2 augustus 2025, 22:48:26

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Citaat van: aad op 15 oktober 2008, 21:23:53
Neem de tijd ..ik kijk even naar Belgie -Spanje  ;D ;D ;D ;D

whahahaa... en dan ben ik knettergek.... ::)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Ach, wat een leuke reacties van de meiden.

Ze zullen vast hun oogjes nog wel uit hun hoofdje kijken als de jongen straks ouder zijn en ze zien met hoeveel kracht het voeren gaat.  :o

Fijn dat het goed gaat.  :D

Gelukkig was Gerda me al voor, over de tip van de zonnebloempitjes.  ;) Ik schrok ook al.

EN je boekje gaat snèèèèl, niet normaal.  :o

En klopt .... ik heb inmiddels alweer 12 nestjes gehad maar ze gingen niet allemaal van een leie dakkie, sommige nestjes waren maar klein, met name van Eros en zijn beide dames, zij kregen 3 x 1 zoon en Pablo & Coco kregen verplicht 2 x maar 2 bevruchte eitjes en de rest nepeitjes.  ;)

Maar in 2 kweekseizoenen tijd toch 39 jongen.

De jongen van 12 nesten: 1-5-2-3-5-1-5-1-5-2-6-3

Hiervan overleed er eentje na 2 1/2 week.  :'(

Nou meis .... succes verder weer .... ik kom morgenavond weer bij lezen .... ben benieuwd hoeveel pagina's.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

Goedemorgen  ;D

Ik ga zo de deur uit voor mijn boodschappen... begin de dag met een dansje... begin de dag met een lach.....

oke, genoeg vrolijk gedaan.. 't doet gewoon WEER pijn..  ;)

Heb vanmorgen al weer voeder geluidjes gehoord.. 't gaat dus nog steeds goed met Jenga.. Later vandaag wel weer even kijken.. zolang ik geluidjes hoor ben ik tevreden.. "t wordt trouwens echt al steeds harder.. gisteren lag ik even lekker op de bank tv te kijken en toen hoorde ik het daar ook.. terwijl je eerst echt heel stil moest zijn om iets te horen... GAAF!  ;D

Even een vraagje aan de ervaren dames...

Ik heb van die gevulde dennenappels besteld.. Mag ik die straks in de kooi van Duuk & Didi hangen of is het beter om daar mee te wachten?  weet eigenlijk ook niet precies wat er allemaal in zit..

Mijn gevoel zegt nu even te wachten maar misschien is dat onzin dus toch maar even vragen dan!

Nou, ik ga schoenen aan doen, de schooltasjes vullen en kinderen naar school sturen en dan boodschappen doen..  ::)

Als het goed is zijn mijn moeder en zus er straks ook.. Kan ik Wessel in het karretje van mijn moeder zetten en zelf even rustig shoppen..  :P

danielle

Ik hoor je al de hele dag zingen

'Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, vrolijk ............ '

Geniet er lekker van  ;) .
Echt geweldig lijkt het me. Ik kan ook weer veel van jou leren, heb al in mijn bestandje gezet, geen zonnebloempitten als er jonkies zijn  ;)  :D .

Groetjes van Danielle

*~Jeanine~*

Hoi Debby,

Voordat ik met de kids op pad ga wilde ik eerst even in de kraamkamer komen spieken.

Zo te lezen gaat alles naar wens ;D
Het wordt weer spannend misschien morgen of overmorgen een donsje erbij  :D

Ik blijf voor je duimen.

Fijne dag vandaag :-*

Liefs Jeanine

♥Debby♥

16 oktober 2008, 10:54:28 #3065 Last Edit: 16 oktober 2008, 11:02:06 by ♥Debby♥
SURPRISE... PIEPEI!!

