Het Disneyteam! Alle valkjes verhuisd. Ze doen het allemaal heel goed.

Gestart door *~Jeanine~*, 25 september 2007, 00:17:18

« vorige - volgende »

Silke *

Mag ik even wat vragen?

Welk koppel van Bianca zijn de ouders van Berlioz en Milo?

Groetjes
Silke

b

Verdomme, ben ik een paar dagen niet online geweest en na je dagboekje te hebben bijgelezen, zie ik ineens dit weer.
Balen zeg, bah bah.
Ja achteraf kunnen we van alles zeggen.
Als Berlioz bij mij was teruggekomen, had ik er misschien wel mee naar een dierenarts gegaan, want dit gedag was echt niet normaal.
Ja en sectie, mmmm.
Hadden we inderdaad wel moeten doen.

Waar ik het meeste van baal is dat ale verhalen nu zo uit zijn verband worden getrokken.
Zo is er het verhaal MILO.
Die krijgt de ene dag Aloe Vera in zijn ogen, de volgende dag vliegt hij tegen de muur op en de volgende dag sterft hij.
Tja, ik dacht echt dat hij iets in zijn hersentjes had, maar niet omdat hij ziek was. Meer door alles wat hij die dagen mee had gemaakt.
Dit is absoluut geen aanval op Sharon hoor, maar ook ik heb dit dagboek zitten lezen met tranen in mijn ogen.
Dat is ook de reden dat we besloten geen sectie te verrichten, ik heb die keuze bij Sharon neergelegd trouwens hoor.
Nu denk ik inderdaad, was het niet verstandiger geweest om dit wel te doen. Maar op dat moment deden zowel Berlioz als ook Kika (de jongste) het uitstekend.

Arme Berlioz en nog armere familie.

Ook het verhaal Benzi, daar klopt niets van.
Benzi is naar een bejaard echtpaar gegaan als jonge vogel, die al 5 Engelse babies van ons hadden zitten.
Toen Benzi was verhuisd bleek blijkbaar al snel dat zij niets met een valkje haden, maar des te meer met een Engelse parkiet.
Ook het geluid van een valk werd als irritant ervaren.

Na een maand of 2-3 vroegen zij mij Benzi te ruilen tegen een Engelse parkiet.
En dat is gebeurd.
Aangezien ik op dat moment mijn handen vol had aan de jonge vogels en Benzi zo'n mooie forse pop was, besloten wij Benzi binnen te laten tot de zomer en haar dan in de voliere te plaatsen.
Ook omdat zij niet echt iets met ons had. Ze was al ver verwilderd.
Dus ook hier hebben we niets meer met haar gedaan.
En ja toen kwam Diesel en was het liefde op het eerste gezicht.
Aangezien Diesel wel een echte mensenvalk was, hebben we bekeken wat het beste was voor dit koppel en in mijn ogen was Benzi best gelukkig in de huiskamer.
Ze mocht weer dagelijks los en we waren weer met haar bezig.
Ze was redelijk handelbaar en bovenal gelukkig.
Dit heb ik ook eerlijk tegen Jeanine en haar moeder verteld en zij besloten dit gelukkige koppel een thuis te geven.
Dus er is niets aan de hand met Benzi, ze was alleen wat verwilderd.

Ik vind het alleen erg jammer dat er inderdaad aan mij niet de vraag is gesteld of ik dit koppel terug wil.
Dat zouden de oude baasjes natuurlijk ook prettiger gevonden hebben.
Diesel is geen volierevogel, (kan hij natuurlijk wel worden), maar is echt een leuke huiskamervogel.
Misschien het koppel toch maar uit elkaar halen.
Houd je Diesel binnen en zet je Benzi in de voliere.

Jeanine, ik vind het meer dan verschrikkelijk.
Tarzan en Jane hebben op dit moment weer 3 jongen, maar ik ga er zeker eerst mee naar Felt of een andere dierenarts voor ze mogen gaan verhuizen.
Ook ik wil dit niet meer meemaken, daarvoor houd ook ik teveel van mijn beestjes. :( :(

Als ik meer weet, laat ik het jullie weten.

Groetjes Bianca

Jeanine meid heel veel sterkte en natuurlijk ook voor je moeder en je lieve man en kindjes.
Ik leef echt met je mee. :-* :-*
Ik vind het alleen erg jammer om te lezen dat je nu bij Carolien een koppel hebt gereserveerd voor je moeder.
Maar ik gun het Carolien ook en trouwens ze heeft er ook beauties bijzitten hoor.
Heel veel plezier dan ook met het volgen van deze kleintjes.
Ennuh foto's krijg je van haar ook genoeg, want dit dagboekje houd ik ook al een tijdje bij haha.

Rianne

Hoi Bianca en Jeannine, en de andere lezers.
Wat er allemaal is gebeurd is voor niemand leuk geweest. Ik wil Bianca en Jeannine vragen of zij dit verder prive met elkaar willen bespreken, voor dingen uit hun verband gehaald worden en er ruzie ontstaat.
De lezers wil ik vragen er niet op in te gaan, als Bianca en Jeannine alles met elkaar besproken hebben en er een laatste conclusie is getrokken lezen we dat wel weer :)

Rianne, Moderator Dagboeken

b

Hoi Rian,

Ik denk niet dat we iets aan het uitvechten zijn hoor.
Ik heb alleen iets recht proberen te zetten.

Dat is nu het grote nadeel van dingen uit andere dagboeken aanhalen.
Het belangrijkste stuk wordt vergeten.

Maar ik begrijp en waardeer je bezorgdheid.

Groetjes Bianca

Sharon

Verdorie hè...

nu voel ik me dus echt ontzettend :censuur en schuldig... Nu heb ik dus echt het gevoel dat Milo door mijn schuld is overleden... Dit ga ik mezelf dus voor altijd kwalijk nemen  :'( :'( :'(

Lieve Milo: het spijt me zo ontzettend erg lieverd. Ik ben een slecht baasje...  :'( :'( :'( :'(

Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

*~Jeanine~*

Hoi Silke,

Tuurlijk mag je dat vragen.
Tarzan en Jane zijn de ouders van Milo en Berlioz. ;)

Hoi Bianca,
Ik hab je al een paar maal gezegd Bianca dat ik jou niks kwalijk neem.
Diana mijn zus was erbij toen Berlioz helemaal over de rooie ging. (Ze is super gevoelig) Dus ze heeft Berlioz nadat hij is overleden meteen in een doosje gedaan en is met de hond van mijn vader naar het bos gegaan en heeft hem daar begraven. Tuurlijk was mijn moeder ook heel erg geschrokken en ze heeft haar kennis de dag ernaar pas op de hoogte gebracht. Toen hij van de sectie vertelde was het al te laat Berlioz was al begraven.

En wat Benzi betreft. Ik heb van dag 1 gezegd dat we wisten dat Benzi niet tam was en dat het een superklef stel is met Diesel en dat Diesel ook niet te lijden heeft onder het gedrag van Benzi.
En mijn moeder kan echt wel geluid van valkjes verdragen. Maar Benzi blaast als een kat naar mijn moeder en begint niet gewoon lawaai te maken als Diesel uit de kooi is ze zet het echt op een krijsen. Mijn moeder heeft vanalles geprobeerd. Als Benzi samen met Diesel uit de kooi is gaat het wel. maar om ze dan weer in de kooi te krijgen. Diesel kan je gewoon met de volle hand pakken maar Benzi moet je door de hele kamer gaan volgne en als je haar dan eindelijk te pakken hebt bijt ze. En ze bijt echt hard door. De gezondheid van mijn moeder laat het niet toe dat ze ik weet niet hoe lang achter een valkje moet aan zitten en dan ook nog eens keer op keer gebeten worst. Dat werd MIJ door mijn oudere zus ook niet in dank af genoemen. En het was mijn moeders beslissing om Benzi en Diesel een thuis te bieden niet de mijne.

(Je hebt mij zelf verteld dat je Dora die ook heel lief en tam is in de zomer ook in de voilere doet en dat ze daar geen enkele schade van ondervind. We hebben jou beloofd dat het een koppeltje zou blijven en dat blijft het dan ook.

Diana mijn zus had Diesel graag bij zich genomen en daar heeft mijn moeder dus nee op gezegd omdat we jou hebben beloofd dat ze samen oud mogen worden. Mijn moeder houd ook echt veel van dieren (we hebben vroeger ook altijd dieren gehad) Maar Benzi is gewoon heel erg tegen gevallen. En het is ook niet leuk als ze constant in een kooi moeten zitten.
Dat vind ik zelfs erg met mijn giga kooi als Zazou en Baloo er niet uit zouden mogen.

En ik weet dat je het heel erg vind dat Berlioz er niet meer is.
Van de ene kant ben ik eerlijk gezegd wel opgelucht dat zijn gedragsverandering er niks mee te maken heeft gehad hoe ik met hem ben om gegaan. Want ik was echt heel erg aan het twijfelen en heb er veel verdriet van gehad. Je weet dat Baloo mijn favoriet is. (Het is echt een super lief beestje. Geen kroelkont dat mag Zazou alleen)
En dan ging ik ook denken zal Berlioz dat hebben gevoeld vooral toen hij van het een op hetandere moment bij echt ging aanvallen.
Dat is dus echt niet het geval geweest daar ben ik nu wel van overtuigd.

En ik weet dat je ook echt mee leeft.

Dat ik nu bij Caroline valkjes heb gereserveerd heeft niks met jou persoonlijk te maken. Hoop dat je dat wel van me wil aannemen.

Caroline heeft echt heel veel beauty's er tussen zitten en hele mooie mutatie's.

*~Jeanine~*

Hoi Rianne,

Bianca en ik maken echt geen ruzie ;)
En mijn conclusie.
Ik ben super blij met Baloo (die ook van Bianca af komt)
Helaas is Berlioz overleden.
We gaan nu vooral vooruit kijken en houden Berlioz voor altijd in onze gedachten.

Hoi Sharon,
:o :o :o
Hoe kom je daar nu weer bij lieverd.
Je bent wel een goed baasje.
Kijk naar Angel ze ziet er super gelukkig uit.
En als we jou dagboekje lezen daar spat de liefde voor je valk(jes) van ht scherm.
Daar twijfeld niemand aan hoor ;)

*Petra*

Hoi Jeannine,

Sterkte met het verlies van jouw kleine Berlioz  :'(.

Groetjes Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*~Jeanine~*

*~Jeanine~*

Hallo allemaal,

Het is nu de tijd om weer vooruit te kijken  :D

Daarom ga ik mijn toekomst plannen uit de doeken doen.
Wat sommige al vermoedde zal bevestigd worden en sommige hadden het gewoon mis ;D

Jullie weten dat ik voor mijn moeder een koppeltje bij Caroline heb gereserveerd. Dit wordt een koppeltje met oranje wangetjes :D

Voor mijzelf heb ik bij Chantal een lutino gepareld poppetje gereserveerd en een cinnamon bont gepareld poppetje gereserveerd :D Zodra de koppeltjes een blok krijgen krijg ik bericht van Chantal

Maaaaar ik heb altijd gezegd dat ik 6 valkjes wil hebben. En daarom heb ik voor mijzelf 2 witmaskertjes bij Caroline gereserveerd. Weet nog niet uit welk koppel dit gaat komen en of het 2 mannetjes worden of 2 vrouwtjes.
Zodra Caroline ook meer weet zullen jullie het ook wel weten :D

De namen houd ik nog even voor mezelf en voor de witmaskertjes heb ik nog geen namen. We weten wel dat het Disneynamen worden ;D

Zo een keer super leuk nieuws voor de verandering ;D ;D ;D

Anke

Hoi Jeannine,
Fijn dat je leuke dingen in het vooruitzicht hebt!!!
Ga maar vast lekker voorgenieten ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*~Jeanine~*

Hoi Anke,

Dan doen we met ons allen ;D
Nou ja met ons allen ;)
Voor een wordt het weer een verrassing ;D

Anke

Wahahah leest hij nooit in je boekje?? ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sharon

Hoi Jeanine

super meid! Gefeliciteerd hoor!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

*~Jeanine~*

Hoi Anke,

Mijn man leest nooit mijn mailtjes of in het dagboekje.
Hij heeft veel te weinig tijd voor zoiets ;)
Als hij thuiskomt van zijn werk en ik zit op het forum kijkt hij wel eens mee naar foto's zo weet ik ook welke mutatie hij mooi vind en die heb ik dus ook gereserveerd ;D
Maar hij vind het geweldig allemaal. :D

Hoi Sharon,

Dankjewel :-*