23 mei 2025, 22:56:46

Koppie veel scheef, ernstig?

Gestart door shanna, 15 september 2007, 17:37:11

« vorige - volgende »

shanna

Het viel mij vandaag op dat DJ zijn koppie veel scheef naar links houd..
Met headbangen begon hij recht / iets rechts en eindigde telkens scheef/links..

Ook bij het gewoon zitten staren naar iets houd hij zijn koppie veel scheef naar links.. Dit was me eerder niet zo opgevallen en hij is verder ook nog vrolijk, praat veel, loopt vrolijk alle kanten op en geeft de kat kusje's, kan nog goed gecoördineert vliegen en landen, alleen houd hij zijn koppie dus veel scheef naar links..
Zijn oogje's zijn ook nog beiden mooi schoon en helder..

Wat zou het kunnen zijn? Zou het ernstig zijn of vind hij het gewoon fijn om zijn koppie scheef te houden?

Anke

Hoi,
Ik denk niet dat het iets is om je zorgen om te maken. Vooral omdat hij het niet continu doet. Een nieuwsgierige valkparkiet houdt zijn kopje vaak scheef.
Uit je beschrijving begrijp ik dat hij nog heel levendig is.
Groetjes Anke
Ps: ehm... headbangen :o hoe ziet dat eruit?

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

shanna

15 september 2007, 17:44:33 #2 Last Edit: 15 september 2007, 17:53:47 by shanna
headbangen? dan gaat hij  heel hard met zijn koppie van boven naar beneden schudden en daarbij geluidje's maken op het ritme van zijn hoofdje ;)

is wel lollig, dacht dat wel meer vogels dat deden  ;D

Anke

wahahah ik snap wat je bedoeld ;D Headbangen is in mijn woordenboek heel hard met je hoofd tegen de muur slaan :o
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

lynette

16 september 2007, 22:34:11 #4 Last Edit: 16 september 2007, 22:39:19 by LyNNy-Martin
hoi,

haha headbangen dat doen 2 van mijn valkjes ook
een heel grappig gezicht haha denk dat ze wat energie kwijt moeten en aandacht proberen te trekken wat ook zeker wel lukt bij ons LOL.

En onze valkjes zitten hier ook vaak met de koppies scheef ze opserveren alles wat er om hun heen gebeurt zoals de tv en hun medevalkjes en natuurlijk ons en wat we doen

dit heb ik gevonden op google:
De meeste vogels kunnen niet goed recht van voren (van dichtbij) zien als ze de ogen aan de zijkant van de kop hebben:
ze moeten daarom hun kop scheef houden om iets scherp te kunnen zien. Ogen aan de zijkanten leveren een groter 'field of view' op zodat ze alles in de gaten kunnen houden wat om hen heen gebeurt. Vaak hebben prooidieren deze eigenschap

ik hoop je voldoende geinformeert te hebben

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen