31 mei 2025, 21:27:58

Omikrons acrobatische capriolen

Gestart door Moppers, 15 september 2007, 14:13:34

« vorige - volgende »

Moppers

Ik denk voor de lol af en toe wel eens: Omikron is acrobaat, en Schumi zit vol kattekwaad. Stiekem is Omikron ook nog ekster, maar dat terzijde  ;)

Het gaat om bepaald gedrag van Omikron, wat ik niet kan plaatsen.
In de kamer waar de voliere staat, zit ook een wasbak, waar ik mijn tanden poets etc. Altijd als ik mijn tanden poets, begint Omikron allerlei rare houdingen aan te nemen. Hij gaat aan de tralies hangen (meestal helemaal ondersteboven), en spreid zijn vleugels en staart zo wijd mogelijk uit.
Dit doet hij dan op verschillende plekken in de voliere, en na een minuut begint hij meestal ook met zijn vleugels te slaan. Dan hangt er dus een ondersteboven fladderende valk in de tralies.
Hij doet dit meestal aan de kant waar ik dan sta (op een afstandje), maar soms ook wel eens aan de andere kant, bij de muur.

Ik heb het idee dat hij iets duidelijk wil maken, maar ik begrijp niet wat. Ik snap ook niet waarom hij het alleen maar doet als ik mijn tanden ga poetsen, ongeacht of het nu ochtend, middag of avond is.

Heeft iemand ideeen over waarom hij dit doet en wat het zou kunnen betekenen?

Anja

Hoi hoi,

Ja hoor overduidelijk.
Je valkje wil badderen denk ik. Hij hoort het water en daarom gaat hij aan de tralies hangen met zijn vleugels.

Groetjes Anja

Yvette

Sanna

Ik zou zeggen, probeer eens voorzichtig met een schone plantenspuit op de nevelstand op hem te sproeien wanneer hij dit doet. Waarschijnlijk vindt hij het geweldig. Is hij nou bang voor de plantenspuit, dan zou je hem eens wanneer je hem eruit hebt naar de wastafel moeten meenemen en de kraan aanzetten. Zal hij heerlijk vinden. Maar pas je wel op dat je het niet 's avonds doet? Een valkje kan behoorlijk ziek worden wanneer hij nog nat is als hij gaat slapen.

Groetjes, Sanna

Moppers

Kijk, daar was ik dus nooit opgekomen zelf.
Yvette, het inderdaad precies zoals op het plaatje.

Gelijk het badje ophangen dus!

Bedankt alledrie!