30 juli 2025, 12:52:31

.~*Stardust*~. ..Happy New Jear!!!!

Gestart door lynette, 18 september 2007, 19:44:45

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Lynette , hoe is het daar met jou ?  Wat een mooie foto's heb je weer geplaatst zeg ! En wat een leuke speelplank heb je daar voor hen ! Ze hebben ook niets te kort he bij jou !
Leuk toch ! Grtjs Ann

lynette

Hoi Hoi

tijd voor een Update  ;D 

@ Ann
Dankje Dankje Ik doe me best om ze alles te geven wat ze maar mogen en kunnen krijgen  ;D
Ik ben blij dat je genoten heb van de foto's :D
en Kyra is echt heemaal gek op de valkjes en laat zich af en toe lekker kriebelen door de valkjes. Ze is er echt voorzichtig mee en kan af en toe heeel zielig kijken als ze met meerdere valkjes bij haar zitten. Daar zal ik zo een foto van plaatsen.
Als Kyra het zat is duwt ze de valkjes weg met haar neus en loop dan naar haar plekkie toe.

@ Manon
Danje dankje :D
hihi ben er ook echt trots op en ze maken er heeeeel veel gebruik van en genieten er ook van.

Ik zal straks een UPDATE over de valkjes plaatsen mits me internet er niet mee stopt. Want het is echt nogsteeds een ramp met ZIGGO. Voorheen hadden we Casema ook een ramp. Er zijn al verschillende familieleden en kennisen die verstand heb van internet en computters wezen kijken naar ons internet. maar het probleem lig niet aan onze pc of laptop maar aan het modem van Ziggo/casema. Maar hun daar zeggen weer dat het niet aan hun aparatuur ligt  :censuur :censuur !@#$%^&*%^  dus kortom wie heeft er gelijk spelletje.

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette

16 augustus 2008, 14:09:54 #857 Last Edit: 16 augustus 2008, 14:21:42 by LyNNy
Hoi Hoi

met alle valkjes gaat het goed.
Bullit en Angel hebben een broedblok gekregen in een eigen kooi. Mevrouw Angel was al weer bezig met kippeje zitten en bullit gaf er gehoor aan. En ze gingen fel de bodem van de kooi bewaken. Dus heb ik maar besloten om hun toc maar een eige kooi met blok te geven. Sins vandaag lig er een eitje.

Diégo heeft het blok van Coco en Leya ingenomen hun jongen zijn al een uitgevlogen. Diego heeft het hart van Shila veroverd en zag tot mijn verbazing dat hij uit het blok kwam en was en popje kwijt. En haar trof ik aan in het blok met een eitje die ze goed bebroed.

Inmiddels zijn Crystal en Zorro aan een 2e ronde begonnen en is er eergisteren een wit donsje geboren. vandaag zou nummer 2 uit moeten komen maar helaas zit de luchtkamervan dit ei aan de zijkand van het ei. wel bevrucht met gistere beweging er in maar het is vandaag pas de 18de dag dus heb nog hoop.

De jong(en) pleegjong van Coco en Leyla zijn uitgevlogen en Ashk eet al zelfstandig. Shadow het jong van Coco en Leyla heeft er nog wat moeite mee maar eet al wel.
Deze jongen zitte inmiddels boven en Shadow gaat nog af en toe even naar beneden naar C&L om gevoerd te worden.
Shadow is ook a gereserveerd en als hi deze week op gewicht blijft en goed zelfstandig eet mag hij volgende week naar zijn nieuwe huisje.

Ook heb ik de DNA uitslagen van de valkjes binnen
en tot mijn verbazng is Punky het eerste jong van C&L een popje. Ze fluit en tikt op tralies  ::) we zullen zien.
Ashka is een popje, Shadow een mannetje, Hope mijn (albino) is ook een pop.
De 2 jongen van Zorro en Crystal zijn mannen.

Voor Hope ga ik op zoek naar een goed bijpassende man.

En Nu FOTO'SSSSS deel 1

Hope en wat is ze mooi geworden echt mijn knapperd  :-*

Betrapte Diégo

Echte liefde  ::)

Shila op dr eitjes

Duttende Bullit

Douchend Bullit

Angel net wakker

Shadow

Shadow aan het poetsen

Shadow

Shadow

Zus Punkie

Shadow en Ashka

Ashka "ik ben echt mooi"

kijk me koppie scheef

maar het kan nog schever  :P

Perley is nieuwschierig

Poetsennnnnn..............

Deel 2 volgt nog

Groetjes Lynette

lynette

Deel 2

Cismo (ook ee pop0

Perley

Indy

En nog een keer Indy

Slopennnnn........

vanavond nog meer foto's  ;D ;D ;D

Caroline

Hoi meis, dank je wel voor het super leuke nieuws in mijn dagboekje over mijn ventje, Diégo.  :-*

Wat een heerlijke scheet hè als je die foto ziet.  :-*

En inderdaad zijn vader was ook erg jong, op de dag van zijn eerste eitje (van DIégah natuurlijk  ;) ) was hij precies 9 maanden ..... DIégo spant de kroon .... die is pas 8 1/2 maand maar .... inderdaad zijn vader heeft bewezen dat het op zo'n jonge leeftijd heel erg goed kan gaan ..... hij bracht samen met zijn popje van toen 11 maanden 3 bevruchte eitjes groot tot 3 prachtige jongen, waaronder mijn mooie Kouros en Princess.  ;)

Ik blijf hem hier volgen .... geen hem maar een dikke knuffel van me.  :-*

PS. ik heb ook genoten van je andere foto's, prachtige valkjes heb je hoor
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Lynette,

Wat een mooie foto's. Zo lief dat kroelen in het blok. Daar smelt je toch helemaal van.

