29 april 2024, 04:57:13

pop (Pino) plukt de jongen ...

Gestart door Francoos, 23 september 2007, 16:11:13

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi,

zo doe ik het ook altijd. En het kan al dagelijks hoor, daar worden ze al wat tammer door. Hoe gaat dat bij duiven dan?

Francoos

Tja hoe leg ik dat het makkelijkste uit ...

Je pakt de duif op vanaf zijn borst ...

Je drukt zijn borst, met beleid natuurlijk, tegen je eigen buik / borst aan. Ligt eraan hoe hoog je de duif bij je wilt hebben ...
Zijn poten liggen naar achteren tegen zijn eigen lichaam aan gedrukt ... en dat allemaal met een hand !!

Je legt je hele hand eigenlijk om de duif heen, maar je richt zijn kop en borst naar jou toe ! Zelfs tegen je aan !!

Ik ga kijken of ik een plaatje kan vinden ...


Op de foto heeft die meneer zijn duif niet tegen zich aan ... maar dan is die duif waarschijnlijk erg tam !!!
Als ze jong zijn dan spartelen ze nog veel !!

Groetjes Marielle



Francoos

Nou de foto is gelukt ... hoop ik !



Kan ik eventueel al zien of het een pop of een man is ?? Ik vermoed zelf dat het twee mannen zijn !!

Groetjes Marielle

Rianne

Wat zijn de ouders van deze valkjes? Zo te zien zijn ze cinnamon, en ik denk dat de voorste ook bont is. Heeft deze verder nog geel op zijn lichaam of vleugels?
Een jong valkje wat nog niet is uitgevlogen is ook wel beweeglijk. Er is geen vaste manier voor om een valkje op te tillen. Net wat jou het makkelijkst lijkt. :)

Francoos

De moeder van de jongen is een lutino pop , ik weet niet wat voor split ze nog meer heeft ?? Ik heb ze bij een kweker hier in de buurt gekocht die alleen maar lutino had !

De vader is wildkleur, en daar weten we de split ook niet van !! Die hebben we gekocht (tot mijn grote schaamte achteraf) in een dierenwinkel hier in de stad !!

Dus het kan van alles zijn !!

Maar toen ik de veren zag dacht ik ook meteen aan cinnamon ! Zou ik wel tof vinden eigenlijk ... ;)

Groetjes Marielle

Rianne

De vader is in ieder geval split cinnamon. Dan zouden deze jongen popjes zijn. Maar als de moeder een cinnamon lutino is, kunnen het ook nog mannen zijn. Ik zie op de rug nog wat gele veren bij het voorste valkje. Dan is dat denk ik een bonte. :)

Francoos

Daar spreekt een kenner !

Kan het niet door de lichtinval komen ??

Groetjes Marielle

Rianne

Als de vader een wildkleur is kun je je jongen goed met hem vergelijken. Een cinnamon is veel bruiner. :)
En ik denk echt dat dat jong bont is, heb je nog meer foto's?

Francoos

ja een paar in een schoenendoos genomen met keuken papier onderin !

Daar kun je ook heel goed zien dat ze geplukt zjn !!

Ik ga ze opzoeken !

Gr. Marielle


Francoos

nog meer foto's van de jongen !

Ik vind ze zelf niet zo duidelijk als de foto dat ze in het blok zitten.









Gr. Marielle

Rianne

Wat een schatjes :)
Ik heb nu de vleugels ook kunnen zien van het ene valkje, zie je dat die enkele gele veren hebben? Ook zie ik in de staart een gele veer. Dit is een heel licht bont valkje. :)

Francoos

Gaaf !

Hoe noem je dan hun mutatie.

Bont met split voor lutino / wildkleur ??

Sorry als dit als vloeken op jou overkomt  :-\ Maar ik ben nog een leek op dat gebied ...

Mss heb ik me ook vergist in de kleur van het mannetje ! Ik zal kijken of ik een foto heb van Tommie !!


Gr. Marielle

Rianne

26 september 2007, 15:48:58 #27 Last Edit: 26 september 2007, 15:50:38 by Rianne
Hoi Marielle,

dacht je dat ik het meteen wist, toen ik mijn eerste valkje kreeg? ;D

De ene is een cinnamon, kanssplit bont. Om bonte jongen te krijgen moeten beide ouders de kleur in zich hebben. Dat kan uiterlijk, maar ook als split.
De ander is cinnamon bont.
Zijn het mannen, zijn ze ook nog split voor lutino. :)

Wildkleur is de oervorm van de valkparkiet. Hier zijn ze geen split voor, maar het zit wel altijd in ze.

Francoos



Dat is Tommie ,de man !!



Dat is Pino , de pop !!

Gr Marielle

Rianne

Tommie is bont! :D Weet je misschien of hij ook gepareld is geweest? Ik zie namelijk allemaal wit/grijze vlekjes op zijn rug.

Als je meer over mutaties wilt weten, er staan een paar informatieve topics op het Mutaties forum. Ook in het menu links staat een link naar Mutaties, daar staat een foto overzicht van de verschillende kleuren van de valkparkiet. :)