Verlamde pootjes nu niet meer eten

Gestart door Debby K, 20 september 2007, 07:47:54

« vorige - volgende »

Debby K

HELP!

Alstublieft wie kan mij helpen. Ik heb een 4 jarige vrouwtje. Laatste tijd was ze al wat versufd en trok ze met haar pootje maar verder was er niets aan de hand. Gister had ze opeens verlammingsverschijnselen aan haar linkerpootje. Ik ben direct naar de dierenarts gegaan.

Ze blijkt een kalktekort te hebben doordat haar lichaampje kalk niet omzet in bruikbaar spul, maar haar lichaam gooit het er direct uit. Nu moet ik vitamine d  geven in haar water zodat ze kalk wel ewer om gaat zetten.

Hij heeft gezegd dat als na twee dagen haar pootjes het nog niet deden ik terug moet komen voor nog een injectie met heel veel kalk.

Nu is mijn probleem, dat ze er nog steeds op achteruit gaat... ze wil niet meer eten, ze wil niet meer drinken, en ze slaapt heel erg veel...

Kan ik haar dwingen te eten? Of moet ik iets anders ondernemen? Op zich als ze wakker is, is ze nog redelijk alert. En ze wil niets liever dan zo dicht mogelijk tegen mij of mijn moeder liggen.

Ze ligt onder een lamp voor warmte en alles wat ze maar kan eten ligt om haar heen

Heeft iemand een tip/oplossing?! Ik wil haar echt niet kwijt!

groetjes debby

Mara

Heb je al eivoer geprobeerd? En ik zou toch even contact opnemen met de DA, want dit is natuurlijk niet goed. Je valkje moet wel eten...En dwangvoederen is niet makkelijk...dat weet ik wel.

Sterkte ermee.

mara

Sanna

Hallo Debby,

Direct terug naar die dokter! Als ze zo snel achteruit gaat moet je niet wachten tot wanneer je de volgende afspraak hebt. Waarschijnlijk is ze er al veel slechter aan toe dan ze heeft laten merken. Probeer vandaag nog een afspraak met die dokter te maken en zeg erbij dat het spoed is, dat ze er veel slechter aan toe is nu.

Heel veel sterkte!
Sanna

Debby K

Ik heb vandaag idd de dokter weer opgebeld en gevraagd wat ik moest doen, (ze is zelf nog heel fit, trekt zich constant aan het kleed naar ons toe en slaapt dan lekker. Als ze alleen is kan ze niet goed slapen, dus hebben wij haar constant tegen ons aan.

De dierenarts heeft gezegd, omdat ze nu vandaag eindelijk weer heeft gepoept (ja ik was blij...) dat we vandaag nog even moesten proberen haar te laten eten en drinken (is klein  beetje gelukt door geprakt ei gemengd met beschuit, medicijn en een druppeltje siroop te mengen met water en het met een klein spuitje in der bek te laten druppelen) En als ze morgen nog niet zelf eet dan moeten we komen, dan krijgt ze dwangvoer en nog een injectie kalk...

Mijn hoop is dat ze nu ze ook weer gepoept heeft, mssn ook gaat eten, want ik snap ook niet waarom ze bijna 24 uur niet poepte... Heeft iemand een verklaring? Of heeft iemand nog tips bij het voeren via een spuitje?

Debby K

Hier nog een berichtje, ik heb geweldig nieuws! Nadat we sita vanmiddag met een spuit eten hebben gegeven, is ze rond etenstijd begonnen aan haar trosgierst! Telkens een beetje en dan weer slapen, maar het is iig iets!

Wie kan verklaren waarom ze niet meer alleen wil liggen? en dan zichzelf zelfs laat vallen om naar ons toe te komen?

Ik hoop maar dat haar pootjes ook gaan verbeteren de komende uren, dan komt het goed

Groetjes debby

Sanna

Hoi Debby,

Hoe is het vandaag met haar?

Groetjes, Sanna

Debby K

Hallo

Vandaag ben ik weer met haar naar de dierenarts geweest, weer een kalkprik gehaald. Hij heeft mij verteld dat dit probleem soms wel eens 4 weken duurt, maar dat ze er vaak weer volledig bovenop komen. Aangezien ze verder in goede gezondheid is, weer eet en poept, heeft hij goede hoop, maar hij durft niets te voorspellen.

Hij raadt aan om haar vooral veel liefde en aandacht te geven en ik moet 1 keer per week de praktijk op de hoogte houden hoe het gaat, dan beslissen zij of ik eventueel nogmaals langs moet komen voor nog een prikje

Liefde en aandacht geven is iig geen probleem, voor ik ga slapen leg ik haar elke avond nog lekker bij me en overdag als ik naar scool ben dan ligt ze de hele ochtend bij mijn moeder. Ik vind alleen die overdreven aanhankelijkheid nog wel vreemd... wel lief hoor, maar ik kan het nog niet helemaal verklaren, ze geeft me meer werk dan een klein kind, want haar kan ik helemaal niet alleen laten, ze moet zelfs mee naar de wc!

Ik wil ook nog even zeggen, dat ik heel blij ben met mijn dierenarts. Hij weet heel veel van vogels en gaat onwijs goed met ze om. Sita stribbelt zelfs totaal niet tegen en hij stelt haar telkens gerust. Hij laat je niet de deur uit gaan voordat je alles snapt en gaat samen met je op internet of in boeken dingen zoeken om te laten zien wat hij bedoelt. Het is ook zeker geen kwakzalver. Ik was vandaag voor uitleg en de prik 2 euro kwijt... Daarbij had hij haar ook nog is helemaal onderzocht. Een normaal consult kost normaal 26 euro. Dus ik weet iig dat het hem om het beestje gaat, niet om het geld.

Ik zal jullie op de hoogte houden over hoe het met haar pootjes gaat. En als jullie tips hebben om haar gerust te stellen zonder dat wij erbij zijn, of dingen die haar kunnen helpen, dan hoor ik ze graag.

Groetjes Debby

Gerda

21 september 2007, 23:47:09 #7 Last Edit: 21 september 2007, 23:56:17 by Gerda
Hoi Debby,

Fijn dat het beter gaat met Sita. De dierenarts is je echt tot steun en zo'n lage prijs voor een consult  :o

Ik hoop dat alles zo voorspoedig blijft gaan.
Ik denk dat Sita voelt dat ze nu erg afhankelijk is van je, en als je weggaat wordt ze waarschijnlijk angstig, want jij bent haar hulp nu ze niet kan lopen.

Misschien kun je een knuffelbeestje naast haar neerleggen als jullie haar even alleen moeten laten. Dan heeft ze letterlijk wat steun, en misschien ook figuurlijk!

Houd ons maar goed op de hoogte!

Groetjes, Gerda

sweetyke

mijn valkjes/Paulie, Gini,, Sunshine, Coco, Dj, Sweety, Beast, Tarkan, Lola, Kevin, Sienna, Civic, Colmar, Olie, Miss, Luna, Iluna, Aïcha, Rico, Marcie,Kymco,armani,Koko²,cico,speedy,sjoeke,joske
Mijn overleden valkjes/junior,beauty orly,zorba,praliné,kiki