♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Debby,

Je hebt 3 knappe mannen in huis hoor. Ik hoop voor je dat de uitslag van Wessel niet van Diesel komt.

Ik hb ook die pellets die je hebt gekocht. Ik heb ze ook in een tuuperware bak zitten en ik heb daar ook het stukje verpakking bij gedaan waar de datum op staat.

Groetjes anja

Rob S

Citaat van: Debbeltje op  6 oktober 2007, 17:05:45

Wessel, mijn zoontje, krijg ineens overal uitslag.. nu is er sinds zijn geboorte al een vogel in huis dus ik mag toch hopen dat dit niet door Diesel komt?? het andere vogeltje was een grasparkietje..

Rob, ik zal de volgende keer opletten of ze die Kenner speciaal hier ook hebben bij de welkoop.. bedankt voor de tip!

Hoi Debbie,

Ik hoop heel erg voor je dat het niet van Diesel komt. Maar het klinkt wel heel herkenbaar. Ik heb ook een anderhalve week een valk binnen gehad die ik zelf tam wou maken. Helaas krijg mijn vader ook uitslag en mijn vader bleek dus allergisch voor valkparkieten. En dat terwijl mijn vader zijn vader, dus mijn opa, ook al zijn hele leven vogels heeft gehouden en hij heeft daar nooit last van gehad. Ook hebben mijn ouders voordat ik geboren werd een tamme grasparkiet gehad en toen ik een jaar of 7 was hebben we ook zebravinkjes gehad. Daar heeft hij dus ook nooit last van gehad.

Ik hoop echt heel erg voor je dat Wessel zijn uitslag niet van je valkje komt, want ik weet hoe het voelt als dat beestje dan ineens weg moet. Dat is echt niet leuk >:(

Groetjes

Mara

Hoi Debby

Ik hoop dat de uitslag niet van Diesel komt....Ik weet hoe het is om een supergevoelige huid te hebben, ik heb al heel gauw uitslag en rode vlekjes. Gewoon puur omdat ik zo gevoelig ben.

Sterkte ermee.

Mara

♥Debby♥

Wessel is eigenlijk helemaal niet zo gevoelig.. is vanaf z'n geboorte een jaar lang volgepropt met al mijn antistoffen en is eigenlijk nooit echt ziek..

hij is nu ook niet snotterig of benauwd of traanogen.. het zijn puur pukkeltjes die hem wel erg jeuken dat weer wel..

ik hou het maar heel goed in de gaten en anders komt er gewoon een hok buiten.. zo snel geven we niet op hoor..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Agnes

Hoi debby,

Jouw dagboekje gaat snel! ;D

Diesel is een mooi valkje!
Hopelijk komen Wessels' pukkeltjes niet van Diesel, maar misschien zijn het wel gewoon de waterpokken ::) ::)

Nee hoor, geintje. Hopelijk komt hij er gauw vanaf, want een klein kind dat jeuk heeft is niet leuk ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

♥Debby♥

Wessel vanavond helemaal ingesmeerd en nu maar hopen dat het snel minder wordt en niet van Diesel komt.. hij ligt nu in ieder geval heerlijk rustig te slapen..

Diesel heeft ondertussen echt het vliegen ontdekt.. helemaal leuk.. hij komt op je af.. en landt ook al rustiger...

best maf hoor hoe snel dat allemaal gaat..

ik vraag me alleen af wanneer het onder z'n snaveltje mooi vol groeit.. daar is diesel echt nog kalig.. terwijl ik vandaag foto's zag hier op het forum van jonkies die al wel een mooi nekje hadden..

zou dat door de pap kunnen komen?

Kaatje

Hoi Debby,

Ja dat komt door de handopfok ! Wickie is ook helemaal kaal, zelfs bij zijn oren ... dit komt echt wel goed hoor !! Bij Paco had ik dat ook maar dat is nu supervol en heel dik begroeid met veren ...

Bij Wickie zie ik op echte kale plekken wat dons terug komen en bij zijn oren ook ... dus daar heb ik alle vertrouwen in !!

En dat de valkjes het op dit forum niet hebben dat komt omdat deze door de ouders gevoerd worden en die geven het door van snavel tot snavel en zullen de kinderen misschien wel poetsen als ze dan eventueel toch gemorst hebben ...

De pap is net Brinta ... nou je hebt 4 kinderen dus dan hoef ik je verder niks te vertellen  ;)

Maar alles komt goed !! Komt Diesel ook bij 4 animals vandaan !?

Fijn trouwens dat Wessel lekker ligt te slapen en ik hoopdat hij gewoon snel van de pukkeltjes af is !!