Hoe het kan?? ik weet het niet... maar ik heb een piepei.. terwijl er een eitje uitgegooid is door Duuk... Nou weet ik het dus echt niet meer.. was er van overtuigd dat het eitjes van 25 en 29 september waren.. Nou zou dit eitje natuurlijk nog tot morgen kunnen piepen en dan zou het precies kloppen.. 18 dagen.. maar goed.. het is weer spannenddddddddd.. Donsje 2 doet goed z'n best om geboren te worden..  :D

Ik hou jullie natuurlijk weer op de hoogte.. heb ook nog een foto van Jenga gemaakt.. even aanpassen en dan komt hij eraan..
Willen de ervarendames en heren en kijken want jullie ervan vinden.. kropje enzo... onwijs bedankt alvast!!

Kimm

hoi debby,

wat leuk meis!!! leuke dagen voor jou  :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karin

Ik zou die dennenappel nog niet geven, je weet niet precies wat erin zit en wat het zaad bij elkaar houdt. Wacht tot de jongen een week of 4 1/2 - 5 zijn met het erin hangen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Bello

Hoi Debby

Gaaf joh je eerste donsje en nr. 2 komt er al bijna aan.

Je zult versteld staan hoeveel ze straks gaan eten dat is echt niet meer normaal. Dan lijkt het wel of je een tig valkjes aan het voeren bent ;D

bij ons vloog het bruin brood (zelf gebakken) er echt doorheen en trosgierst.

Nee de denneappel zou zelf ook nu niet geven, er zitten ook grotere zaden op.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

♥Debby♥

Hoi Dorothé..

ik ga straks zoiezo nog even eivoer inslaan.. trosgierst kan ik nog wel even mee vooruit..

Ik vis nu momenteel de zonnebloempitjes uit het zaadvoer maar haal gelijk maar een zak zonder die pitjes.. dat is eigenlijk net zo makkelijk.

maar het is zo mooi om te zien hoe die 2 schranzen als ze uit het blok komen.. echt alsof ze dagen niets te eten hebben gehad..  ;)

*Manon*

Spannend hier zeg!!
Een piepei.... ze houden de spanning er wel in he!
Geniet er maar lekker van meis, voor je het weet zijn ze al weer groot  ;)

♥Debby♥

Nou spannend is het zeker.. afwachten of ik dubbele piepjes ga horen! hihi.. ben wel blij dat er nu toch maar 2 dagen tussen lijkt te gaan zitten.. andere eitje was dag te laat, deze dagje vroeger... en pap en mam doen het nog steeds goed! ben heel trots op ze!  :D

Rianne

Hoi Debby,

zijn die denneappels niet beter geschikt voor wilde vogels? Of is het echt voor huisdieren?
Ik gaf ze gewoon zaadvoer met zonnepitten, hier is niks mis gegaan :)
En je jong ziet er goed uit hoor :)

♥Debby♥

Hoi Rianne,

Nee het zijn dennenappels voor valkjes.. je kunt ze kopen bij Kirsten in de shop.. 

dit staat erbij: Een dennenappel bijna compleet bedekt met zaad en noten.

Valkparkieten vinden het niet alleen een hele leuke bezigheid om de zaden los te krijgen en te eten, maar ook het proberen te 'slopen' van de dennenappel erna is een groot feest.

Ik weet dat Kaatje ze al vaker aan haar valkjes heeft gegeven..

en wat de zonnebloempitjes betreft.. ik denk dat het vooral de extra pitten zijn.. ik gaf ze er nog een paar bij los in een bakje.. gepelde al...  en nu heb ik ze inderdaad ook uit het voer gezeefd.. ze bleven net hangen in mijn vergiet!  :)

achhhhhhhhhh terwijl ik zit te typen zie ik ineens Dixie en Daya kroelen.. en volgens mij gaat Dixie praten..  Ik kan gerust een half uur voor de kooi staan en hallo zeggen.. en volgens mij gaat dixie het snappen... hahaha.. mocht tijd worden.. hij is 5 december al een jaar!  :)

Ja hoor.. ze kroelen echt heel lief... yeahhhhh..  :D

Maar goed... Fijn dat je Jenga er goed uit vind zien.. thanx!  :D