

Kijk, dit is ook nieuw.. tenminste.. ik had het nog nooit gezien en de valkjes dus ook niet maar ze vinden het lekker..  ;)

*Manon*

Hoi Debby,

Ik ben weer bijgelezen :o en genoten van je mooie foto's!
Bedankt voor die tip van de motjes of was het Mara die dat zei... Nou, in ieder geval bedankt, want ik wist het niet!
Heb toevallig vanmorgen de kooi schoongemaakt en ook van die staven in de kooi gehangen maar er zat niks engs in...
De volgende keer zal ik erop letten, is natuurlijk jammer als ze niet goed meer zijn hé..!

Meestal moeten de valkjes hier ook weer in de kooi als ik effe weg ben. Maar ons kantoortje, waar de kooi staat, is op de beneden verdieping, dus ik loop geregeld heen en weer.
Het is hier namelijk het geval, dat als ik ze achter de 'broek' aan zit... ze gaan vliegen en dan loop ik wel 5 minuten achter ze aan te vangen.. Boyke gaat zo door tot het uiterste dat ie helemaal achter adem is en dan nog vliegt ie steeds weg en ik vind dat niet kunnen... een valkje zo tot het uitsterste drijven, ook al doet ie zich dat zelf aan.... ??? ???
Maar nu komt het... als ik ze gewoon laat, dan zitten ze ineens alle vier doodleuk in de kooi te koekeloeren en hoef ik alleen het deurtje weer dicht te doen... it's so simple ;D ;D

Groetjes Manon

Sally

Hallo Debby,
wat een leuke foto's!

groetje Sally

Mara

Hoi Debby

De crackers met de biscuit er overheen. Dat vinden ze hier dus juist helemaal niet lekker, ze kijken me dan aan zo van, eet dat maar zelf op...hihi. Leuk om te zien hoe smaken verschillen.

Hoi Manon

Het komt vaker voor in de zomer dan in de winter.  ;)

Mara