27 juli 2025, 13:25:05

.~*Stardust*~. ..Happy New Jear!!!!

Gestart door lynette, 18 september 2007, 19:44:45

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Lynette,

Welkom thuis meid.

Ben erg benieuwd naar de foto's. Wat spannend bij je zeg.

Gefeliciteerd met de 4 nieuwe aanwinsten en ik ben er zeer nieuwsgierig naar.

Groetejs Anja

Anke

Hoi,
Welkom thuis!
Het gaat goed hier met alle jongen en bevruchte eitjes ;D
Wauw 4 valkjes van je buurman :)
Ik ben benieuwd wat voor valkjes het zijn!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

lynette

Hoi Hoi

ben er even uit de running geweest en heb flink de griep te pakken :( en ben nog niet helemaal 100%

The valkjes:
De eerste 3 jongen van Crystal en Zorro zijn uitgevlogen
De net uitgevlogen mannen hebben mooie gevulde krop in tegenstelling van het popje in het blok.
haar geef ik af en toe een beetje pap dat ze niet met een al te lege krop komt te zitten want ze is al klein vergelijking met haar broers.

Met Pinkeltje gaat het lekker en begin al aardig zelf te eten en weigert de spuit af en toe en blijft goed op gewicht hij zit nu op 84 gram en krijgt dalijk zijn voeding.
van de week zat tie aardig te brabbelen en vermoed dat het een manneke is  ;D
en een kroelkippeke is het  ;D

Gistere stond de buurman met een verassing voor de deur of ik hem wilde helpen met 2 valkjes met een flink overgewicht 134gr. en vreselijk slecht gekortwiekt door een dierenwinkel :censuur :'( :censuur die  :censuur kan er werkelijk niks van en knipt de veren zo kort dat het beestje verminkt lijkt  :censuur niet normaal echt :'(
Het zijn 2 dametjes een geparelde en een cinnamom bont geparelde

Ook kwam hij aan met een jonge spreeuw die was gebracht omdat ze gehoord hadden via via dat ik een paar keer een vogel met de hand had opgevoed (2 valkjes)
Maar niemand wist waar die spreeuw was gevonden dus kon hem ook niet meer terug plaatsen en ben de poging gaan ondernemen om hem weer op kracht te laten komen
hij is nu 2 dagen bij me en lekker actief en leeft nog dus gelukkig gaat het goed.

Coco en Leyla hebben inmiddels 3 bevruchte eitjes met een pleegei van Angel en Bullit
Ze broeden samen goed en verwacht begin volgende dat de eitjes uitkomen.

Indy heeft haar maatje gevonden in Pinkeltje en gaat met haar koppie tegen zijn buikje duwen om hem te dwingen te kroelen/kriebelen  ;D

Bullit zit weer goed in de veren en hebben het hele huis lekker ondekt en het is weer een leuke wedstrijd om hem in de kooi te krijgen. Angel krijg ik wel in de kooi maar die doet dan alsof ze vermoord word  :o die gekke kip haha

Ook heb ik een valkje er bij dit is een bont gepareld ventje van een jaar en heeft 4 donkere kuifveren.
Ik heb nog geen naam voor hem.

De 4 valken van de buurman die komen als het goed is deze week in de kweekkooien door de griep is dit even uitgesteld was me zelf weer aardig aan het voorbij lopen.

Ik hoop snel foto's te kunnen plaatsen van de nieuwe aanwinsten en de jongen.

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Dierenfreackske

Hoi Lynette...wat fijn dat je er weer bent , oei , de griep te pakken daar ?  Hopelijk voel je je al gauw weer 100 procent he !  Wat fijn dat het goed gaat met de valkjes ! En je hebt er een nieuwe bij he , gefeliciteerd hoor meid ! Grtjs Ann ;D ;D

*Manon*

Hoi Lynette,

Ik ben weer bijgelezen, jeminee ik liep wel erg achter  :-[
Wat leuk dat je vier valkjes van je buurman erbij krijgt. Hopelijk gaan ze wel broeden bij jou!
Ik ben benieuwd naar de foto's  ;D ;D

lynette

Hoi Hoi

Me griepje is nog niet helemaal voorbij En ben weer gestart met nieuwe medicatie voor me Adhd. Wat weer flink moet wennen. Met de daarbij behorende bijwerkingen.

