29 april 2024, 01:31:35

Enorme poepflats :O

Gestart door _san_, 3 oktober 2007, 20:53:58

« vorige - volgende »

_san_

Hallo mensen.

Ik had net mijn valkje bij mij zitten even, en ze liet een enorme flat :o  ik schrok me dood zoveel.
Dit kan toch niet normaal zijn ???
Ze is ook heel erg broeds. Ze heeft al 9 eieren gelegd en ga binnenkort ff naar de dierenarts voor de pil als dit zo aanhoud, maar kan die enorme flats daarmee te maken hebben ???

Hoop op reacties

Groetjes Sandra

Agnes

Die flatsen zijn heel normaal hoor!
Je valkje wil niet haar nest bevuilen, dus ze 'spaart' poep op tot ze in de gelegenheid is het te laten vallen ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

_san_

ahhaa zit dat zow ;D kan wel kloppen jaa. Daar had ik nog niet over nagedacht ;D

Maar ze zit nu op de grond te broeden.. moet ik er nog iets onder leggen ofzow ???

Agnes

Nee hoor,

Gewoon laten zitten.
De broedperiode van een valkje duurt ongeveer drie weken.

Daarna zal ze geen aandacht meer aan de eitjes schenken, en zal ze ervan af gaan. (ik neem aan dat ze niet bevrucht zijn? )

Haal in ieder geval de eitjes niet weg, want je valkje zal dan door blijven leggen.
Evt. kan je de eitjes vervangen door nepeitjes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

_san_

oke :)

nee ze zijn niet bevrucht ;)  ik had eerst wel een mannetje erbij maar die is vlak nadat zij hier was gekomen overleden :(
Maar dat is alweer tijdje terug dus ze kunnen niet bevrucht zijn ;)

Maar als ze nou door blijft leggen is ze er dan ook binnen 3 weken af of blijft ze dan gewoon per eitje 3 weken lang zitten ???

Agnes

Volgens mij is het vanaf het eerste eitje....
Maar is ze nog steeds aan het leggen dan?
Meestal stopt het bij zo'n ei of 6. Negen vind ik wel veel.

Anders kun je  na zo'n drie weken om de dag een eitje weghalen totdat er niets meer ligt.

Bij mij werkte het wel.
Ik heb ook zo'n legapparaat, maar die gaat niet verder dan 6 eitjes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

_san_

jaa ze is ook een legapparaat... ze heeft er nu 9 gelegd.... maar ik heb haar op de laatste 4 laten zitten dus ben benieuwd of dat helpt....
ik kijk even of ze vandaag of morgen nog een ei legt en anders zal ze wel op stop staan...





Agnes


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.