29 juli 2025, 10:15:36

.~*Stardust*~. ..Happy New Jear!!!!

Gestart door lynette, 18 september 2007, 19:44:45

« vorige - volgende »

♪ Marlies

lynette

@ Ann

Bedankt :D ben echt trots op al deze knapperds
Ik zal snel eens even bij jou in je boekje komen gluren want heb heel wat in te halen :D

@ Marlies
Hihihi ja he toen ik hem zag was ik zo onder de indruk dat ik hem zag zitten in een dierenwinkel. Dat ik hem niet veel later ben gaan halen :D

Vanavond Foto's deel 3

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette

Jaaa

een donsje bij Coco en Leyla en (het pleegei) het donsje van Angel en Bullit is ook al bijna er uitgekropen :D

Zal snel foto's plaatsen :D

Dierenfreackske

Wow ...gefeliciteerd ùet het donsje van Coco en Leyla en
is het donsje er ondertussen al van Bullit en Angel ?
Ik ben al benieuwd naar je foto's ! Grtjs Ann

Caroline

Jeetje, gaat super hier lees ik wel .... wat een jongen.  :D

Lieve mooie leuke foto's ook.

Knuffeltje voor mijn ventje en .... Indy is prachtig .... niet lang meer en haar prachtige zusje komt bij ons wonen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lynette

Hoi Hoi

De foto's zijn even wat vertraagd  :-[
maar heb goed nieuws:
Het eitje van Angel en Bullit is een gezond geel donsje uitgekomen.
Dus nu 2 donsjes bij Coco en Leyla en een pleegdonsje van Angel en Bullit.
Ik hoop dat het andere eitje ook nog uitkomt.
Ik heb nog geen gepiep gehoord.

@ Ann
Dankje en zoals je al gelezen heb is het donsje geboren  ;D

@ Caroline
:D het is zo byzonder om zo een klein donsje op je hand te hebben wist het blijft iedere keer byzonder  ;D
Hihih ben het zeker met je eens over Queenie ze is echt prachtig en die paar kuifveertjes doet het hem helemaal  ;D
Het zijn allemaal prachtige jongen van Tickle en Toya
Hihih Toya vind ik ook helemaal geweldig met die ene donkere kuifveer.

Groetjes Lynette

Dierenfreackske

Hoi ...het moet inderdaad heerlijk zijn om die kleine lieve donsjes op je hand te hebben , ik zou dat ook ooit wel eens willen meemaken hoor ! Grtjs Ann

lynette

Hoi Hoi

(Offtopic)
Het is even lang geleden ben er even uit geweest en er nog niet bovenop. Ik heb eerder in mijn boekje gemeld dat ik in september de diagnose gekregen heb ADHD  ;D
Heb toen ook medicatie gehad en helaas ging dat niet helemaal lekker ivb bijwerkingen. Dus was gestopt met die medicatie. Nu 3 weken geleden ben ik gestart met andere medicatie wat een hele verandering teweeg bracht (positief)
Helaas had ik valk daar voor flink last van de welbekende hooikoorts met keelpijn. Nu door de medicatie is dit dubbel zo erg geworden en loop ik nu met een luchtweg infectie samen met de bijwerkingen van me medicatie. Maar het gaat met de dag beter en laat me niet kisten.

Ik heb met momenten aan een website gewerkt wat ik echt al tijden wil en natuurlijk gaat het over mijn valkparkieten.
Het is nog niet helemaal klaar maar het begin is er zeker al.

www.everyoneweb.com/hobbykwekerijstardust

Ik hoop dat jullie hem leuk vinden en als jullie fouten tegen komen hoor ik het graag.

Nu ff ontopic  :-[

het gaat met de valkjes heerlijk

Indy zit in de rui en ziet er werkelijk niet uit maar kroelerig dat ze is. Ook Punkie moet het steeds ontgelden met haar kroelbuiten.

Punkie is nog steeds niet zelfstandig (10 weken) en zit helaas onder de 80 gram. Hij krijgt nog 2 voedingen per dag anders val hij te veel af. Vandaag heb ik hem betrapt op proberen Bullit na te fluiten. Hij gedraagt zich actief en slaapt op 1 pootje.

Bullit is een tijdje erg rustig geweest met fluiten maar deze week is hij de race aan het inhalen. Zijn pareltjes zijn zichtbaar aan het vervagen. Ik denk ook dat hij duidelijk de hormonen begint te voelen en fluit mooie serenades voor zijn meissie.

Angel is erg kroelerig met Bullit. Ik hoop niet dat ze weer aan de leg gaat. Zie ze samen wel in de kleine hoekjes zoeken naar een geschikte nestruimte. En haal ze iedere keer weg want deze dame mag nog even een paar maandjes wachten.
Goede en mooie jongen krijgen ze zeker zoals het enigste bevruchte eitje bewezen heeft.

