Het Disneyteam! Alle valkjes verhuisd. Ze doen het allemaal heel goed.

Gestart door *~Jeanine~*, 25 september 2007, 00:17:18

« vorige - volgende »

natacha

Hallo Jeanine,

Spijtig dat het zo gelopen is met Berlioz, maar ik vind inderdaad dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Het is toch heel fijn dat je Berlioz bij je moeder hebt kunnen brengen zodat je hem toch nog regelmatig kunt zien.

Groetjes
Natacha

danielle

Hoi Jeannine,
Oh wat naar dat het echt niet meer ging met Berlioz bij de andere valkjes. En wat naar dat hij jou heeft aangevallen.
Ik vind dat je een goed besluit hebt genomen om Berlioz naar je moeder te brengen. Maar wat zal het moeilijk voor jullie zijn geweest en nu nog steeds.
Wel super fijn dat je Berlioz nog kan blijven zien, zo verdwijnt hij tenminste niet uit jullie leven. Ik hoop dat hij snel weer de oude wordt. Heel veel sterkte ermee!

Groetjes van Danielle

*~Jeanine~*

Hoi Anja,
ik weet van binnen wel dat ik de juiste keus heb gemaakt maar daardoor voel ik me niet beter.
Mijn moeder zorgt natuurlijk heel goed voor haar vogels daar twijfel ik absoluut niet aan. En toch heb ik bijna niet geslapen vannacht. Er spoken allerlei vragen dan door mijn hoofd :'(
Vanmorgen toen ik de vogels ging verzorgen krijg ik toch ook wel een schuldgevoel. Ik heb het er gewoon wat moeilijk mee. Je schaft niet een valkje aan om hem dan weer weg te doen. :( Het scheeld wel wat dat Zazou en Baloo nu alles samen doen.

Hoi Ann,
Het was echt iets wat ik nooit meer hoop mee te maken.
ik weet echt niet waarom Berlioz in een keer mij ging aanvallen. Ik was en ben er nog steeds geschokt door omdat het absoluut niet bij Berlioz past.
Als ik geen kinderen had gehad zou ik het misschien nog wel een keer proberen maar dat kan ik niet maken. Ik houd veel van mijn vogels maar veel meer van mijn kinderen.
Mijn lieve moeder gaat kijken wat ze kan doen maar hij blijft in ieder geval bij haar.

Hoi Caroline,
Berlioz is op 6 november geboren dus hij is nog geen 3 maanden.
Gisteren toen mijn man thuis kwam zag hij natuurlijk ook meteen aan mijn gezicht dat ik het er toch moeilijk mee heb. En hij zei precies hetzelfde als wat jij dacht.
Hij zei:"Ik weet dat je gek bent op Berlioz en veel van hem bent gaan houden maar we konden niks anders doen dan hem weg doen. We kunnen het risico niet nemen dat hij een van de kinderen aanvalt. En mam gaat sowieso goed voor hem zorgen." Verder deelt hij jou mening dat het niet aan Zazou ligt omdat het wel goed gaat met Baloo en Zazou.

Hoi Miranda en Corine,
Daar ben ik me hoofd nou ook over aan het breken. Heb ik hem misschien pijn gedaan of zo. Ik weet 100% zeker dat Berlioz gezond is. Ik kan zijn gedrag niet verklaren :'(
Ik hoop met heel mijn hart dat Berlioz rustig wordt bij mijn moeder en van zijn leventje kan genieten.

Hoi Bianca,
Bedankt voor je reactie.
En je weet dat ik bij niemand de schuld leg (behalve misschien bij mezelf) Ik heb ook al gezegd dat als ze bij jou elkaar niet konden uitstaan ik ze ook niemand alletwee had mogen kopen.

Mijn moeder had je ook al gezegd dat Amanny, Amir en Naschwa al bijna aan het huilen waren als we Berlioz hadden meegenomen naar jou. Ze hebben er vrede mee dat Berlioz nu bij ons Mam is maar verder dan daar mag dus niet.
En ik denk niet dat er een steekje los zit bij Berlioz dat heb ik ook nooit beweert.

Ik heb mijn moeder vanmorgen natuurlijk meteen gebeld om te kijken hoe het is gegaan. Pietje-bel en Berlioz gaan elkaar uit de weg. Ieder eet in zijn eigen bakje. Mijn moeder wilde een stengel trosgierst in de kooi leggen en Berlioz probeerde haar ook te bijten. Maar dat kan natuurlijk ook komen dat hij in een nieuwe omgeving is en een andere kooi. Het is allemaal nog wat vreemd. Mijn moeder laat hem ook eerst op rust komen voordat ze verder met de hand verder gaat om Berlioz te laten opstappen. Eerst veel praten en hem laten wennen.

