29 april 2024, 18:13:59

Dit moet ik even kwijt...

Gestart door Valerie, 17 september 2007, 11:12:41

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi!

Ik ben weer terug van vakantie (verslag komt later, heb nog een boel te doen (waaronder 2 jonkies tam maken).
Op vakantie kwamen we een grote dierenwinkel tegen (waar ze geen dieren verkopen, maar enkel produkten). Ik vond daar heel goedkope "lekkere" snoepstaven voor de vogels. Je weet wel, van die hele grote (zitten er 2 in), die hier normaal een euro of 3 kosten, voor maar 1 € nog wat.
Ik 2 pakjes meegenomen.
Komen we thuis van vakantie, ga ik naar de vogels met de staven. Ik laat hen de doosjes zien... de vogels snappen al wat er te wachten staan. Kijken naar de "lekkere" staven. Maak ik 1 doosje open, zeg al tegen Ricky: "Ricky, jij krijgt wat erg lekkers van vrouwtje"... Wil ik een snoepstaaf eruit halen. Ziet die er grijs uit. Ik vind het al vreemd, maar haal hem er toch verder uit. NB in de kooi van Ricky! Wat blijkt? Zijn ze beschimmeld en vliegen er motten uit!  :o  Ik gelijk die staaf weer in het doosje en aan Han gegeven. Pak ik het andere doosje en open het voorzichtig. Ja, die zien er normaal uit. Pak ik 1 staaf en hang hem bij Ricky. Net als Ricky verlekkerd zit te kijken en wil gaan knabbelen, zie ik een wormpje (larve) op de staaf. Nog meer motjes in aantocht. Moest ik ook die staaf weer weghalen. Resultaat: vogels geen lekkere snoepstaaf en ik flink teleurgesteld!  :'(  :censuur
Ik heb ze dan allen maar een lekkere stengel trosgierst gegeven.
Ik koop nooit geen snoepstaven meer! Ik maak ze wel zelf, een stokje in honing en daarna in de zaadjes.
Zo, dit moest ik even kwijt.  :-X



Romy

Bah zeg!
Wat vreemd! En is de houdbaarheidsdatum nog niet overschreden? Zelf heb ik nog nooit zoiets meegemaakt met snoepstokken en ik koop ze regelmatig.
Of was er misschien een gaatje in de doos of zo??
Gelukkig dat ze niet veel kosten, maar toch...

Ik ben blij dat je dat hier even vermeldt, in het vervolg zal ik zeker opletten als ik er nog eens koop, of de datum nog goed is en of de doos niet beschadigd is!

Groetjes
Romy

Valerie

Hoi Romy,

de datum was niet overschreden. De doos zat volledig dicht.
Het kan zijn dat die doosjes vochtig hebben gestaan, geen idee.Maar wat ook het probleem is met alle snoepstaven: ze zitten los in een kartonnen doosjes. Niet in plastic. Dus vanalles kan er bij.
Ook heb ik al heel vaak vogelvoer gezien, waar wormen (larven) in kropen. Vnl van die plastic zakken van 1 kg ofzo, wat je vaak op beurzen ziet. Koop ik nooit.
Ik haal mijn voer bij de welkoop (kenner voer) en kijk altijd heel erg goed.



Mara

Hoi Valerie

Het komt wel eens voor dat snoepstaven motjes bevatten. Het advies is dan ook om ze in de dierenspeciaalzaak open te maken. Ik doe het ook altijd, zeg er dan ook bij dat ik wil controleren op motjes en dan als ze goed zijn, laat ik ze dichtplakken en dan neem ik ze mee. Het is net zoals met het voer, ook daar kun je last hebben van ongedierte. Helaas maar waar. Ik koop ze meestal in de aanbieding...maar ik zou als ik jou was, wel even contact opnemen met die dierenspeciaalzaak, mits het natuurlijk in Nederland is...

Het is natuurlijk wel vervelend hoor.

MAra

Valerie

Da's het probleem, Mara. Het was op vakantie in Zuid Duitsland. Anders ging ik gelijk terug.



