8 mei 2025, 08:19:39

wat voor valkjes

Gestart door mastolk, 3 oktober 2003, 18:32:03

« vorige - volgende »

mastolk

Hallo,
Ik heb een vraagje, waar kan ik vinden wat voor valkjes ik heb. Ik heb Pino nu ruim 2 maand maar nu ben ik meer actief op het forum. En lees ik over allerlei verschillende valkjes en mutaties. Wie kan me hier iets over vertellen of vertellen waar ik dit kan vinden. Ik kan het nl ook niet op deze site vinden (misschien zoek ik niet goed ofzo).

Als je mijn valkjes wil zien kijk dan even op mijn website,
www.famstolk.nl/valkjes

Wie kan me helpen?!?! Alvast heeeel erg bedankt!
Groetjes MArgrietha

Lique

op je hand zit een wildkleur en op je arm zit een lijkt wel cinnamon.
Maar het lichtval kan ook anders zijn.
Is die op je arm, lichter als de andere?

groetjes lique

Kolkkie

3 oktober 2003, 18:36:47 #2 Last Edit: 3 oktober 2003, 18:38:32 by kolkkie
Hoi Margrietha,

Zo te zien is het kleintje een wildkleur. De andere lijkt wat lichter,  ws cinnamon.

Is die oudere gekortwiekt aan 1 kant? Als dat zo is, kan je beter de andere vleugelveren er ook afhalen, want nu is je valkje in onbalans.

Deze is dat.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

mastolk

Hallo,

Bedankt voor de reacties. De ene op de arm is inderdaad iets lichter (die is van ongeveer 1 mei heet Pino)
De jonge op de hand (is van 22 augustus heet Ieniemienie) is donkerder. Ik dacht dat dat kon komen van zijn jongheid!?! verder lijken ze heel erg op elkaar.
Ieniemienie heeft iets oranjere wangen dan Pino.  

En ja, de grootste Pino is aan een kant gekortwiekt, ik weet dat hij de andere kant ook moet. heb ik deze dagen hier op de site geleerd (ik begin net!) maar de man in de dierenwikel zei dat het goed was zo nu kon hij nog vliegen. Tja, wist ik toen veel. Nu wil ik eigenlijk zelf zijn andere vleugel kortwieken. Dit kan toch best!?

Allebei bedankt voor de reacties!

GRoetjes MArgrietha

Speedy

Hoi Margrietha,

Leuke valkjes heb je....ik zou zeggen allebei wildkleur, maar net wat Angelique zegt, kan ook door het licht zijn dat ie andere wat lichter eruit ziet, zou ook goed een Cinnamon kunnen zijn.

Groetjes,
    Trudie

mastolk

Hallo,

Ik denk dat Pino een beetje op  (Nikia ik kan het niet goed lezen dat roze) van jou lijkt, meer dan op Angel. Tenminste zoals ik het vanaf het plaatje kan zien.
Misschien helpt dat iets.
In ieder geval bedankt voor de reactie.

Ik was benieuwd wat voor valkjes ik nu had. tja via deze site kun je heeeel veel leren! Echt heel erg leuk!

Groetjes Margrieta

Speedy

Hoi Margrietha,

Leuk hoor...dat is Nikita, zij is mijn laatste valkje, heb haar nog maar sinds kort.
Zij is een wildkleurvalkje.
En heeft een iets weinig geel op haar kopje...

Dit is haar in een betere houding

Groetjes,
    Trudie

mastolk

Hallo Trudie,

Nikita is echt een schatje! :)
Nikita lijkt precies op Pino. Ik denk dat Pino dus ook een wildkleurtje is.
Als het blijkt dat het een mannetje en vrouwtje zijn (pop en ...) en ik wil dat ze jongen krijgen worden het dan ook wildkleurtjes? De ouders van Ieniemienie zijn wildkleur en een met een gele kop.

Groetjes! Margrietha

Speedy

Hoi Margrietha,

Daar heb ik geen verstand van, het lijkt mij van wel...maar het kan ook zijn, dat ze op de ouders gaan lijken, dus het hangt er af... wat de ouders zijn van Pino en Ienieminie, geloof ik....ben er zelf ook niet zo in thuis hoor...en anders..gewoon een verrassing laten...altijd leuk.

Groetjes,
    Trudie

mastolk

Hoi Trudie,

Het maakt mij ook niet zo heel veel uit hoe ze eruit komen te zien hoor! Een verrassing is altijd leuk!

Ik heb ze net een poos bij me gehad en nu weer even teruggezet in de kooi (ga zo eten koken) en nu is het weer even een herrie van jewelste. Ze willen gewoon aandacht, en vooruit UIT de kooi. echt grappig zulke beestjes.
Ik ben er nu al helemaal aan verslaafd.

Groetjes Margrietha

Speedy

Nou Margrietha,

Pas dan maar op met dit vreselijke leuke virus  :D :D
Ik heb er nu 6.
De laatste 2 heb ik er nog maar sinds kort bij, Kobus (sinds gisteren 1 week) en Nikita aankomende zondag 1 week.
Het zijn inderdaad heel slimme vogeltjes hoor, maar als ik moet koken, mogen zij er beslist niet uit.
Ik ben ook veel te bang, dat ze op het gasfornuis komen, of op de hete pannen....brrrr moet er niet aan denken.
Dus laat ze maar lekker tekeer gaan, beter hun nu tekeer, als jij straks in tranen.

Ik ga nu ff naar de overkant, kijken voor een stukje vlees..de groenten en aardappelen heb ik al schoon en klaar voor te koken, maar vlees ben ik nog niet uit, dus maar ff zien wat ze hebben......

Doei doei en alvast eet smakelijk voor straks.

Trudie

mastolk

Hoi Trudie

En gelukt met het vlees?
Mijn groenten moeten nog schoon.
Worteltjes krijgen de valkjes ook iets van!
Mijn keuken is achter dus een stukje bij de woonkamer vandaan waar de valkjes staan. En aangezien ze kunnen vliegen zou ik het vreselijk vinden als ze weg vliegen of hier tegen de spiegels aan vliegen> We wonen in een herenhuis (heel onlogisch ingedeeld) met muren van 4,5 meter hoog en spiegels van 3,5 bij 1,5 meter. Ik vind het zo zielig als ze er tegenaan vliegen.
Is al twee keer bij Ieniemienie gebeurt echt zielig, en Pino kan het nu niet meer doen gelukkig.

Eet smakelijk
Groetjes MArgrietha

Speedy

Ja hoor, prima gelukt...het is schnitzel geworden, lekker bij bloemkool met kaassaus...vinden ze lekker hier.
Inmiddels staat het hier ook al op het vuur.
Hmmm ruikt goed.

Eet smakelijk allemaal....

mastolk

Hallo Trudie,

Het lijkt hier wel een chatbox.  :D :D :D :DAlleen weet ik nog niet hoe dat hier op de site werkt komt nog wel!
Snitzel is zeker lekker!
Wij eten hamburger en vis (voor mijn man) ik ben zwanger en heb niet altijd zin in vlees dan maar een hamburger is ook vlees. En worteltjes! heerlijk lekker verse vind ik altijd erg lekker.

Groetjes en eet smakelijk tot de volgende x.

Margrietha

Speedy

Ik geloof dat de cahtbox simpel is, je moet een lijstje ff invullen, naam bedenken en wachtwoord (wel onthouden)
Inloggen met je naam en wachtwoord, hokje aanvinken zodat ie dat steeds blijft onthouden voor je.....klaar....en chatten maar.

Groetjes,
   Trudie