De lege kooi valt wel mee Bianca. Hij is behoorlijk gevuld met geweldig speelgoed ;)
En er komen zeker nog valkjes bij. Maar weet nu wel al dat ik dan meteen 2 tegelijk pak ik wil absoluut geen oneven aantal meer. Ik wil dit nooit meer meemaken.

Ik wist al hoe jij erover denkt Bianca en vind dan ook dat je beter zelf kan reageren. Ik heb natuurlijk niet de kennis die jij en andere op het forum hebben. En ik ga hier zeker ook nog over Berlioz door.

Hoi Caroline,
Het is echt frapant dat Baloo en Zazou nu alles samen doen. ik heb al eens eerder verteld dat Zazou helemaal niet reageerd als zij bij mijn man zit. Gisterenavond riep Baloo en Zazou geeft meteen antwoord. Ik snap er werkelijk niks van.
Nu zijn ze ook samen uit de kooi. En ze zitten heerlijk dicht naast elkaar op een touw op de kooi.

Persoonlijk denk ik ook dat het niet aan Zazou ligt maar Bianca zegt dat ze het al eerder heeft meegemaakt dus.....
Vind het dan wel gek dat het nu zo god gaat met Baloo en Zazou.

En ik wil niet dat het verplaatst wordt naar iets anders. Ik kan er veel van leren en het gaat tenslotte toch om Berlioz en Zazou en Baloo. Dus hoort het wel hier thuis in het boekje.

Over een week of twee als Berlioz gewent is bij mijn moeder kanik denk ik meer vertellen. Mijn moeder gaat het stapje voor stapje doen. Maar ik ga hier zeker op terug komen.

Hoi Natacha,
Ik ben ook heel blij dat mijn moeder meteen zei dat zij Berlioz bij zich zou nemen. Ik kan hem dan in ieder geval heel regelmatig zien.

Hoi Danielle,
Gelukkig is het niet al te erg. Ik heb de wondjes van Baloo en Zazou god verzorgt en mijn eigen wondjes op de hoofdhuid genezen ook wel (shampoo doet alleen pijn :-\ )
En ik hoop ook echt dat hij weer helemaal de oude wordt.

b

3 februari 2008, 13:55:16 #1428 Last Edit: 3 februari 2008, 13:57:26 by Bianca1000
Hoi Caroline

Berlioz is hier geboren op 5 november en is pas verhuisd 3 januari. Toen was hij 8 weken dus.
Op dit moment is hij pas 12 weken en is dus pas 4 weken bij Jeanine geweest.
Ik denk dan ook dat ik best mag zeggen dat ik Berlioz door en door ken.
En hij was een hele aanhankelijke en supersociale vogel.

Hij heeft hier 8 weken in een kooi gezeten met 6 andere valkjes, vloog dagelijks los samen met mijn 2 eigen valkjes en nog nooit is er van hem uit een teken van agressie, onvrede of iets anders aan de hand geweest.
Het was gewoon een heerlijke kroelekont, die ook wel graag een beetje zichzelf vermaakte, maar die het ook erg gezellig vond als ze met zijn allen trosgierst uit mijn hand aan het eten waren of met zijn allen in mijn nek zaten.

Er is dus in de eerste week van zijn verhuizing iets gebeurd, waardoor hij zo raar is gaan doen.
En omdat ik de valk ken, en ook de situatie blijf ik zeggen dat dat komt door het hele verhaal Zazoo.
Ik voel mezelf echt niet aangevallen hoor, want ik weet wat voor een vogel ik heb laten verhuizen.
Natuurlijk doet het mij erg veel pijn dat "mijn" vogel nu zo'n afwijkend gedrag vertoond.
Maar Zazoo wordt hier van alle kanten beschermd, terwijl ik zeker weet dat het niet aan Baloo of Berlioz kan liggen.
Wat zou het dan nog kunnen zijn?? ???

Er worden 2 mannen  in een kooi geplaatst samen met een supermooie pop.
De mannen zien dat beide wel zitten en wat doet de pop?
Die zit liever bij een mens.
Dat is voor een normale vogel niet te verklaren hoor.

