Het Disneyteam! Alle valkjes verhuisd. Ze doen het allemaal heel goed.

Gestart door *~Jeanine~*, 25 september 2007, 00:17:18

« vorige - volgende »

*~Jeanine~*

Hallo allemaal,

Hier even een minder leuke update. :'( :'( :'(

Met veel verdriet heb ik toch Berlioz naar een ander adres moeten brengen.
Gisterenavond laat was er een hoop geschreeuw in de kooi. Berlioz was zowel Zazou als Baloo aan het aanvallen. Baloo is wat gewond aan de vleugel en Zazou heeft een wond bij haar pootje.
Ik had het even helemaal gehad met Berlioz. Ik pakte hem dus uit de kooi. Toen begon hij mij ook te bijten. En steeds harder :-X De trui over mijn handen getrokken en Berlioz proberen te kalmeren. Rustig blijven praten met hem uit de buurt van Zazou en Baloo. Naar ruim een half uur gaf hij de strijd op (dacht ik) :-[
Ik ging weer naar onder met Berlioz om hem in de kooi te zetten. Hij was dus rustig toen ik hem terug zette. Ik was de kooi nog niet uit hij draait zich om en viel me gewoon aan. En niet 1 keer. Keer op keer kwam hij terug met uitgestrekte poten. Ik schrok natuurlijk en trok me terug uit de kooi niet snel genoeg. :-\
Berlioz was dus uit de kooi. In plaats dat hij ergens rustig ging zitten bleef hij mij maar steeds opnieuw aanvallen :'( :'(
Alaaeldin heeft toen een handschoen aan gedaan en Berlioz gevangen. We hebben hem in de reiskooi gezet met water en eten en daar werd hij rustig.
Ik kan het niet opbrengen om iedere keer het zo te moeten doen en heb er daarom voor gekozn om Berlioz naar een ander adres te brengen.

Mijn moeder zou vandaag sowieso Diesel en Benzi bij Bianca gaan halen en we hebben ook meteen een nieuwe kooi gekocht en daar zit Berlioz nu in bij mijn moeder. Ik durf het niet aan om Berlioz hier te houden omdat ik ook kinderen heb. En als hij hun zou aanvallen dat vergeef ik mezelf dan nooit.
We kunnen Berlioz nog altijd zien en hij wordt super verzorgd door mijn moeder. Ze gaat heel langzaam en voorzichtig aan het werk met Berlioz kijken of hij toch weer de oude wordt.

Ik weet dat ik de juiste beslissing heb gemaakt. Baloo en Zazou zitten lekker dicht bij elkaar en volgen elkaar door de kooi.

Vind het wel erg dat het zo is afgelopen maar moest een keuze maken.
De kinderen vinden het ook jammer maar begrijpen het wel.
Als ik weer toe ben aan uitbreiding komen er in ieder geval 2 valkjes tegelijk.

Heb net nog mijn moeder gebeld en met zowel Diesel & Benzi als met Berlioz gaat het goed. Ze eten en drinken goed en Benzi & Diesel wipwappen erop los ::)

Ondanks de verdrietig keus wel voor ons de juiste keuze.

Yvette

Wat vind ik dit ontzettend vervelend voor je dat je dit moest meemaken met je Berlioz
En ik wens jou veel sterkte toe en ik begrijp jou dat je een moedige en moeilijke keuze moest maken ook in het belang van je kinderen

Anke

Hoi Jeannine,
Wat naar dat je Berlioz nu weg hebt moeten doen.
Gelukkig heeft hij het goed bij je moeder!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Jeanine,

Het is verdrietig dat het zo loopt maar je hebt een juiste keuze gemaakt. Gelukkig kun je Berlioz nog gewoon blijven volgen bij je moeder.

Heel veel sterkte ermee.

Groetjes Anja

*~Jeanine~*

Hoi Yvette,
Ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt en vind het heel fijn dat mijn moeder meteen zei dat zij Berlioz wel zou pakken zodat we hem toch nog kunnen zien.
Ik heb wel wat traantjes gelaten maar vind mijn kinderen natuurlijk het aller belangrijkste.
Het lucht me wel op dat je ook vind dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Hoi Anke,
Ik ben ook erg blij dat Berlioz bij mijn moeder is.

Hoi Anja,
Ben blij dat jullie mijn keuze begrijpen en dat jij ook vind dat ik de juiste keuze heb gemaakt
Gelukkig kan ik hem volgen bij mijn moeder.

