15 juli 2025, 18:45:37

.~*Stardust*~. ..Happy New Jear!!!!

Gestart door lynette, 18 september 2007, 19:44:45

« vorige - volgende »

Saar

Hoi Lynette,
Ik zou even de VA bellen van wie je de medicijnen hebt...
Misschien kan hij sectie verrichten op de dode donsjes...
Mits dat nog mogelijk is natuurlijk...
Sterkte met de situatie :-*
Liefs Saar :-*

lynette

Hoi Sally

Ik hoop dat het niet de MB is maar dit moet de Antibiotica uitsluiten. Als ze niet opknappen van een AB kuurtje is het wat anders  :-\ Ik kan alles wel bij elkaar gillen/janken.
Ik ben heel blij dat je er geen ervaring mee heb en ook nooit zal krijgen. Als hier toch een vermoede is dat het die Nare MB is dan krijgen ze een schimmeldodent cuurtje daar zou eht helemaal weg van moeten zijn. Deze kuur hebben alle valkjes al gehad inc. Sky dus eigenlijk lijkt het me heeel sterk dat het de MB is. Ik denk eerder dat die jongen die overleden zijn te koud hebben gelegen en de 2 uit het andere nest kou hebben gevat  :-\

Ik woon in een flat en heb algemene blokverwarming en die is heel slecht te regelen. Het is hier steenkoud of bloedheet  :'( Daarom hoop ik ook heel snel weg te zijn uit dit huisje. Ik ben druk met reageren op een eengezins huurhuisje een dorp verderop met gewone verwarming er in  :D

Gelukkig is Sky lekker een druk en aanwezig valkje.
En verwacht niet dat tie ziek is maar mocht het zo zijn en Sky toch een popje is wil ik natuurlijk alles uitsluiten en dat Sky geen gekke dingen mee neem naar jou toe. Dat wil ik natuurlijk niet dat jij dalijk met veel verdriet zit.

Bedankt voor je knuffel die helpen eccht goed  ;D

@Kimm
Het zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn dat Sky het dan ook heb maar zoals ik net al eerder typte wil ik eerst alles uitsluiten voordat ik Sky naar haar toe laat gaan als het een popje is. Maar alsnog hoop ik dat het een verkoudheidje is en ze opknappen van de AB

@Saar
De donsjes heb ik niet koel gelecht dus dat is denk ik te laat voor onderzoek. Maar van die donsjes heb ik toch een sterk vermoede dat ze te koud zijn geworden omdat de ouders niet bij hun in het blok blijven zitten aleen om te voeren. En de donsjes die ik later dood vond niet bij hun broertjes of zusjes lag maar aan de andere kant van het blok.

Ik ga nu naar een DA toe voor de medicatie er is vandaag een arts die bekend is met vogels. Helaas kan ik nu niet naar Prinsenbeek rijden omdat me auto nogsteeds niet in orde is en ik vaak de auto aan moet laten duwen om te starten heb nl moterstoring die ze niet kunnen vinden. Daarvoor heb ik de 24 ste deze maand een afspraak bij de dealer  >:( zit ook echt mee dit jaar  :'( :censuur

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Kimm

hoi lynette,

alsnog veel sterkte hoor en gelukkig is dit jaar bijna voorbij, zodat jij straks weer met frisse moed het nieuwe jaar ingaat ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Ik denk ook dat het bij Bullit en Angel komt doordat de ouders het niet meer warm hebben gehouden. :-\
Wss doordat er al een ouder jong inzit die niet meer echt warm gehouden hoeft te worden.
Die zit al redelijk in de pennetjes en dan gaan pa en ma er niet zoveel meer bij zitten.

Tenminste ik hoop dat dat het geweest is en niet die vervelende MB.

Ik hoop dat de medicatie goed aanslaat en alles gewoon weer lekker zal gaan.

Heel veel succes en heel veel sterkte !!  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

danielle

Hoi Lynette,
Wat een  :censuur nieuws. Wat naar dat de donsjes zijn overleden.
Echt heel veel sterkte hiermee!
Ik hoop echt voor je dat het niet die  :censuur megabacterie is. Mijn valkje Tommie is hier ook aan overleden. Bah wat een gemene schimmel is dat.
Ik ga heel hard mee duimen dat het dit niet is!

Groetjes Danielle

Sally

dag Lieve Lynette,

Dankjewel voor de grote uitleg, we hopen gewoon allemaal dat het niet die stomme MB is, en dat je valkjes snel weer opgeknapt zijn!
En als ik mijn poppetje  ???  :P kom ophalen, dan krijg je die knuffel van mij irl hoor  ;)
Je bent een Schat!!

Ik had nog iets gevraagd aan je in mijn boekje...
maar ga het hier nogeens vragen  ;D
Heb je toevallig nog nieuwe foto's van Skytje  ::) :-[

Groetjes Sally  :-*

lynette

Hoi Dames

De medicatie is besteld. gelukkig kon ik het zonder problemen bestellen en is het als het goed is woensdag in huis als het mee zit. Heb voor de zekerheid ook de Fungizone besteld en geef alle valkjes nog een kuurtje voor de zekerheid.

Gelukkig hoor ik geen genies meer en zitten de 2 oudste van Diego en Shila lekker op stok met eeen oogje te gluren naar mij  ;D de rest lig lekker in het blok te slapen.

De andere kippen zijn lekker aan het eten en aan het spelen.