Nogmaals ik heb hier 80 valken en daar is ook nog wel eens wat in gewisseld.
En in 99% van alle gevallen gaat het prima, vliegen ze gezellig met elkaar in een kolonie.
Ik zet er bij en haal er weer weg en pas in 3 gevallen ging dit niet goed.
2 van deze vogels vlogen zelfs ook ons aan.

Iedereen gaat er maar vanuit dat de valk de meest sociale parkiet is en dat klopt ook.
Ze staan er om bekend dat ze overal bij kunnen worden gezet.
Maar de ene vogel is de andere niet.

Ik weet hoe gek Jeanine en haar gezin met haar vogels is, dus een hekel hebben aan Jeanine kan niet de reden zijn voor Berlioz's aanvallen.
Er moet een andere reden zijn en de enigste reden die ik kan bedenken is het gedrag van Zazoo.

Iedereen zegt wel iets over Berlioz's gedrag op dit moment en zeggen dat er dan een steekje bij hem los zit.
Maar niemand hier heeft nog gereageerd op het waarom?

Wat is jullie vermoeden dan??
Ik ben wel heel erg benieuwd hoor.

Ik heb net toch nog eens alle foto's van het nestje van Tarzan en Jane doorgelopen en juist Berlioz zat altijd overal bij.
Hij zocht ook het gezelschap op van de andere vogels en liet zich ook zeer gewillig kussen en knuffelen.
Wat ik nu hoor klopt dus totaal niet met de Berlioz die ik 8 weken heb meegemaakt.

Want nogmaals, Berlioz was de eerste 8 weken van zijn leven een leuke en lieve en zeer sociale vogel en in 4 weken is daar dus niets meer van te zien.
Ik weet dat ook Jeanine hier graag wil achterkomen, dus graag jullie eerlijke reacties.
Al is dat misschien niet zo leuk om te horen voor mij of voor Jeanine.

Want ook ik kan hier natuurlijk weer iets van leren.

Groetjes Bianca

Mara

Hoi Jeannine

Je hebt een goede beslissing genomen maar ik wil me eigenlijk wel bij Caroline aansluiten, ik denk dat de schuld niet bij Zazou ligt. Maar goed, ik ga er verder geen discussie over beginnen of wat dan ook, want jij hebt het er al kwaad genoeg mee dat je Berlioz weg hebt moeten doen, ook al is het maar naar je moeder.

Ik zelf heb dus een gemengde buitenvoliere, en ik kan daar ook alles in los laten. Ik heb in 2006 een oude valk van een jaar of 8 bij jonge valkjes die ook een paar maanden oud waren. En geen enkele vogel heeft zo gereageerd, zo reageren ze naar mij nog niet eens. Ze zijn wild en behoorlijk wild maar ze zullen me echt niet aanvallen.

Lieve Jeannine, je hebt voor je gezin de allerbeste beslissing genomen. Daar moet jij je aan vast houden. Berlioz heeft het goed nu bij je moeder, jij hebt rust in je kooi en je hebt rust voor jezelf, geen angst meer dat Berlioz je kinderen of jou iets aandoet.

Sterkte ermee.

Mara

*~Jeanine~*

Hoi Bianca,

Jij hebt je mening eerlijk gegeven en je weet ook wat ik gisteren heb gezegd.
Ik denk niet dat het aan Zazou ligt. Ik kan het gewoon niet verklaren.
Kan wel zeggen dat ik alle vogels dus ook Lady evenveel aandacht geef.
Berlioz heeft vanaf het begin wel eens gek gedaan. Dat kan je ook lezen in mijn boekje. De ene keer stapte hij keurig op en de andere keer begon hij heel erg te fladderen. Dan liet ik hem ook met rust. Ik heb Berlioz nooit ergens toe gedwongen. Dat hij een hekel aan mij heeft gekregen kan komen dat ik hem 2 keer bij Baloo en Zazou heb weg gepakt toen hij begon te pikken en te bijten. Daarna was het ook weer rustig. Dan stapte hij ook weer keurig op maar zo gauw ik met hem buiten de kooi was vloog hij weg. Je hebt toen tegen mij gezegd probeer de toilettraining en heb ik ook gedaan. Daar ging het goed maar wederom terug in de kamer vloog hij meteen weg.

En als het dan toch aan Zazou ligt hoe kan het dan dat Zazou en Baloo nu alles samen doen. Zazou kroelt Baloo als hij erom vraagt ze zitten bijna de hele tijd naast elkaar. Als Zazou bij Alaaeldin zit en Baloo roept dan geeft ze antwoord en net vloog ze zelfs meteen naar hem toe. Het is zo het tegenovergestelde.