Mara

Hoi Valerie

Dat is vervelend ja. Dat dacht ik al maar wist het niet zeker. Het is inderdaad smerig hoor, dat ben ik helemaal met je eens. Maar volgens mij hoeven de verpakkingen niet nat te zijn geworden, maar zit het in het zaad. Tenminste, zo hebben ze het mij altijd verteld.

Maar hoe dan ook, het is balen en vervelend.

mara

Valerie

Wat ik vooral balen vond, is dat ik de vogels verlekkerd had en vervolgens niks ergs lekkers kon geven.  :(



Mara

Hoi Valerie

Ja, erg is dat he. Ik zou zeggen, als je dichtbij woonde, ik heb hier nog twee dozen liggen, kom er eentje halen. maar dat is een beetje moeilijk....

Mara

Romy

Hoi Valerie

Vreemd zeg, dat de datum niet overschreden was en de doos volledig dicht... Het klopt inderdaad dat die staven los in de doos zitten. Echter, bij 1 (onbekend) merk heb ik eens gehad dat ze in een plastiekje zaten in de doos. Dat vond ik wel erg goed! Maar het was dan ook de enige keer dat ik dat gezien heb.

Ik vind het een erg goed idee van Mara om in de winkel zelf de doos open te doen (aan de kassa zou ik dat dan doen :) ), zodat je zeker geen viezigheid koopt. Daar zal ik in het vervolg rekening mee houden!

Het is erg sneu voor je vogeltjes ja...  :-\ Nu dachten ze dat ze iets lekkers zouden krijgen, en dan was het slecht... Gelukkig hebben ze lekkere trosgierst van je gekregen!

Groetjes
Romy

Valerie

Citaat van: Mara op 17 september 2007, 15:56:17
Hoi Valerie

Ja, erg is dat he. Ik zou zeggen, als je dichtbij woonde, ik heb hier nog twee dozen liggen, kom er eentje halen. maar dat is een beetje moeilijk....

Mara

Dat vind ik ontzettend lief van je, Mara!  :-*

Ik zal ze wel een keertje zelf maken. Neem ik een stokje, dop in honing en daarna zaadjes erover. Ook kan ik er snoepzaad overdoen. ;)



Romy

Hoi Valerie

Nou, weet je wat ik nu tegenkom?? Had ik nog een doos met snoepzaad liggen speciaal voor de rui. Nu Flupke toch in de rui is, wou ik er eentje geven. En ja hoor! Er zitten ook vieze beestjes op!!!!! En zo'n spinnedraad, jakkie!  >:(
Natuurlijk komt deze doos ook van een winkel waar we toevallig eens passeerden, dus ver uit onze buurt!

Pff...  >:( Nu doe ik ZEKER altijd de doos open aan de kassa hoor!! Gelukkig had ik er nog liggen en die waren goed. Want ik had Flupke ook al de doos en zo laten zien!

Groetjes
Romy

Valerie

Vreselijk is dat he, Romy. Zou je zo het  :censuur van krijgen.
Gelukkig had jij nog wel 1 die goed was.  ;)



Verenpakje

Heey,

Het probleem met de motjes komt veel vaker voor hoor. Ook de winkeliers kunnen hier op zich weinig aan doen, omdat het zo van de groothandel afkomt. Ook van de bekendere merken.

Zij kunnen dit ook gewoon weer retourneren aan de groothandel, dus die zullen er ook weinig probleem mee hebben als je ze daar ter plekke opent.

Toen ik nog in een dierenwinkel werkte opende wij ze zowiezo altijd al, als een klant ze kocht. Er kwamen de nodige uit met motjes.

Groetjes, Rene

Klik op de banner voor onze vernieuwde homepage


Nu met filmpjes





ManjaV

Hoi Valerie,

De eigenaresse van de dierenzaak waar ik vaak kom, koopt tegenwoordig alleen nog maar snoepstaven in die in plastic verpakt zitten in het doosje. Ze had het ook over motten en wormpjes die aan de snoepstaven konden zitten als ze alleen in het karton zitten.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki