3 mei 2025, 19:53:41

Wormen?

Gestart door mind stalker, 8 september 2007, 14:59:29

« vorige - volgende »

mind stalker

Hoe herken je een valkje met wormen.

Vind namelijk net in de waterbak een sliertje beetje rood oranje.
Dit lijkt op een wormpje.
Maar geen van mijn valkjes is rustiger of minder aan het bewegen.
Ook aan het in de veren zitten geen verschil.
Ze zijn dus allemaal zoals gewoon.

Zou dit een worm kunnen zijn?

En zo ja hoe weet ik welke of is het dan de bedoeling allemaal tegelijker tijd te behandelen i.v.m. besmetting.

Heb reeds bij ziekte gekeken en weet de te behandelen methode.

wim roskam

beste lezer wormen zijn mogelijk , en behandelen kan geen kwaad , doen dus ,  mvg wim roskam .

mind stalker

8 september 2007, 15:12:54 #2 Last Edit: 8 september 2007, 15:15:08 by mind stalker
Thanks voor je snelle reactie om er zeker van te zijn hier een foto

Lique

Ziet hij er zo uit?:

Deze zitten in het voer, bodembedekking, en kruipen overal heen. Erg irritante beesten. Dit worden een soort motjes, en deze zijn ook erg irritant.

groetjes LIque

Mara

Citaat van: Lique op  8 september 2007, 15:40:30
Ziet hij er zo uit?:

Deze zitten in het voer, bodembedekking, en kruipen overal heen. Erg irritante beesten. Dit worden een soort motjes, en deze zijn ook erg irritant.

groetjes LIque

Hoi Lique

Die zijn inderdaad heel irritant ja. Ik heb ze vorig jaar in nieuw voer gehad. En nu heb ik nergens last van..

mara

mind stalker

Nee hij heeft een donkere kleur en is echt nog geen halve milimeter groot tevens lag het in drie stukjes zoals je ziet op de foto in de waterbak.

mind stalker

Heb nog  geen duidelijk antwoord iemand nog een suggestie?

Sanna

Het is nogal een onduidelijke foto. Kan het geen poepje zijn dat in het waterbakje gevallen is? En heb je hierna nog eens gevonden? Want als hij wormen had, dan zou je ze lijkt mij elke dag moeten vinden.

Groetjes, Sanna

mind stalker

Hoi Sanna heb gisteren niets gevonden
Gaat het vandaag en morgen dan nog aan kijken
De vogels zijn nog steeds hetzelfde.
als ze over 2 dagen nog steeds geen verandering hebben dan zal het wel los lopen.

Hardstikke bedankt

Rick en nathalie

remco1976

hoi,

je kan toch ontwormen?dit zou ik 2 keer perjaar zeker doen.het kan geen kwaad.ik zou ze nu ontwormen en dan 2 weken later nog een keer.als het wormen zijn.zijn ze zeker allemaal dood.

gr.remco

nao0mii

Heey,

Vrijdag kwam ik erachter dat er overal in mijn kamer van zo'n wormpjes kropen..  :-\
Ik schrok me dood, maar ik ben even op dit forum gaan kijken, en weet nu gelukkig wat het probleem was.
Ik heb nu al het voer weggegooid, want ik zag dat ze daar ook in zaten en heb wat ander voer gekregen van onze buren.
Nu lopen er op dit moment nog (zover ik kan zien) 2 in de kooi van mijn valkparkiet Aiko,, en ik hoop dat ze snel weg zijn.

Hoe kan je er voor zorgen dat je ze niet meer krijgt en hoe je ze nu weg KUNT krijgen?

Groetjes Naomi xx