En ik weet ook wat voor valkje ik van je heb mee gekregen. En Berlioz was ook echt niet zo. Het enige "makement" wat hij had was nagelbijten en dan niet zijn eigen nageltjes. ::)

Maar ik weet ook dat ik de situatie precies heb verteld zoals het is gebeurt. Het ligt in ieder geval niet aan jou of aan het nest waar Berlioz uit is gekomen. Baloo doet het hier ook prima.

Ik wil net als jij weten waarom Berlioz zich zo is gaan gedragen. Het doet mij ook pijn vooral omdat ik nu heel erg ga denken dat het dan toch aan mij heeft gelegen. Ik kan het gewoon niet verklaren :'(

En net als jij wil ik ook weten waar het aan heeft gelegen of aan ligt. Voel me er steeds meer ellendig onder.
En niet alleen omdat we hier schijnbaar verschillen van mening maar vooral dat er nu dan alles op wijst dat ik schijnbaar iets niet goed heb gedaan ivm Berlioz.
:'( :'( :'(

Hoi Mara,
Ik weet wel dat ik de juiste beslissing heb gemaakt maar wil toch ook heel graag weten hoe het komt dat Berlioz zo is geworden.
Verder heel erg bedankt voor je lieve woorden :-*

Mara

Hoi Jeannine

Ik denk niet dat je een antwoord kunt of zult krijgen op de vraag waarom dat Berlioz zo is geworden. Het heeft denk ik ook niet met aandacht te maken en je kunt het nooit helemaal voorkomen dat je de ene vogel meer aandacht geeft dan de andere vogel, maar dat zal niet de oorzaak zijn, dan heeft het wel een heel extreem effect gehad.

Je kunt alleen maar gissen, maar ik denk (net zoals jij al zelf aangeeft) dat Zazou niet de oorzaak is.

Ik hoop dat je een antwoord krijgt op je vraag.

mara

b

Hoi Jeanine,

Jij mag en moet je eigen niet schuldig voelen hoor.
Ik heb nooit gezegd dat het aan jouw ligt.
Vandaar ook dat de enige aanwijsbare reden, Zazoo blijft.

Het ene of het andere valkje verschilt natuurlijk net zo erg als dat de ene mens ook niet hetzelfde reageerd als de andere.
Nu bliijkt dat Zazoo en Balloo elkaar toch wel meer als leuk lijken te vinden, is het wel duidelijk dat Berlioz het 5e wiel aan de wagen was.
Sommige mensen draaien al door als er iets heel kleins verkeerd gaat, terwijl anderen juist alle problemen lijken aan te trekken en er wel heel sterk onder blijven.

Ik blijf (in ieder geval) tot nu toe toch het feit aanhalen, dat Berloz zich het 5e wiel aan de wagen voelde en hier niet mee om kon gaan.
Natuurlijk is het niet Zazoo's schuld, dat is gewoon haar eigen lieverd.
Maar doordat zij in eerste instantie naar je man bleef trekken en de beide mannen geen blik gunde en naderhand een beetje toenadering van Balloo begon te accepteren, kan (let op: Kan) de reden zijn voor Berlioz's plotselinge gedragsverandering.
Niemand van ons zit 24 uur per dag met zijn neus bovenop de vogels, dus wie weet hoe Berlioz in beginsel is behandeld.
Berlioz kwam toch als laatste bij jullie
En daar zit dan zijn vriend en oude bekende Baloo.
En nog de knappe Zazoo.

Als je goed terugdenkt, is er vanaf dag 1 spanning geweest.
Ik geloof dus niet dat de reden dat hij jouw aan heeft gevallen te verklaren is met het feit dat je hem wel eens van de andere 2 hebt weggehaald.
Ik denk dat je hem net op het verkeerde moment hebt willen pakken en dat hij even een waas voor zijn ogen heeft gehad.

Ik ken jouw en je gezin inmiddels persoonlijk en ook hier in je dagboekje spat de liefde voor je vogels ervan af.

Dat Berlioz wel eens geen zin had om op je vinger te komen, daar zie ik geen vreemd gedrag in.
We hebben het er ook over gehad dat het natuurlijk altijd het beste is dat je een nieuwe vogel een tijdje alleen in een kooi houdt. Totdat hij zo tam is als jij het wilde.
Pas dan plaats je hem bij de anderen.
Nu was dat bij jouw natuurlijk niet mogelijk, maar nu achteraf denk ik wel eens.
Wat was er gebeurt als die mogelijkheid er wel was geweest.
Hoe had Berlioz gereageerd als hij eerst op afstand Zazoo en Baloo had kunnen observeren, terwijl hij lekker de volle aandacht van jullie had gehad.
Had hij er dan misschien meer vrede mee gehad.

