2 augustus 2025, 21:59:40

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

Sally

Hallo Debby,

Wat goed dat Diesel zelfstandig eet! En zo'n mooi gewicht dat ie heeft. Sewwens word het nog een echt dikkertje :D.
Diesel brabbelt? Ja dan kan het wel eens zijn dat het toch een mannetje is :). Toch leuk als ze brabbelen he.

Groetjes
Sally

♥Debby♥

he wat naar.. diesel een mannetje, duuk een mannetje.. tja.. dat wordt dan toch minstens 2 vrouwtjes erbij in de toekomst..

Whoehahahahaahahaa..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sally

♥Debby♥

Nou mijn man is in de tuin aan het werk en die riep me naar buiten.. we hebben nu een tuinhuisje staan voor het speelgoed en de fietsen van de kinderen.. daar wilden we de voliere aanvast maken maar.. Nu gaat dat tuinhuisje naar de andere kant van de tuin (onze tuin loopt rondom het huis) waar ook het speeltoestel van de kinderen staat.. en komt er een ander, iets kleiner tuinhuis voor terug, die we dan verder naar achter plaatsen, daar staan nu nog allemaal bomen maar het is een heel stuk tuin dat je gewoon niet gebruikt en dat is hartstikke zonde.. dus bomen weg, tuinhuis naar achter en daar aan dat nieuwe huisje wil hij dan de voliere maken.. Hij is met het ene project nog niet klaar of hij denkt al na over het volgende...

't is zo'n lekker handig mannetje.. daarom vind ik hem nou zo lief!  ;D

Anke

Hoi Debbie,
Een voliere... dat zijn leuke vooruitzichten ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Mooie vooruitzichten hier.

Gefeliciteerd met de zelfstandige Diesel. Het kan idd zo zijn dat hij nu pas gaat brabbelen en eventueel gaat fluiten.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Debby,

Leuk hoor een volière, ... dan neem je wat valkjes voor buiten en dan hou je een koppeltje voor binnen ... anders is ineens de gezelligheid wat betreft de valkjes weg natuurlijk  ;D

Nou spannend allemaal hoor  ;)

Groetjes Karin

♥Debby♥

Nou ik dacht zelf meer van.. 4 valkjes binnen en wat andere vogeltjes buiten.. en Jan wil heeeeel graag een vijver en die kan IN de voliere dat is ook veilig voor de kinderen..

Nou, hoe gek je het wil.. je kan het krijgen hoor.. whahahahaha

*Petra*

Hoi Debby,

Bij een nichtje van me is een paar jaar terug haar eigen dochtertje verdronken in de vijver.
Dus van een vijver (met kleine kids) krijg ik de kriebels  :-\.
Maar IN de voliere is dan waarschijnlijk een goede optie ???.

Petra   

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Nou, ik maak me al zorgen dat de vogels niet verdrinken dus het zal wel een waterelement worden.. whoehahaha met van die bollen weet je wel..  :D

Jan is helemaal gek van vijvers.. wij hebben ook een vijver gehad in het oude huis.. Daar lag betonwapening overheen toen Sanne klein was.. maar toen we hierheen verhuisd zijn en we al 3 kleintjes hadden is de vijver op lange termijn planning geschoven... als ze allemaal hun zwemdiploma's hebben komt er een mooie grote vijver.... tot die tijd heb ik 2 houten tonnetjes met water en waterplantjes..  :P

Onze tuin grenst trouwens aan het water.. daar staat natuurlijk een goed hek.. maar water in de omgeving hebben we wel.. Ik ben zelf trouwens ook opgegroeid langs het water.. en als we te dicht bij kwamen dan liet me vader ons altijd even erin zakken.. dan bleven we weer een paar maanden van het gras af..  ::) Ik was niet eigenwijs hoor...  en mijn vader is nog steeds de allerliefste hoor.. hahahahaaa

Mara

Hoi Debby

Even over de vijver, dat is niet aan te raden omdat stilstaand water brak kan worden en de vogels zouden er inderdaad in kunnen verdrinken, denk daarbij aan kwartels die er door zouden lopen bijvoorbeel. Een waterelement zou kunnen, dat heeft mijn broer ook overwogen maar we hebben gewoon een terracotta bak staan waarin ze elke dag (soms meerdere malen per dag) vers water in krijgen.

Wel fijn dat de ideeën over de voliere steeds meer vaste vormen aannemen. Leuk hoor.

mara

♥Debby♥

nou er zou dan zoiezo wel een pomp in komen hoor.. dat moet ook voor de vissen... maar ik ben toch bang voor vogels met duikvluchten.. dus we zullen wel zien wat het wordt..

♥Debby♥

VRAAGJE..............

De puntjes van de nageltjes van diesel zijn scherp... vlijmscherp.. nu vinden mijn man en ik dat niet zo heel erg maar zou ik de puntjes ietsjes af mogen vijlen? he gaat echt om het ergste puntje...

't is voor de kinderen.. die willen diesel heel graag bij zich en diesel vliegt ook naar ze toe maar ze schrikken steeds weer van de nagels en de krassen die dat achterlaat..

Mara

Hoi Debby

Ik weet niet of dat zou helpen maar volgens mij zou je het gewoon kunnen proberen. Ik hoop dat iemand anders een beter antwoord kan geven.

Mara

♥Debby♥

hij heeft trouwens van die slijpstokken maar die nageltjes zijn nog steeds als mesjes.. mijn armen zitten al helemaal onder de krassen..  :D

Mara, bedankt... het zou echt om mm-tje gaan.. gewoon dat ze ietsjes botter zijn..