Hoeveel valkjes heb je nu?

Angel een eitje gelegd. Spannend zeg.

Wel :censuur dat je zo'n problemen hebt met internet.

Liefs Anja

Kirsten

Hey!

Heerlijke foto's!,. en wat een lekkere dondertjes zo bij elkaar.
Je hond blijf ik geweldig vinden,. zo'n lieverd!

Fijn dat alles goed bij je gaat!  :D

Groetjes!
Kirsten

ps oja, het eitje met de luchtkamer gewoon goed in de gaten houden. Ik heb een keer een lutino'tje zo gehad en zelf uit het eitje geholpen omdat die hetzelfde had.

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mara

Hoi Lynette

Mooie foto's zeg. Wel vervelend dat je zo'n problemen hebt met ZIGGO, ik had @home en heb bij de overgang naar ZIGGO een paar keer telefoonproblemen gehad maar die waren heel snel opgelost.....Hoop dat het bij jou ook gauw weer allemaal normaal werkt.

Mara

Dierenfreackske

Hoi hoi , dat waren weer foto's om te snoepen hoor ! Zo'n prachtige valkjes ook , heerlijk als ze door het raam kunnen kijken he ! Grtjs Ann

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

lynette

Hey Hey

Bedankt voor jullie reacties ik kan jullie nu een niet allemaal prsoonlijk beantwoorden. Het gaat niet zo lekker met Huizze Stardust :(

Coco is heel erg ziek en heeft vermoedelijk een flink virus te pakken wat zijn hersentjes heeft aangetast :(
Eergisteren was hij nog lekker aan het fluiten en zin vrouwtje aan het kroelen.

Vandaag met de wekelijkse grote schoonmaak merkte ik dat Coco te rustig was en dat ik hem zonder problemen kon pakken. Ik had net de broedkooien flink schoongemaakt en ontsmet (dit niet in de buurt van de vogels) Ik heb hem ik de broedblok geplaatst met zijn popje. en hij zocht gelijk een hoekje op. Ik heb hem goed in de gaten gehouden en na een half uurtje in een arparte kooi gezet met warmte en rust ook heeft hij druivensuiker gehad.

Helaas ging het steeds slechter en heb ik een VA gebeld. Helaas wilde hij dat ik langs kwam maar door medicatie kan ik geen grote stukken snelweg rijden en de dichts bijzijnde VogelArts is 3 kwartier rijden mij vandaan. En maar tot 18uur open. En niemand in de buurt die vrij was me vriend is meestal pas om half 7 thuis. Gelukkig heeft mijn vriend met moeite eerder vrij gekregen en was 17:45 thuis. Hij heeft gelijk gebeld of we nog konden komen. Gelukkig kon dit nog en zijn we als de brandweer er naar toe gegaan.

Met Coco ging het intussen steeds slechter en heeft ook last van stuipen :'(  De VA heeft hem ook getest op PBFD (clamydia) gelukkig kwam hier niks uit. Coco heef een AB prikje gehad met nog een stofje (rood) en moet nu aan een kuur van 10 dagen. Ook de rest van de vogels moeten aan een kuur.

Zaterdag moet ik weer terug en hoop dan nog meer te weten.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden.

Topic van Coco ziek/gewond
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,29617.0.html

Groetjes Lynette  :'(

Caroline

We Imde al maar ook hier heel veel sterkte, ik duim voor Coco.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lynette

Dankje Caroline :D :-*

en jij ook sterkte met die vervelende pijn van die gordelroos die toch weer (terug) erger is geworden/gekomen  :censuur \
en dan toch nog immen  :-* :-* :-* je bent een toppertje  ;D

groetjes Lyentte

ps. Coco heeft net zijn voeding gehad en hou dit tot zover binnen. Helaas heeft hij nog steeds die schokken.   :'( :censuur wel is het alerter maar ik verwacht nogsteeds het ergste  :'( Het liefst zou ik hem bij me willen hebben tegen me aan maar dan blijf ik me omkleden ivb de andere valkjes die in de huiskamer zitten die tot nu toe geen symptomen hebben.

Zucht ik hoop echt niet dat het besmettelijk is voor de andere valkjes en voor mij en me vriend.

Hermien

Ik heb bij je andere topic over Coco al gereageerd, maar doe het hier nog dunnetjes over. Heel veel sterkte meis.

lynette

hey hey

COCO is actief  :o hij hangt nu ondersteboven aan de tralies in het kooitje  ;D

hi krijgt zo wer zijn voeding

ik ben zelf helemaal gaar om het uur wakkerom te kijken bij coco en dan ook nog eens iedere keer wakker vn muggen in de slaapkamer wel 10 te verstaan :O dus ben echt brak.
Maar als COco maar beter word daar wil ik nog wel een paar nachten voor wakker liggen voor mijn ventje die er nu echt uit wil. echt dit had ik niet verwacht.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes  :-* :-* :-* ik hou jullie op de hoogte