Ook voor mij is dit een hele wijze les geweest en ik zal daar in de toekomst ook zeker een stuk voorzichtiger mee omgaan.

Ook het nagelbijten is niets vreemds, onze Sunny (kakatoe) doet helaas niets lievers en onze Milo (valkje) houdt ervan (tot mijn mans grootste ergernis) om baardhaartjes te epileren.
Blijkbaar een erg pijnlijke behandeling haha.

Maar ook ik vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt om Berlioz bij je moeder te plaatsen hoor.
Dit gedrag kun je niet tolereren en vooral niet met kinderen.

Ik had hem gewoon heel graag eens een tijdje hier gehad om hem te observeren.
Pas dan kan ik je met enige zekerheid vertellen wat hij (heeft) gemankeerd.

Maar misschien gaat het bij je moeder ook lukken, zoniet breng je hem dan toch even bij mij?
Niet om bij me te houden maar om te kijken of ik hem en jullie kan helpen.

Groetjes Bianca

Caroline

Ik wil toch nog even reageren, aangezien ik toch wordt aangesproken hier.  ;)

Citaat van: Bianca1000 op  3 februari 2008, 13:55:16
Hoi Caroline
Hoi Bianca en ieder ander die mee leest.  :P

Berlioz is hier geboren op 5 november en is pas verhuisd 3 januari. Toen was hij 8 weken dus.
Op dit moment is hij pas 12 weken en is dus pas 4 weken bij Jeanine geweest.
Ik denk dan ook dat ik best mag zeggen dat ik Berlioz door en door ken.
En hij was een hele aanhankelijke en supersociale vogel.
Berlioz is dus bijna 3 maanden dus nog niet aan het puberen. Tuurlijk ken jij hem, dat ontkent ook niemand.

Hij heeft hier 8 weken in een kooi gezeten met 6 andere valkjes, vloog dagelijks los samen met mijn 2 eigen valkjes en nog nooit is er van hem uit een teken van agressie, onvrede of iets anders aan de hand geweest.
Het was gewoon een heerlijke kroelekont, die ook wel graag een beetje zichzelf vermaakte, maar die het ook erg gezellig vond als ze met zijn allen trosgierst uit mijn hand aan het eten waren of met zijn allen in mijn nek zaten.
Je praat nu over zijn eerste 8 weken, zijn babytijd, ik heb in de mensenwereld ook nog nooit van een agressieve baby gehoord. Maar je hebt in deze periode wel soms wat angstigere jongen als de ander maar dit gedrag vertoonde Berlioz dus niet, hij was al elk ander.

Er is dus in de eerste week van zijn verhuizing iets gebeurd, waardoor hij zo raar is gaan doen.
Persoonlijk vind ik dit erg beschuldigend klinken.

En omdat ik de valk ken, en ook de situatie blijf ik zeggen dat dat komt door het hele verhaal Zazoo.
Zou je ook zo over Zazou hebben gesproken als deze ook bij jou vandaan kwam??

Een super lief meisje met een heel zacht karakter krijgt nu de schuld omdat Berlioz een agressief karakter heeft.


Ik voel mezelf echt niet aangevallen hoor, want ik weet wat voor een vogel ik heb laten verhuizen.
Moet je ook echt niet doen, ik val jou ook niet aan maar vind dat je niet eerlijk bent ten op zichte van een niet door jou gekweekt valkje.

Daarbij, als een puber wordt opgepakt i.v.m. agressief gedrag dan hoeft dit niet altijd de schuld te zijn van zijn ouders c.q. opvoeders, het kan ook aangeboren gedrag zijn.

