3 augustus 2025, 23:10:14

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Debby

Dat is bijna een uur rijden voor me. Maar ik zal de site zeker eens bekijken, misschien staat er ook iets op van Limburg Noord, ik meen dat er volgende week een show is hier ergens. Dank je wel in elk geval voor het meedenken.  :-*

Mara

♥Debby♥

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

28 oktober 2007, 15:25:34 #467 Last Edit: 28 oktober 2007, 18:03:44 by Peetie
Duuk zit hier mee te kijken op mijn schouder. Ik aai hem met mijn gezicht, an kan ik toch met 2 handen typen  ;D.
Doerak zit te zeuren om voeding, en Duuk en dirkje zitten gewoon uit het bakje zaadjes te eten  ;D!
Alle valkjes op mijn standaard gezet; Duuk zit hier helemaal rechts met Doerak en papa.

En dan de hele familie, met rechts papa Sweety en links ome Twiedie:

Groeten Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Nog 2 weken...  :'( ;D

super dat ze zo lekker zaadjes eten!! gaat helemaal goed komen.. ik heb vanmiddag een hotel geboekt.. dus dat staat allemaal vast!

*Petra*

Ik heb er alle vertrouwen in, ze zitten nu nog op de standaard, zonder om voeding te zeuren, maar gewoon lekker zelf te knabbelen  ;D.

♥Debby♥

Super toch!! kan hij het straks mooi voor doen aan diesel want dat begint toch wel een beetje drama te worden ondertussen.. ik vraag me af of hij het OOIT gaat leren.. kan hem toch niet blijven helpen met pap en geweekt eivoer..

*Petra*

Hoi Debby,

Ik dacht dat het al best goed ging met Diesel en zelf eten?
Dinsdag ga ik de 2 apart zetten, en probeer het geweekte spul over te slaan. De ouders heb ik ook altijd droog eivoer gegeven. (Wel iedere dag een geweekte boterham.)
En dan maar goed in de gaten houden, of het gewicht acceptabel blijft... Ik haal ook geen pap in huis, om de drempel wat hoger te houden. Echt alleen in geval van nood zet ik ze even terug bij de ouders. Succes met Diesel  ;).

Groeten Petra  :D

Kaatje

Hoi Debby,

Jeetje wat is je boekje snel gegaan  ;D Wat een leuke handtekening heb je en wat spannend dat je over 2 weekjes al Duuk kan gaan halen  ;D

Goh wat sneu voor Britt, hoe is het nu met haar !?

Diesel gaat als een speer, je kan met recht trots zijn meid, ... het is overigens heerlijk om alles weer bij te kunnen lezen  :D

Groetjes Karin

♥Debby♥

29 oktober 2007, 13:51:19 #473 Last Edit: 29 oktober 2007, 18:06:37 by Debbeltje
Diesel z'n gewicht hangt nu tussen 88 gram 's ochtends en zo'n 94 gram 's avonds.. hij zit ook best wel her en der te knabbelen maar echt veel binnen krijgen doet hij niet.. dus dan maak ik maar weer een papje aan met geweekte zaadjes, pellets, eivoer en wat verse groente of fruit en dat eet hij wel..

en hij probeert het aldoor wel hoor maar volgens mij krijgt hij heel weinig binnen... ik heb nog geen velletjes kunnen ontdekken en zo af en toe is z'n ontlasting gewoon water.. en dan ineens is het weer goed..

Ik wordt er zo onzeker van.. hij ziet er goed uit, z'n borstbeen is niet mager dus wat dat betreft zit het allemaal wel goed maar ik kan hem toch niet altijd geweekt voer voorschotelen..

En iedereen roept hier altijd dat trosgierst DE hit is.. nou, Diesel haalt z'n neus er voor op!!! 't is een mafkeesje.. en dat is het!!  ;D

Maar goed, ik baal er best wel van hoor.. ik hoop maar dat het snel goed komt.. hij is nu toch een week of 9 en dan zou hij toch allang zelfstandig moeten eten, en op deze manier help ik hem nog steeds..