Perley het jong van Crystal en Zorro had 2 weken geleden een flinke achterstand en bleef maar in het blok zitten.
haar nest genootjes waren al lang uitgevlogen en zag de ouders ook maar zelden het blok ingaan en trof dit meissie met een slecht gevulde krop aan. Ik heb een tijdje bijgevoed maar merkte dat ze steeds minder aandacht kreeg van de ouders.
Ik heb haar naar binnen gehaald toen ze 5 weekjes was en was al snel gewend aan de pap. Ze weegt nu 87 gram en zie haar regelmatig bij de voerbak eten. Ik ben met haar bezig met afbouwen.

De jongen van Crystal en Zorro zijn zelfstandig en mogen na dit weeken weg. Helaas heb ik ivb. vakantie en ziekte geen tijd gehad om deze prachtige valken handmak te maken.

Inmiddels zijn bij het donsje van Angel en Bullit de pennetjes door aan het komen. En zie al pareltjes en bont op de vleugeltjes. Ook heeft dit donsje een paar donkere cinnamon kuifveertjes wat ik erg mooi vind.
Deze knapperd heeft nog geen naam  ;) ;D
Ik zal strakkies een foto plaatsen van deze knapperd.

De nestje van Coco en Leyla is helaas kleiner dan ik had gehoopt. Er lagen 3 eitjes allemaal bevrucht en het eerste donsje is wel geboren maar heel kort daarna overleden. Het 2e donsje is goed uitgekomen en is inmiddels al ruim 1 week oud. het 3e eitje is niet uitgekomen en vond helaas een volgroeid dood donsje :'( Ik weet niet wat de oorzaak is van deze pech van dit koppel maar hoop na de rust dat hun zonder problemen een nest op kunnen voedden.
Ook betrapte ik Coco knabbelend aan het uitkomende eitjes.
Zou dit een probleem kunnen zijn? zoals te vroeg uit het ei ivb de dooier?

De valkjes van de buurman zijn er eindelijk. Een koppel heeft een kweekkooi gekregen en hoor het mannetje al lekker fluiten en zag hem ook paraderen voor zijn vrouwtje.
Dit is een witmasker split bont man en een witmaske geparelde pop.

Een Valkparkiet is helaas overleden De oorzaak is niet bekend we denken dat het stress is. een week voordat ze bij mij kwamen heeft een vogelarts hun onderzocht (bloed afname) en dat had vreselijk veel stress opgeleverd. Zeker omdat deze helemaal geen mensen/handen gewend zijn.
En daarna een verplaatsing van kweekkooien in de kweekschuur van de buurman en dan een overplaatsing heeft dit prachtige beestje te veel energie gekost.
Ik heb hem de naam Kuifje gegeven omdat hij echt een enorme kuif had. dit was een jong van het witmasker koppel van de buurman. Dit jong was witmasker zwaar bont gepareld. R.I.P Kuifje  :-*

Prince is inmiddels ook bezig met fluiten en heb hem samen met Shila in een (wen)kweek kooi geplaatst om hun proberen te koppelen. Dit gaat tot nu toe goed en heb ze samen zien kroelen.

Hope ziet er stralend uit en haar verenpak ziet er steeds voller en gezonder uit. Voor haar ben ik druk aan het kijken wat voor een man ik voor haar ga kopen.
Hope blijk een Cinnamon geparelde Lutino Witmasker te zijn.

Sunny en Diégo zijn officieel een koppel en zijn niet uit elkaar te halen.

Straks zal ik foto's plaatsen eerst even verkleinen ;D

Groetjes Lynette

lynette

Het jong van Bullit en Angel op het punt van uitkomen.

Jong van Bullit en Angel

Heel licht zie je de wat donkere kuifveertjes

Jongen van C & L en A & B

Jong van Coco en Leyla

Crystal en Zorro op stok jongen op de grond

Het eerste jong van Crystal en Zorro

Hope met haar maatje (nog geen naam)

Beautje op zijn eitjes

Pas geboren Zebravinkjes

Mijn zebravinkjes

Yvette

Ik heb gelijk op jouw site gekeken en ik vind dat Hope heel erg goed uit ziet
Dat vind ik nou knap staaltje goed werk dat jij geklaard hebt dat Hope nu mooie schone dame is geworden

lynette

Dankje Dankje Dankje  ;D ;D ;D

Groetjes Lynette

I_Xyzyx_I

Wat een leuke foto van een jong dat net aan het uitkomen is, ik heb het een keer voor mijn ogen zien gebeuren met een kuikentje, erg leuk om te zien :).

En beauty verdedigd haar kroost erg goed zo te zien ;)

Leuke site trouwens! :)

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Dierenfreackske

Hoi Lynette , wat een prachtige foto's heb je gemaakt van de donsjes en valkjes zeg ! Ik heb heel erg genoten van al dat moois hoor !

Hey , je hebt ook zebravinkjes , wat mooi zeg ! Grtjs Ann

Sanna

Hoi Lynette,

Leuke foto's hoor, het gaat goed bij jou. En ja, zó ken ik Beautje wel...

;D ;D ;D

Ik hoorde dat je hem nu live op je tv hebt?

Groetjes, Sanna

*Manon*