Dus zeker geen aanwijzende vinger richting jou of je valkjes maar zeker ook niet richting Jeannine en haar valkjes dat er iets bij haar moet zijn gebeurt meteen één van de eerste dagen.  ::)


Natuurlijk doet het mij erg veel pijn dat "mijn" vogel nu zo'n afwijkend gedrag vertoond.
Kan ik me voorstellen .... ik kreeg pas een IM over een jong wat bij mij is geboren, deze doet niks anders dan de hele dag schreeuwen .... tuurlijk vind ik dat ook niet leuk om te lezen maar ik ga daar niet een ander in huis wonend valkje de schuld van geven, dit is gewoon het karakter van een door mij gekweekt valkje, niet leuk maar zeker niet mijn schuld.  :)Zoals het ook niet jou schuld is dat Berlioz dit gedrag vertoond.  ;)

Maar Zazoo wordt hier van alle kanten beschermd, terwijl ik zeker weet dat het niet aan Baloo of Berlioz kan liggen.
Wat zou het dan nog kunnen zijn?? ???
Zazou wordt hier inderdaad beschermt, ze doet dan ook niks.  ::) En zeker weten dat het niet aan "jouw" valkjes ligt, vind ik er recht door de bocht, sorry.

Wat kan het dan zijn?? Ik denk persoonlijk en ik gaf het al eens eerder aan, 2 mannetjes en een popje, dit kan problemen opleveren. Ze willen toch beiden het ene popje. Berlioz is wat heter gebakent dan Baloo resultaat, hij terroriseert het hele gezelschap. Doordat Jeannine hem weg haalt bij Zazou, wat logisch is in deze situatie, breidt zijn agressie nog meer uit en hij richt zich nu ook tot Jeannine en niet zo'n beetje lees ik net, ze heeft wonden op haar hoofdhuid.  :o :o

Balou en Berlioz zijn elkaars concurenten met als dit verschil dat Balou een veel zachter karakter heeft dan Berlioz, bij hem neemt zijn jaloezie vormen van gestoord gedrag aan.  :-\


Er worden 2 mannen  in een kooi geplaatst samen met een supermooie pop.
De mannen zien dat beide wel zitten en wat doet de pop?
Die zit liever bij een mens.
Dat is voor een normale vogel niet te verklaren hoor.
DIt blijkt dus helemaal niiet het geval te zijn, Balou en Zazou voelen zich wel degelijk tot elkaar aan getrokken, dus niks papvalkje, maar gewoon een zware concurentie strijd om een lief valkje.  ;)

Nogmaals ik heb hier 80 valken en daar is ook nog wel eens wat in gewisseld.
En in 99% van alle gevallen gaat het prima, vliegen ze gezellig met elkaar in een kolonie.
Ik zet er bij en haal er weer weg en pas in 3 gevallen ging dit niet goed.
2 van deze vogels vlogen zelfs ook ons aan.
Ook over die valkjes kun je i mijn ogen dan praten van gestoord gedrag.

Iedereen gaat er maar vanuit dat de valk de meest sociale parkiet is en dat klopt ook.
Ik zit zelf al meer dan 30 jaar in de vogeltjes maar persoonlijk heb ik zelden een zo'n sociale vogel meegemaakt als de valk.  :D

Ze staan er om bekend dat ze overal bij kunnen worden gezet.
Maar de ene vogel is de andere niet.
Klopt, sommige hebben een agressief karakter.

Ik weet hoe gek Jeanine en haar gezin met haar vogels is, dus een hekel hebben aan Jeanine kan niet de reden zijn voor Berlioz's aanvallen.
Persoonlijk denk ik dat Berlioz WEL een hekel aan Jeannine heeft gehad op het moment hij haar aan viel, dit was duidelijk geen gedrag van liefde.  ::) Dit zeg ik niet om Jeannine verdriet te doen of te beschuldigen van verkeerd gedrag maar Berlioz heeft het haar kwalijk genomen dat zij hem weg heeft gehaald bij Zazou. Begrijp me niet verkeerd, in mijn ogen was dit ook het enige goeie wat ze heeft kunnen doen maar Berlioz nam haar dit niet in dank af.

Er moet een andere reden zijn en de enigste reden die ik kan bedenken is het gedrag van Zazoo.
Ben ik niet met jou eens, ik denk gewoon een niet zo'n leuke kant van Berlioz.

Iedereen zegt wel iets over Berlioz's gedrag op dit moment en zeggen dat er dan een steekje bij hem los zit.
Vind jij het nromaal gedrag dan??

Maar niemand hier heeft nog gereageerd op het waarom?
ALs je alles had gelezen had je gelezen dat ik al eerder aan gaf dat het mogelijk met jaloezie te maken had.

Wat is jullie vermoeden dan??
Ik ben wel heel erg benieuwd hoor.