Dankjewel :-*

Sharon

Hoi Jeanine

jeej... ik ben echt op het moment even helemaal sprakeloos. Het moet echt nog even tot me doordringen dat Berlioz nu niet meer bij jou is.

Mijn petekindje is nu ook weg...  :'( :'( :'(

Ik begrijp het echt dat je deze keuze hebt gemaakt, want dit kan gewoon niet. Iedereen wordt zo de dupe van zijn gedrag: zowel de valkjes als jullie zelf. En dat mag natuurlijk niet gebeuren. Ik vind het een heel erg moedige keuze die je hebt gemaakt meid. Gelukkig maar dat het je toch een goed gevoel geeft. Ik ben blij voor je dat je hem nu toch nog gewoon kunt blijven volgen bij je moeder.

Het is verschrikkelijk dat hij jou gewoon aanviel! En dat zonder enige rede. Ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je het dan niet meer vertrouwd met je kinderen.

En dan heeft hij ook nog eens Zazou en Baloo verwond. Wat ontzettend erg zeg. Gaat het goed met ze? Ik hoop het van wel.

Wat zei Bianca er eigenlijk van? Heb je Berlioz mee naar haar genomen toen jullie het koppeltje voor je moeder gingen halen?

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Caroline

Goeie keuze hoor meis, zeker voor de kids, ondanks dat toch sterkte.  :-*

Ik ben benieuwd hoe het bij je moeder gaat met hem, ik moet eerlijk zeggen dat ik geschrokken ben van je verhaal en dat ik het behoorlijk gestoord gedrag vindt van een valkje, zeker zo´n jong valkje.  :o Echt niet normaal, er lijkt wel een steekje los bij hem.  :-\

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, heb er hier 17 + nog 1 jong zitten en kan alles bij elkaar in de kooi zetten of los laten, jong, oud, man of pop, maakt niet uit. En mij aanvallen .... dat doen ze ook niet hoor, hoe erg ze ook aan het puberen zijn.

Voor je moeder heel veel sterkte met Berlioz.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sharon

Het is echt ongelooflijk hè Caroline? Dat vind ik nou ook. Ik snap gewoon echt niet waarom Berlioz zoiets zou doen?

Net wat je al zegt: het lijkt wel alsof er een vijs bij hem loszit of zo  :-\

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


*~Jeanine~*

Hoi Sharon,
Je petekindje is niet echt helemaal weg. Ik blijf je ook gewoon op de hoogte houden.
Misschien komt Berlioz nu tot rust en gaat het beter met hem.

Ik was natuurlijk ook heel erg geschrokken dat ik ineens degene was die hij aanviel. Misschien geschrokken? Ik weet het echt niet. Ik ben niet snel bang maar ik was blij dat Alaaeldin de touwtjes in handen nam.

Met Baloo en Zazou gaat het nu goed. Ze zitten nu echt de hele tijd te kroelen. Gaan samen eten en drinken.
En ik heb weer een geweldig nieuw speeltje bij Bianca gekocht en daar spelen ze ook vaak mee. Even dit even dat maar wel alles samen ;D

Ik had Berlioz niet meegenomen naar Bianca.
En ja wat kan ze er over zeggen. Ze schrok natuurlijk ook omdat Baloo en Berlioz samen in de kooi bij Bianca hebben gezeten en toen was er nooit iets aan de hand. Bianca denkt daarom dat het toch door het gedrag van Zazou komt.

Hoi Caroline,
Dankje :-*

Berlioz was echt niet zo toen ik hem kreeg anders had ik hem dnk ik ook nooit mee gekregen van Bianca. Hij zit er heel goed uit en ook gezond dus daar kan het niet aan liggen. Ik weet echt niet wat er in Berlioz is gekomen om zo'n reactie te geven.
Mijn moeder gaat veel tijd en aandacht aan hem geven. Zeg maar het stappenplan weer helemaal overnieuw doen en als hij dit gedrag blijft vertonen dan wordt hij maar oud zonder gekroeld te worden.

Het lijkt me geweldig zo'n situatie als jij hebt Caroline.Dat je gewoon alles bij elkaar kan zetten. Ik hoopte ook dat het met de grote kooi over zou zijn. Een paar dagen ging het goed tot gisteren avond :'(
Ik blijf hopen dat Berlioz nog bijdraait en lief gaat worden maar ik ga hem niet nog een keer tussen Baloo en Zazou zetten.is gebeurt toen Alaaeldin en ik alleen waren anders zouden de kinderen ook harstikke bang zijn geworden.