Hij krijgt dus echt GEEN spuitje met pap meer.. maar puur een bakje met wat geweekt spul waar ik dan ook wat nutribird doorheen roer..

Heeft er iemand nog tips hoe ik diesel aan het eten krijg?? gewoon zoals ieder ander valkje?? ik wil niet dat hij nog verder afvalt maar hij zal nu toch echt moeten gaan eten..  :(

*Petra*

Hey Debbie,

Als ik een valkje bij de ouders laat, kan hij wel tot de drie maanden gevoerd worden. En een papvalkje is veel later zelfstandig als eentje die bij de ouders zat, zeggen ze.

En 88 gram is toch een heel mooi gewicht. Zou je het niet aan durven om hem twee dagen niets te geven, en dan weer te wegen. Want het is voor hem natuurlijk fijn, als jij het hem geeft! Dan hoeft hij zelf niet te pellen.

Maar goed, morgen gaat Duuk apart, en zal ik hem ook moeten bllijven wegen, en misschien kom ik wel met dezelfde vragen als jij nu hebt. Hoe lang kun je het nu aan kijken zonder bij voeren? Bij welk gewicht ga ik ingrijpen??

Misschien goed om bij 'voeding' of 'spoed' deze vraag nog eens te stellen.

Groetjes en succes,

Petra  :D

Anja

Hoi Debby,

Zoals Petra al aangeeft zou ik hem eens geen "warm toetje" geven. Eens kijken wat er dan gebeurd.
Hij heeft een mooi gewicht hoor. Hij moet toch een keer zelf gaan eten. Hij vind het zo wel makkelijk als hij elke dag van jou wat krijgt. Yingo heeft dus ook sinds gisteren niks meer gekregen en warempel ik zie hem zaadjes eten.
Als hij minder gaat wegen als 80 gram dan zou ik ingrijpen als ik jou was.

Groetjes Anja

♥Debby♥

dus morgen gewoon her en der wat zaadjes en trosgierst en weet ik veel wat en eens bekijken..

ik wil niet dat hij honger heeft.. gek wordt ik van die onzekerheid hoor.. ik ben zo blij dat duuk straks lekker zelfstandig is..

het gekke is, bedelen doet hij allang niet meer..  en het is zo'n schatje.. ik wil dat hij het goed heeft..

*Petra*

Hey Debbie,

Natuurlijk wil je dat Diesel het goed heeft!!
Daarom is het ook zo moeiljik om hem niet te geven, wat hij het liefste wil hebben. Maar hij hoeft helemaal geen honger te lijden hoor, als je genoeg zaadjes, eivier en trosgierst voor hem hebt staan.

Hoor mij nu, ik zie me woensdag Duuk al wegen en twijfelen of ik hem niet even bij de ouders zal zetten.  ::). Het is gewoon makkelijker gezegd als gedaan  ;). Maar het gaat je vast lukken! Het is net als met de kids, ze willen laat naar bed, ze willen snoepen en niet eten, maar ze weten niet altijd wat het beste voor hun is. Je doet het ook voor hun eigen bestwil. En dat moet je met Diesel ook zo zien  ;). Gewoon proberen en vermeld maar iedere morgen zijn gewicht in je boekje, dan zet ik Duuks gewicht erbij. Slepen we elkaar er doorheen  ;D. 

Groetjes Petra   :D

Anja

Ben het helemaal met Petra eens.
Je hoeft er echt niet onzeker van te worden. Als hi jte veel afvalt kun je ingrijpen en je zorgt gewoon dat hij genoeg aangeboden krijgt qua zaad ed.

Groetjes Anja

♥Debby♥

ach, het is ook het onbekende denk ik..

want als mijn kinderen een keer niet of niet goed eten zeg ik, dan maar niet.. maar je krijgt ook niets anders.. en dat hou ik ook gewoon vol hoor.. Bente zelfs een keer anderhalve dag.. hahahaha.. en wat heeft ze gegeten zeg toen... en nu eet ze alles wat los en vast zit want ze weet.. met mama valt niet te spotten.. hahahaha.. dat moet Diesel ook nog uitvinden denk ik!  ;D