Ik heb net toch nog eens alle foto's van het nestje van Tarzan en Jane doorgelopen en juist Berlioz zat altijd overal bij.
Hij zocht ook het gezelschap op van de andere vogels en liet zich ook zeer gewillig kussen en knuffelen.
Wat ik nu hoor klopt dus totaal niet met de Berlioz die ik 8 weken heb meegemaakt.

Want nogmaals, Berlioz was de eerste 8 weken van zijn leven een leuke en lieve en zeer sociale vogel en in 4 weken is daar dus niets meer van te zien.
Ik heb hier een dochtertje van 5 maanden, over haar karakter kan ik nu nog niet heel veel vertellen straks als ze een jaartje ouder is zal ze al veel meer over haar karaktertje laten zien. Ik denk dat dit ook het geval is bij Berlioz, die eerste 8 weken was hij nog zo klein, een baby nog.

Ik weet dat ook Jeanine hier graag wil achterkomen, dus graag jullie eerlijke reacties.
Al is dat misschien niet zo leuk om te horen voor mij of voor Jeanine.

Want ook ik kan hier natuurlijk weer iets van leren.
Nogmaals in mijn ogen heb je qua opvoeding niks fout gedaan hoor ... de enige fout die je in mijn ogen maakt is Zazou beschuldigen van iets wat ze niet doen.

Groetjes Bianca
Groetjes van Caroline


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Ik vind dat je het heel goed hebt verwoord. Ik ben het helemaal met je eens!!!
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Deel 2

Citaat van: Bianca1000 op  3 februari 2008, 16:06:01
Hoi Jeanine,

Jij mag en moet je eigen niet schuldig voelen hoor.
Ik heb nooit gezegd dat het aan jouw ligt.
Vandaar ook dat de enige aanwijsbare reden, Zazoo blijft.
Je blijft Zazou beschuldigen, terwijl er helemaal geen aanwijsbare redenen zijn.

Het ene of het andere valkje verschilt natuurlijk net zo erg als dat de ene mens ook niet hetzelfde reageerd als de andere.
Nu bliijkt dat Zazoo en Balloo elkaar toch wel meer als leuk lijken te vinden, is het wel duidelijk dat Berlioz het 5e wiel aan de wagen was.
Nu praat je ineens anders.  ;)

Sommige mensen draaien al door als er iets heel kleins verkeerd gaat, terwijl anderen juist alle problemen lijken aan te trekken en er wel heel sterk onder blijven.

Ik blijf (in ieder geval) tot nu toe toch het feit aanhalen, dat Berloz zich het 5e wiel aan de wagen voelde en hier niet mee om kon gaan.
Jaloezie dus.

Natuurlijk is het niet Zazoo's schuld, dat is gewoon haar eigen lieverd.
IN je eerste regels nog wel.

Maar doordat zij in eerste instantie naar je man bleef trekken en de beide mannen geen blik gunde en naderhand een beetje toenadering van Balloo begon te accepteren, kan (let op: Kan) de reden zijn voor Berlioz's plotselinge gedragsverandering.

Niemand van ons zit 24 uur per dag met zijn neus bovenop de vogels, dus wie weet hoe Berlioz in beginsel is behandeld.
Dit telt ook voor de eerste 8 weken bij jou in huis.

Berlioz kwam toch als laatste bij jullie
Juist daarom had je kunnen verwachten dat hij zich onderdaniger zou gedragen tegenover de huidige bewoners.

En daar zit dan zijn vriend en oude bekende Baloo.
En nog de knappe Zazoo.

Als je goed terugdenkt, is er vanaf dag 1 spanning geweest.
Dat gaf Jeannine al aan.

Ik geloof dus niet dat de reden dat hij jouw aan heeft gevallen te verklaren is met het feit dat je hem wel eens van de andere 2 hebt weggehaald.
Ik persoonlijk denkd at dit er wel degelijk mee te maken heeft.

Ik denk dat je hem net op het verkeerde moment hebt willen pakken en dat hij even een waas voor zijn ogen heeft gehad.
Later kon ze hem ook niet benaderen en haar moeder kan hem nu ook niet benaderen, die valt hij ook aan als ze niet uitkijkt.  ::)

Ik ken jouw en je gezin inmiddels persoonlijk en ook hier in je dagboekje spat de liefde voor je vogels ervan af.