Ik zal mijn moeder de sterkte wensen over brengen ;)

Anja

Citaat van: Caroline op  2 februari 2008, 22:31:31
Goeie keuze hoor meis, zeker voor de kids, ondanks dat toch sterkte.  :-*

Ik ben benieuwd hoe het bij je moeder gaat met hem, ik moet eerlijk zeggen dat ik geschrokken ben van je verhaal en dat ik het behoorlijk gestoord gedrag vindt van een valkje, zeker zo´n jong valkje.  :o Echt niet normaal, er lijkt wel een steekje los bij hem.  :-\

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, heb er hier 17 + nog 1 jong zitten en kan alles bij elkaar in de kooi zetten of los laten, jong, oud, man of pop, maakt niet uit. En mij aanvallen .... dat doen ze ook niet hoor, hoe erg ze ook aan het puberen zijn.

Voor je moeder heel veel sterkte met Berlioz.


Ik moet me hier toch wel bij aansluiten. Ik heb 14 valkjes en ik heb oo kalles bij elkaar zitten. Zelfs de valkjes van Dorothé (Bello op het forum) en Peggy hebben hier gewoon bij mijn valkjes in de kooi gezeten. Zonder enige problemen.

Je hebt de juiste keuze gemaakt en ik zou me er dan ook absoluut niet schuldig over voelen meid.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Hoi Jeannine ...wat een nare ervaring heb je
meegemaakt met Berlioz ...ik vind het natuurlijk wel jammer maar je kon niet anders he meid , je kan het echt niet maken dat hij nog je kinderen of jou zou aanvallen ....ik vind het
eigenlijk wel een goede keuze en die keuze respecteer ik
al vind ik het natuurlijk heel erg jammer van Berlioz !
Wat is er toch gebeurd met hem ? Het was zo'n lief valkje
en ik volg die ook al van bij het begin hoor !
Ik hoop dat hij daar bij je moeder tot rust kan komen en
je die nare ervaring kan vergeten en misschien wordt hij weer net als vroeger of is er iets anders wat hij als
eng ofzo heeft ervaren ...jij weet wat goed voor hem is en
je andere valkjes mogen inderdaad ook niet de dupe
worden van zijn  vijandig gedrag he ! Ik hoop dat hij het snel
naar zijn zin heeft bij je moeder en dat hij goed kan
opschieten met haar en omgekeerd natuurlijk ook ! Grtjs Ann



Caroline

Persoonlijk vind ik het niet fair Zazou van deze hele situatie de schuld te geven, of althans haar gedrag ..... misschien dat Berlioz iets feller door haar wordt, oké .....maar het gedrag naar jou toe .... nee sorry, dit vind ik niet geoorloofd in geen enkele situatie, en zeker niet door een tam en jong valkje.  >:(

Hoe oud is tie nu?? Nog geen 4 maanden toch??

Jeetje, ik moet steeds aan je kinderen denken, pffffh, je hebt echt de juiste keuze gemaakt. Je moet toch niet aan denken wat als ......
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mico

Hoi hoi Jeannine...wat een triest verhaal dat je Berlioz heb weg moeten doen  :-\ Maar het is wel heel goed te begrijpen dat je die keuze hebt gemaakt. Het lijkt me ook enorm schrikken als je opeens zo word aangevallen door een van je valkjes...maar ergens ook diep triest voor het beestje...wat zal hij dan mankeren he..hij zal het niet zomaar doen  :-\
We hopen dat Berlioz zn rust weer zal vinden nu en dat het allemaal nog goed komt.

Groetjes,
Miranda en Corine

b

Hoi allemaal,

Jeanine vroeg mij om ook even te reageren op het verhaal Berlioz en dat wil ik met alle liefde en plezier doen hoor.

Ook ik ben erg geschrokken van zijn gedrag en ervaar dat zeker niet als normaal.
Baloo en Berlioz zijn hier in dezelfde voliere geboren en hebben nadat ze zelfstandig waren hier nog weken met elkaar en nog 5 valkjes uit hun 2 nestjes in onze baby-kooi in de huiskamer gestaan.
Juist omdat Baloo en berlioz samen naar Jeanine zouden verhuizen, hebben wij deze 2 heel vaak alleen maar met zijn tweetjes bij ons genomen. Ze speelden met elkaar en mochten elkaar erg graag.
Als dat niet het geval was geweest, had Jeanine van mij een keuze moeten maken tussen deze 2 en hadden ze dus niet samen mogen verhuizen.

