4 mei 2025, 08:20:53

valkje op de bodem

Gestart door Coco en Chantal, 6 oktober 2003, 14:33:10

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

Hallo Iedereen, ik ben nieuw hier althans ik was al wel een tijdje aan het meelezen , maar nu had ik toch een vraagje.

Ik heb dus een valkje(Coco) van nu ongeveer 7,5 week oud en ik heb hem al vanaf zijn 3 weken.
het bijvoeren gaat hartstikke goed , ben nu aan het afbouwen met de pap.
Maar wat ik nou zo raar vind hij slaapt nog steeds op de grond, hij zit wel eens op zijn stokjes, maar het meeste toch op de grond, is dit nu normaal?

Hij is super tam en mag heel veel per dag uit zijn kooi en vliegt al heel goed, dus levendig is hij genoeg.

Nou ik hoop snel iets te horen,

Groetjes Chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Sanna

Hai Chantal!

Pepper heb ik ook met de hand gevoerd, vanaf 5 weken. Net als jouw Coco bleef hij ook heel lang op de grond zitten, pas met een week of 8 ging hij zijn kooi verkennen. Het eerste waar hij op ging zitten was zo'n lang buigbaar touw wat je tussen de tralies kunt klemmen, zoals deze:

Daar kan hij lekker stevig op zitten, kan hij zich goed aan vasthouden.

Maar mijn tweede, Kaily (die is nu bijna 7 weken), klom met 5 weken al de hele kooi rond en ging ook gewoon op de stokken zitten. Maar ook zij zit het lekkerste op de touwen.

Dus ik denk dat de ene gewoon wat eerder daarmee is dan de andere. Het ene kind loopt ook veel eerder dan de andere.

Groetjes, Sanna

Paul

Hoi  Chantal,
Hier is dat ook verschillend, ik heb jongen gehad die met 5,5 week al op de stok zaten maar mijn albino deed er ook een stuk langer over.
Je kan hem wel zelf af en toe op de stok zetten en veel op je vinger laten zitten zodat ie het gevoel in zijn pootjes krijgt van op een stok zitten.
Zolang ie eet en levendig is zal er verder gelukkig niks aan de hand zijn en zal ie wel snel een stok gaan zoeken :-)

Groetjes, Paul

mastolk

HOi Chantal,

Ieniemienie sliep de ene keer ook op de stok met 5,5 weken en soms weer op de grond. HEt lag er gewoon aan.
Wel grappig want Pino slaapt normaal altijd op de stok, maar zag hij Ieniemienie dan beneden zitten kroop hij er gezellig tegenaaN!  :D

Geen zorgen over maken hoor! Misschien vinden ze de grond gewoon nog even beschutter ofzoiets?

GRoetjes Margrietha

Lique

Het verschilt per valkje.
Ik heb jongen, ze zijn nu 4 weken oud.
Vanmorgen is er een jong uitgevlogen en hij heeft ook al echt gevlogen.
Hij zat al op een stokje en probeert al te eten.
En dat voor 4 weken!!!
Maar Zoals Paul zei, ik heb ook een albino, en deze kan nog steeds niet goed vliegen...

groetjes Lique

Coco en Chantal

15 oktober 2003, 20:20:02 #5 Last Edit: 15 oktober 2003, 20:22:18 by Coco__en_Chantal
hallo
Ja onze Coco is nu ongeveer 9 weekjes en zit nu wel wat meer op zijn stok, maar meestal als ik s'morgens het doek van zijn kooitje haal(omdat ik denk dat het wat warmer is zo met doek erover heen ) dan zit hij toch meestal nog op de grond.
Het zal heus wel goed komen denk ik nu en ach als hij zo lekker slaapt dan vind ik het wel best hoor.
Het is een schat van een beestje en als ik binnen kom dan weet hij niet hoe snel hij mij moet roepen, want hij wil er dan uit, wat een slim beest he? hahahaha.

Moet wel zeggen dat hij af en toe best kattig is hoor, bijt hij zomaar in mijn handen hahaha.

maar voor de rest gaat het super met onze Coco en vliegen kan hij als de beste , hou mij hart soms vast als hij naar de ramen vliegt, lijkt wel of hij er dwars door heen gaat vliegen , maar elke keer stopt hij op tijd hahahah(zitten wel gordijnen voor hoor).

En sinds vorige week krijgt hij geen bijvoer meer, denk dat hij het beu was, had het nog een paar keer voor hem gemaakt, maar heeft er niet meer van gegeten en hij eet heel goed zelf(word al een grote jongen)  :D

Groetjes Chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Paul

Hoi Chantal,
Een doek over zijn kooi is echt niet nodig normaal hoor.
Ik heb dat hier nog nooit gedaan en vaak word een doek gebruikt om de vogels stil te krijgen als ze veel herry maken.
Voor de warmte zal dat in elk geval niet nodig zijn want een valkje kan tegen erg lage temperaturen en zeker de kamertemperatuur is meer dan voldoende :-)
Ik heb dat vooral met popjes dat ze een beetje kattig bijten dus wie weet is daar al een beetje aan in te schatten dat het een popje is maar het zegt niet met zekerheid dat het zo is.
Hij ziet er in elk geval heel lief uit op de foto :-)

Groetjes, Paul