Dat Berlioz wel eens geen zin had om op je vinger te komen, daar zie ik geen vreemd gedrag in.
We praten ook niet over niet opstappen, we hebben het hier over een valkje die zijn mede kooibewoners en en zijn verzorgster flink verwond.  :o

We hebben het er ook over gehad dat het natuurlijk altijd het beste is dat je een nieuwe vogel een tijdje alleen in een kooi houdt. Totdat hij zo tam is als jij het wilde.
Pas dan plaats je hem bij de anderen.
Nu was dat bij jouw natuurlijk niet mogelijk, maar nu achteraf denk ik wel eens.
Wat was er gebeurt als die mogelijkheid er wel was geweest.
Hoe had Berlioz gereageerd als hij eerst op afstand Zazoo en Baloo had kunnen observeren, terwijl hij lekker de volle aandacht van jullie had gehad.
Had hij er dan misschien meer vrede mee gehad.
Je zou eerder zeggen dat hij dan helemaal sterk in zijn schoenen had gestaan, nu verwacht een van een nieuw 8 weken oud valkje onderdaningheid aan de huidige bewoners, zeker geen agressie.

Ook voor mij is dit een hele wijze les geweest en ik zal daar in de toekomst ook zeker een stuk voorzichtiger mee omgaan.
Ik denk dat jij hier niks aan had kunnen veranderen, somd gaat het niet goed, 2 mannen en een pop, dat weten we allemaal denk ik wel.

Ook het nagelbijten is niets vreemds, onze Sunny (kakatoe) doet helaas niets lievers en onze Milo (valkje) houdt ervan (tot mijn mans grootste ergernis) om baardhaartjes te epileren.
Blijkbaar een erg pijnlijke behandeling haha.

Maar ook ik vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt om Berlioz bij je moeder te plaatsen hoor.
Dit gedrag kun je niet tolereren en vooral niet met kinderen.
Op dit moment vertoont hij het gedrag ook nog bij de moeder van Jeannine, persoonlijk denk ik als dit zo door blijft gaan hij beter af is in een volière, een hele ruime volière. Mensen aanvallen als hij los is, is in mijn ogen onaanvaardbaar.  >:(

Ik had hem gewoon heel graag eens een tijdje hier gehad om hem te observeren.
Pas dan kan ik je met enige zekerheid vertellen wat hij (heeft) gemankeerd.
Of niet.  ;)

Maar misschien gaat het bij je moeder ook lukken, zoniet breng je hem dan toch even bij mij?
Niet om bij me te houden maar om te kijken of ik hem en jullie kan helpen.
Moeder van Jeannine, heel erg veel sterkte met het naar boven halen van de lieve kant van Berlioz want deze schijnt hij toch te hebben.

Groetjes Bianca
Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Sorry Jeannine maar dit is hoe ik er tegen aan kijk en ik heb het vanaf het begin gevolgt.

Ik hoop echt dat het goed gaat bij je moeder met hem en duim daar heel hard voor mee.

Voor jou en je gezin vind ik het heel triest maar de schuld ligt echt niet bij jullie of Bianca of de andere valkjes. In mijn  ogen zie ik enkelt een gestoord gedag van Berlioz, helaas.  8)

Succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja

Hoi Caroline,

je hebt het prima verwoord en ik sluit me volledig bij je aan.

Groetjes Anja

Ps Jeanine,

Ik hoop echt dat het je moeder lukt om de mooie en lieve kant van hem naar boven te halen.

*~Jeanine~*

Citaat van: Bianca1000 op  3 februari 2008, 16:06:01
Hoi Jeanine,

Jij mag en moet je eigen niet schuldig voelen hoor.
Ik heb nooit gezegd dat het aan jouw ligt.

Groetjes Bianca


Hoi Bianca,

Ik weet dat jij mij nergens de schuld van geeft. Dat doe ik zelf :'( :'(

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Je hoeft geen sorry te zeggen.Zowel Bianca als ik willen weten hoe het zit.

Jullie weten dat Berlioz bij het grasparkietje bij mijn moeder zat. Het is zat. Want mijn moeder heeft ze uit elkaar gehaald. Het was ook vechten geblazen :'(
En Berlioz heeft mijn moeder ook flink gebeten. (Mijn moeder is daar totaal niet van onder de indruk en heeft gewoon Pietje bel eruit genomen om haar in de andere kooi te zetten.

Ik geef Bianca ook nergens de schuld van en mijn lieve Zazou en Baloo ook niet. Dat hij mij heeft aangevallen daar geef ik mezelf wel de schuld van maar ik kon niet anders in die situatie.

Hoi Anja,
Misschien nu Berlioz helemaal alleen zit wordt hij weer zijn oude ik. Ik hoop het van harte ook voor mijn moeder.