Ik denk dan ook nog steeds dat zijn gedrag alles te maken heeft met het zgn. "pap"-gedrag van Zazou. het poppetje dat nog niet helemaal weet wat ze wil.
Baloo bleef daar erg rustig onder en zocht het contact dan maar bij Jeanine en de kinderen. Maar Berlioz snapte dat in mijn ogen dus helemaal niet.

Ook ik vond het erg jammer dat ze vanmiddag Berlioz niet even mee had genomen, want ik had hem graag eens goed bekeken.
Berlioz was in ieder geval niet gek en er zat ook geen steekje los!!!.

Ik heb hier zelf ruim 80 valken zitten en ik heb het 2 maal eerder meegemaakt dat een (ex) pappert de boel verziekte.
Dus het kan wel degelijk.

Zo heb je dus 17 valkjes die het perfect met elkaar kunnen vinden en zo komt er 1 tussen die de boel verziekt.

In dit geval konden Baloo en Berlioz het dus uitstekend met elkaar vinden en binnen 1 week samen met Zazoo gezeten te hebben was het kassa.

Ik hoop en verwacht dan ook dat Berlioz snel zijn rust terugvind en dat (Die superlieve moeder van Jeanine hem weer wat vertrouwen kan geven, zodat hij snel zijn eigen vertrouwde kroelkont weer mag worden.
By the way zit hij nu samen met een grasparkiet in een kooi en dit lijkt tot nu toe prima samen te gaan.
Als dit verder geen problemen op gaat leveren, denk ik dat mijn vermoeden voldoende is bevestigd en dat Berlioz dus niet de oorzaak is van de problemen.

Ik heb in ieder geval erg met Jeanine te doen, want die kijkt nu ook maar tegen een erg lege kooi aan haha ;D
Maar volgens mij wordt die met de tijd nog wel eens aangevuld.

Jeanine, ik hoop dat deze reactie is geweest die je van me had verwacht.
En hopelijk horen we snel positieve vooruitgang-verhalen over die kleine Berlioz.

Heel veel liefs

Bianca


Caroline

Goeiemorgen!!

Ik vind het heel erg sneu voor Jeannine en wil nog heel even mijn reactie beargumenteren .... ik heb nu het gevoel dat jullie denken dat ik Berlioz aanval, dit is niet zo maar ik ben gewoon van mening dat een superlief popje, Zazou, nu de schuld krijgt terwijl dat beestje nu ze weer samen met Balou zit, heerlijk met hem op trekt en ze samen hun ding doen in de kooi. In mijn ogen gewoon valkjes gedrag hoor.

En wat is pap-gedrag in jou ogen, Bianca?? Ik heb hier ook valkjes tussen zitten hoor, die groot gebracht zijn met pap, ze hangen dan heel erg aan mensen, ze bedelen vaak bij mensen maar ook bij andere volwassen en puber valkjes maar meer niet, ze worden dan terug op hun plekje gezet, net als ieder ander valkje maar nog nooit heb ik meegemaakt dat als er dan een nieuw jong valkje bij komt deze dan even de boel kom terorriseren omdat één van de valkjes een papvalkje is/was.

En het gedrag naar Jeannine  en haar man toe dan?? Een valkje, een paar maandjes oud, die de pubertijd nog in moet gaan, zo agressief ..... omdat Zazou een papvalkje is .... nee sorry dat gaat er bij mij niet in.  :-\

Vandaar mijn mening ..... dit gedrag is niet de oorzaak van Zazou maar van Berlioz zelf.

Over het feit dat ik schreef, een steekje los .... als een valkje, een heel jong valkje want Berlioz is nog geen 4 maanden oud volgens mij, bij mij dit gedrag vertoont, dan is dit valkje in mijn ogen behoorlijk gestoord, hoe lief hij als baby ook was.

En een grasparkiet is natuurlijk helemaal niet te vergelijken met een valk. Dus hoie hij nu op het grasje reageert zegt verder niuks over zijn gedrag.

Ik heb nu alleen mijn mening uitgelegd, persoonlijk denk ik als we er echt een discussie van gaan maken we beter alles kunnen gaan verplaatsen voor, Jeannine, als zij dit wilt. Dit lijk me ook niet zo leuk in haar dagboekje voor haar, het is toch haar lieverd, waar we het hier over hebben. En Bianca .... ook jouw val ik niet aan hoor .... jij kunt er ook niks aan doen dat Berlioz dit gedag vertoont.

Maar normaal ..... nee dat vind ik het niet.   

Sorry.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.