@Kim
Bedankt
Ik ben blij dat het indd bijna 2009 is ik hoop dat dit jaar een leuk en verassend jaar word zonder al te veel tegenslagen.
En gelukkig is er na de regen zonneschijn  ;D ben nogsteeds een posetieve denker  ;D

@Yvon
Bedankt
Dat was mij idee ook het zijn ook de 3 jongste die zijn overleden van een nest van 7 jongen  :o De oudste is nu 9 dagen oud en begint al aardig in de pennetjes te zitten.

De 2e jong heeft al een beetje pennetjes maar deze zijn helemaal geel  ??? er zouden aleen maar geparelde bontjes en cinnamon bontjes uitkomen volgens de berekening dus dit is echt even spannend. Als het een bontje had geweest dan lijk mij dat de donkere pennetjes al zichtbaar hadden moeten zijn. Mischien een hele zware bont  ;D zou wel mooi zijn

Ik ga van een verkoudheidje uit en dat de 3 donsjes zijn overleden door het grote verschil  :-\

@Danielle
Bedankt
Tjah de natuur is soms ook erg hard he  :-\ :'(
Helaas zijn er bij mij 3 volwasse valkparkieten overleden 2 maanden geleden dus hoop het echt niet dat dit het weer is. Ik denk dat ik te bang ben en te veel er op let. Het zijn tenslotte "mijn kinderen"  ;D dus elk dingetje laat de alarmbellen ringelen.

@Sally
Graag gedaan hoor  :-* ik hoop het ook neit dat het die  :censuur MB is  >:(
En ik ga straks weer foto's maken van de valkjes en speciaal een aantal extra van Sky. Maar eerst even mijn huishouden doen want vanavond komt de verzekeringsagent voor de waterschade kijken. beetje laat maar beter als nooit  :-\

Bedankt dames  :-*

Groetjes Lynette

*~Jeanine~*

Hoi Lynette,

Heb jij weer.
Wat  :censuur meid.

Hoop dat het niet de MB is.
Maar hoe je alles beschrijft lijkt het me sterk.

Dikke knuffel voor je en sterkte :-*

Liefs Jeanine

Kimm

hoi lynette,

wij wachten hier weer met spanning af op de uitslag van sky :D

wel hoop ik natuurlijk dat het goed gaat bij jou.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Hoi Lynette,
Hoe is het vandaag daar?

groetjes Sally

Kaatje

Hoi Lynette,

Ik dacht ik kom weer even bijlezen bij je !! Jeetje wat is Uk groot geworden en wat is het een snoeppie  :-* Hele mooie foto's heb je ook geplaatst en dan de foto van de donsjes, alle 9 op een rij, wat lief zeg !

En nu lees ik weer hele verdrietige dingen  :( 3 donsjes al dood, het is onvoorstelbaar dat je steeds getroffen wordt door het ongeluk. Ik duim dan ook heel erg sterk voor je dat het niet de MB is en er nu eens rust voor je komt !

Bah, bah, bah, .... kan me voorstellen dat je helemaal niet lekker in je vel zit, ... heel veel sterkte meid !

Liefs, Karin

lynette

Hoi Hoi

een kleine update vandaag want wil heel graag me bedje in want ben vreselijk druk geweest en nu behoorlijk moe.

Gelukkig staan de medicijnen goed aan en is het dan geen MB ZUCHT.................................

Ik heb vandaag eindelijk de uitslag binnen. En Sky Is een popje zoals mischien een paar al gelezen hadden in Sally dr boekje. Ik ben echt superblij voor haar en voor mij.

Ook Ukkie heb ik laten testen en is verassend een mannetje. Nu ga ik druk bedenken wat voor speciale naam hij krijgt.

Ook heb ik 2 jonkies getest van Sunny en ?. Dit omdat ik een split geelwang man wil houden voor Ashka.

mannetje deze blijft hier wonen

popje

Groetjes lynette

Dierenfreackske

Hoi Lynette , ach jeetje meiss , wat een pech heb je weer ! Heel veel sterkte met het verlies van de twee donsjes en ik hoop ook dat je geen bacterie hebt daat , ach meiss , da's echt vervelend hoor ! Hopelijk is het jaar snel voorbij en gaat het volgend jaar reuze mee ook voor je ! Die stomme ziektes he ! Ik hoop ook dat de rest gespaard blijft hoor ! Wanneer heb je de uislag ? Sterkte , Ann

lynette

Hoi Ann

Ik heb met een dierenarts gesproken die zich ook bezighoud met vogels en die zij als de gewone medicatie niet aanslaat dan moet je je gaan zorgen maken. Gelukkig heeft de mediactie zijn werk gedaan. En zijn waarscheinlijk de donsjes gestorven omdat ze te koud zijn geworden omdat pa en ma niet meer op het nest gaan zitten omdat de oudste nu al inmiddels weer 10 dagen is en de jongste was 3 daagies. Dus ga er van uit dat het leeftijdsversschil te groot was.

@kaatje
Bedankt Bedankt
En helaas is de natuur soms erg hard.
En ik ga 2009 helemaal met een goed gevoel tegemoed en ga met meerdere dingen een nieuwe start maken. Zoals lekker gaan sporten. meer gaan wandelen en weer gaan werken bij een uitdagende baan. Ook zit er een verhuizing aan te komen naar een leuk eengezins woning.Dus heb allemaal leuke dingen in het verschiet wat em de energie geeft om door te gaan. natuurlijk ook mijn lieve valkjes die er altijd zijn.

ps. ik heb de nieuwe naam van sky in sally dr boekje bekend gemaakt in de vorm van:

Groetjes lynette

Sally

Hallo Lynette,

Ge hebt da super goed en mooi gedaan hoor!!
IK ben super super super blij met de uitslag, en wat voor moois je ervan hebt gemaakt met haar Naam.