Groetjes Karin

♥Debby♥

Hoi Karin,

De pap kan af en toe fiks klonten onder z'n snavel ja.. en ik wil er niet te veel aan frunniken.. zodra hij helemaal van de pap af is kunnen we altijd nog een extreme makeover nemen! hahahaha..

Diesel komt inderdaad ook daar vandaan.. dus bij jou was het ook de normaalste zaak van de wereld zo'n handopfok.. hahaha..

Ik heb net even met Diesel gezeten.. hij heeft om half 10 goed gegeten.. 8 ml pap.. en nu net begon hij alweer te krijsen.. dus ik heb z'n voerbakje gepakt met daarin een mengsel van zaadjes, eivoer, nutribird, zonnebloempitjes en wat worteltjes versgesneden..

Hij stopt van alles in z'n mond maar laat ook ALLES er weer uitvallen.. ik zou niet weten wat ik hieraan kan doen.. maar hij moet nu toch wel wat zelf gaan eten.. maak me nu toch wel een beetje zorgen eigenlijk..

Hij zit nu boven op het scherm van mijn laptop.. het krijsen is opgehouden en hij is zich aan het verzorgen.. maar ja, kan ik nu zo naar bed gaan.. of zal ik hem toch nog maar wat geven? hij deed echt z'n best om te eten maar alles viel weer uit z'n bekkie vandaan..

Kaatje

Hoi Deb,

Ja moeilijk hè !? Whahaha ik moest wel lachen toen ik las over de normaalste zaak ... nou het is peentjes zweten, hahaha !! Zelf heb ik 2 "volwassen" kinderen maar jemig ... dit is bijna net zo intensief !!

Ik heb geen idee hoe oud Wickie is, Wickie komt daar ook niet vandaan ... door de pap had hij eerst een soort ringbaard, helemaal aangekoekt en werd ook steeds dikker natuurlijk, ... pap op pap wil wel  ::)

Nu is hij echt heel kaal en zijn nek is ook kaal, haha ! Gelukkig weet ik dat het wel goed komt hoor !! Nou wat je klaargemaakt hebt klinkt allemaal lekker zeg maar ik herken dat het eten uit de mond valt en het pellen nog moeizaam gaat ! ( soms denk ... straks zit ie over 2 maanden nog op pap, lol !! )

Maar met beukensnippers draaien zijn ze sterren ... snap jij het nog !?  ;)

Ik zou je Diesel niks meer geven nu ... morgenochtend 8 uur weer zeker  ;) Ik hou namelijk ook het oude schema van Paco aan  ;D

♥Debby♥

En dan gewoon laten krijsen???

Ik had hem net aan mijn man gegeven omdat ik dacht dat het misschien kwam omdat ik hem steeds mijn eten geef.. ik zat uit het zicht voor diesel maar hij bleef maar schreeuwen.. echt NIET normaal..

ik was dus zwak.. dat krijg je na een jaarlang borstvoeding op verzoek denk ik... whoehahahaa.. en hij klokte net zo weer 8 ml pap naar binnen en zit nu heerlijk in z'n kooitje op het stokje..

ik moet geloof ik nog een ruggegraat gaan kweken wat Diesel betreft.. :-\

Het stomme is.. door de weeks liggen wij allang op bed deze tijd en zit hij dus al lang en breed in z'n hokje en is het donker in huis.. misschien maakt het weekend hem wel van de leg??

Nou, vanaf morgen wordt ik de strenge mama... optreden moet ik.. consequent zijn.. als jullie me dat nou even helpen herinneren dan komt het misschien goed.. zei ik de zwakkeling..  ::)

Anja

Hoi Dames,

Wat een toeval dat jullie elkaar hebben gevonden hè.
Nu kunnen jullie elkaar steunen toch.

Groetejs Anja

♥Debby♥

Het is hopeloos dit forum.. ik vind dat je standaard een verslavingswaarschuwing moet krijgen als je voor de eerste keer naar valkparkiet.com surft..  :P

ik vind het ook zo geweldig om alle foto's te bekijken en ik vind ze allemaal zoooooooo mooi..

Anja

Whaaaaaaaaaaaahahahahhahahaha,

Welkom bij de club.

Groetjes Anja

♥Debby♥

Whoehahaha, dat klinkt als een héél gemeen lachje...  ;D ;D ;D

Nu ga ik slapen.. morgen 2 verjaardagen tussen de voedingen van Diesel proppen.. 't zal nog niet mee gaan vallen denk ik.. hahahaha..

Anja