@ Manon
Hah stukkie bijlesen ik heb ook wat in te halen bij jou in je boekie :D
Ik ben ook benieuwd of ze gaan broeden
en foto's ga ik zo zeker plaatsen

@Ann
Bedankt :D ik las in Anja's boekje dat jij er binnenkort er ook een bij gaat krijgen toch?

Update:

Bij het koppel Coco en Leyla is gisteren een donsje geboren
Helaas is deze al vlak na de geboorte overleden. En had nog een flinke eierdooier aan zijn buikkie hangen.
Ook heeft dit donsje bloed veloren en de andere eitjes zitten ook onder het bloed.
Wat is het toch naar om zo een kleintje zo aan te treffen  :'(

Eitje 2 tikt al en zitten al barstjes in.
Eitje 3 zit beweging in  ;D

Het pleegeitje van Angel en Bullit verwacht ik niks meer van en de bloedvaatjes zijn ook niet rood meer.

Punky begint al goed zelf te eten en is stapelgek op de pap
als ik de waterkoker aan zet word hij helemaal dol en begint als een gek te fladderen en flink te zeuren van schiet nou eens op  ;D

Het popje (Perley) van het koppel Crystal en Zorro werd haast niet gevoerd en bleef maar in het blok zitten en dr. nestgenootjes waren al een week eerder uitgevlogen.
Ik heb haar nu al 2 dagen in huis en eet goed (ook zaadjes) en is de dikste maatjes met Punkie.

Het bont geparelde ventje heeft de naam Prince gekregen
op de foto's straks zie je wel waarom ;).

De 2 popjes die voor een tijdje bij me zijn hebben een naam gekregen:
De geparelde pop heet Lientje
En de cinnamon bonte geparelde pop heet Leo

Lientje heeft al kippetje gezeten en Prince heeft een mooie serenade gezongen voor haar oh liefde oh liefde hahah

Ik ga nu de foto's uploaden :D

Groetjes Lynette

lynette

Megafotoupdate

Deel 1

Angel

Angel en Bullit

Bullit

Douchen met z'n allen

Leo en Lientje

Punky's eerste douche

Punkie

Indy

Punky en Indy leren kroelen [/color]  ;D

Hey kriebel nou!!

Please......

Alweer kriebelen nou vandaag niet :P

De jongen van Crystal en Zorro (te reserveren)

Jong 1

Jong 2

Groepsfoto

straks deel 2

lynette

Eitje van Bullit en Angel piept en tikt en barstjes te zien

Wauw wat super  ;D had de hoop al opgegeven dus er zijn nu 2 piepende eitjes bij Coco en Leyla  ;D ;D ;D

Een eitje van hunzelf en een pleegei van Angel en Bullit.

Groetjes lynette 

Dierenfreackske

Hoi Lynette ...wat gaaf die donsjesfoto's , het worden al echte valkjes hoor ! En wat een super mooie douchefoto's hoor ! Ik heb er echt weer van genoten , en ook die ene close up is prachtig , met z'n koppie , wat een bekkies hebben ze ! Grtjs Ann

*~Jeanine~*

Hoi Lynette,

Wat een prachtige foto's.
En de jongen van Crystal en Zorro zijn schitterend :D
Heb van de foto's genoten.

Silke *

Hoi Lynette,

Prachtige foto's, prachtige valkjes en prachtige jongen heb je!
Ik heb er van genoten  :D

*Stiekem verliefd op Angel*  ;D

Groetjes
Silke  :-*

Anke

Hoi,
Prachtige foto's!!!
Oh spannend een piep en tik ei ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

lynette

@ Anke

Dankje
jaa echt wel kan niet wachten totdat ik voedergeluidjes hoor  ;D

@ Silke
Dankje Dankje
hihi ze is ook echt me favoriet en toen ik haar voor het eerst zag was ik helemaal verkocht  ;D

@ Jeanine
Dankje

@ Ann
Hihih Dankje
er komt nog een deel foto's aan en daar zitten er nog een paar in :D

Groetjes Lynette

lynette

Deel 2

Leo

Lientje

Perley

Prince

Punky

Morgen hoop ik het deel van de vogels in de voliere er op te zetten.

Groetjes Lynette

Dierenfreackske

Hoi Lynette ...wat mooi zeg ! Hele mooie valkjes hoor
en wat een knappe plaatjes van ze , en Lientje lijkt een beetje op mijn Fleur , die ik sinds gisteren heb !
Prince en Perley, Puncky en Leo zijn ook heel knap hoor ! Grtjs Ann