Zwarte dikke slijmerige ontlasting

Gestart door Clauheid, 20 september 2007, 11:11:13

« vorige - volgende »

Anja


ik vind het een zeer raar verhaal van die kweker. Alsof iemand aan het uiterlijk van een valkje kan zien of die nog pap nodig heeft.
Ik ga de vraag nogmaals stellen:

Hoeveel weegt je valkje? Het is nu al zo vaak gevraagd en het advies gegeven om te wegen en volgens mij heb jij er niks mee gedaan. We zien nergens een antwoord op deze vraag. Of heb ik het mis. we willen je helpen en advies geven over hoe en hoeveel pap je zou kunnen geven maar ik heb het idee dat je liever een kweker geloofd die al aan het valkje kan zien dat ze geen pap meer nodig heeft dan de leden op het forum.

Begrijp me niet verkeerd hoor maar wij willen je alleen maar helpen en we hopen allemaal dat je valkje het gaat redden maar doe ons dan ook een plezier en weeg je valkje eens.

Heel veel sterkte.

Groetjes Anja

Kaatje

Ik had het niet beter kunnen verwoorden en ben het met Anja eens ! Echt dankzij dit forum en de lieve leden die alles voor hun valkje over hebben, heb ik nu goede hoop dat mijn Vicky het gaat redden !

Luister alsjeblieft naar de leden hier die er verstand van hebben ... de kwekers en de ervaren leden ! Je valkje gaat het echt niet redden zonder dat je het gewicht in de gaten houd ...

We willen je alleen maar helpen, nou ja ... Anja heeft alles al gezegd ...

Nogmaals sterkte voor het valkje !

Groetjes Karin

Clauheid

Ik ben met mijn valkje naar Gaanderen geweest.
Valkenkwekerij die ook allerlei andere vogels nog kweekt.

http://www.lutino.nl/
Volgensmij vrij bekende en goede kweker/fokker.
In ieder geval ook niet iemand die het voor het geld doet.
Had verder ook nog ander werk en kwam allemaal
erg positief over op ons!
Dusjah


Rianne

En nu? Zit het valkje bij die kweker thuis?

Mara

HOi Claudia

Dat is nog geen antwoord op de vraag, wat is het gewicht van je valkje. Je wilt graag advies, wij geven je dat. Maar daar moet je wat aan doen. Want dadelijk gaat je valkje dood en dan?

Mara

Anja


De kweker zal echt wel een goede kweker zijn maar wat ik me afvraag is, hoe kan hij aan het uiterlijk van een valkje zien of ze nog pap nodig heeft. Dat kan niemand.
De ontlasting was zwart en dat is een teken dat je valkje niet eet en zich aan het verteren is.
Vandaar dat het gewicht zo belangrijk is.
Ik krijg een beetje het idee dat je niet mee wilt werken en dan houdt het voor mij ook op.

Sorry.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Clauheid

Ik krijg eerlijk gezegd ook het idee dat we hier zwaar in de maling worden genomen ...  ::)

Ik zit hier werkelijk met mijn mond open, Clauheid weet je wat wegen en gewicht is !? Ik denk nou eindelijk zien we het aantal grammen van je valkje ...

Ik zit me hier enorm op te winden omdat ik bij wijze van spreken 's nachts ook aan jou valkje denk en het jouw volgens mij totaal niet interesseerd !?

Ja het komt goed zegt de kweker ... natuurlijk zegt hij dat het goedkomt, dat is toch logisch !? Hoe oud ben je als ik vragen mag en als je hier om advies vraagt ... praat er dan niet steeds overheen ! Je hebt vragen en antwoorden, jij vraagt, wij geven antwoord, andersom wordt dit ook verwacht !!

Ik stop er ook mee, zit me echt scheel te ergeren, sorry  :-[

Karin  ::)


Rianne

Hallo allemaal,

zullen we eerste even een reactie afwachten voor we misschien te snel oordelen?  :)

Sanna

Lieve iedereen,

We mogen niet vergeten dat we hier met allemaal verschillende mensen op een forum zitten die allemaal over bepaalde dingen hun eigen ideeën hebben. We komen hier allemaal op het forum om informatie te vinden, advies te vragen en elkaar te helpen waar mogelijk. Maar niemand mag ooit een andere dwingen! Als iemand advies vraagt kan diegene dat krijgen, maar wat iemand daar uiteindelijk mee doet is aan die persoon zelf. Bovendien is niet vaak alleen maar 1 oplossing de juiste. Laten we elkaar alsjeblieft niet van het forum jagen. Er zijn meer manier om erachter te komen of een valkje te mager is of niet, wegen is er slechts een van. Ook wanneer je een valkje vastpakt kun je al vrij goed voelen of hij dik of mager is. Misschien hebben ze dat wel in Gaanderen gedaan, we weten. Laten we alsjeblieft allemaal respect voor elkaar blijven hebben en mensen hun eigen beslissingen laten maken zonder ruzie daarbij te maken.

Sanna / moderator

Mara

Hoi Sanna

In wat jij zegt schuilt een kern van waarheid, maar er wordt herhaaldelijk advies gevraagd en dat wordt door mensen die ook ervaring hebben met dergelijke gevallen, gegeven. Ik ben het met je eens dat er meerdere manieren zijn om te weten te komen dat een valkje te mager is of dergelijk, maar wegen is toch een van de beste methodes. Verder vind ik de opmerking van de kweker dat het valkje maar voer uit de hand aangeboden moet krijgen, ook erg kort door de bocht. Het valkje heeft al zwarte ontlasting en is dus al aan het balanceren op het randje. Een of meerdere keren per dag het valkje pap geven zou in dit geval ook niet verkeerd zijn, al zou het maar zijn om het valkje weer op gewicht te krijgen.

Verder heb ik het al te vaak gezien en gelezen dat ondanks advies van bijvoeren en dergelijke valkjes sterven terwijl het misschien helemaal niet nodig was geweest. Dat stuit mij persoonlijk tegen de borst als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben zeker niet uit op ruzie of iemand van het forum te jagen, maar als er advies gevraagd wordt, en dat wordt gegeven, dan moet er ook in alle redelijkheid een antwoord gegeven kunnen worden. Als ze geen digitale keukenweegschaal in huis heeft, kan dat toch ook gezegd worden? Er kan toch ook gezegd worden dat de kweker het valkje in de handen heeft gehouden en dat het valkje duidelijk voelbaar borstbeentje heeft. Daar is helemaal niets mis mee hoor.

Maar verder, voordat we te zeer een wel niet discussie krijgen of te zeer off topic gaan, hoop ik dat dit valkje het wel gaat redden.

Mara

Clauheid

ok leuke berichtjes..
en inderdaad heb dus geen digitale keukenweegschaal
in gaanderen heeft hij inderdaad bij het borstbeen gevoeld...
tsja wat moet ik er verder van zeggen
ben zelf van huis maar mijn zus houd hem in de gaten.
en hij eet redelijk goed dusss...
de ontlasting is ook niet zwart meer maar donkergroen met wit
tsjah...

Mara

Hoi Claudia

Als je dat gezegd had, dan was er misschien heel wat misverstanden voorkomen.

FIjn dat de ontlasting van je valkje weer beter is. Kun je nog het borstbeen voelen? Of heeft de kweker je laten zien hoe je dat moet voelen?

Succes er verder mee. En mijn berichtje was geen verwijt naar jou toe, ook al lijkt het er wel op. Maar je moet ook mij en ons begrijpen, wij maken ons zorgen om een valkje dat zwarte ontlasting heeft....

Succes ermee en heel veel sterkte.

Mara

Lin

Citaat van: Anja op 22 september 2007, 17:57:47

De ontlasting was zwart en dat is een teken dat je valkje niet eet en zich aan het verteren is.

Groetjes Anja


Feld zei dit ook tegen mij, maar eigenlijk is het een darmbloeding heb ik begrepen. (bijmenging van gestold bloed in de ontlasting). Maar of die bloeding nou ontstaat door voeding tekort weet ik niet.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja

Citaat van: Lin op 24 september 2007, 07:38:08
Citaat van: Anja op 22 september 2007, 17:57:47

De ontlasting was zwart en dat is een teken dat je valkje niet eet en zich aan het verteren is.

Groetjes Anja


Feld zei dit ook tegen mij, maar eigenlijk is het een darmbloeding heb ik begrepen. (bijmenging van gestold bloed in de ontlasting). Maar of die bloeding nou ontstaat door voeding tekort weet ik niet.


Hoi Lin,

Dank je wel voor de uitleg.

Groetjes Anja

Clauheid

ja precies dat zei die kweker ook
darmbloeding bijvoorbeeld
dus als het aanhield moest ik zeker naar de dierenarts.
maar tis nu beter dus ik hou het in de  gaten