6 mei 2025, 00:53:25

ziek???

Gestart door Patries1304, 27 augustus 2007, 09:47:38

« vorige - volgende »

Sanna

Hallo Patries,

Heb je dan iets van lood in je huis waar hij aan gegeten zou kunnen hebben?? Dan zou je toch eens je huis door moeten spitten of er niet iets is waar hij toch ongemerkt bijgekomen is. Ik hoop dat hij gauw opknapt van de vitamine-injectie. Houd er wel rekening mee dat door de antibiotica z'n eigen darmbacteriën ook een tik krijgen, dus z'n poepjes kunnen er van de week anders uit komen te zien.

O ja!: de ontlasting die je moet brengen moet zijn van vóór dat je de antibiotica hebt gegeven, anders kunnen ze er al niks meer aan zien. Ze zullen dat dan wel controleren op bacteriën en parasieten. Ik vind het trouwens wel bijzonder dat je zomaar antibiotica hebt gekregen terwijl ze dus niet eens weten wat je valkje mankeert :-\...

Groetjes, Sanna

Dierenfreackske

Ik hoop dat het snel beter is met je valkje !
Grtjs

Patries1304

Dank je wel allemaal.

En Sanna,ja hij heeft aan een gordijn geknabbeld waar zo'n loodje in zat. Dat is het enigste. En zijn poep ziet er wel anders uit dan normaal,vandaar dat ik antibiotica krijg misschien?!

gr Paties

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Sanna

Jeetje zeg! Heeft hij ook echt aan dat loodje geknabbeld of kun je dat niet zien? Ik weet dat ara's klei eten om eventuele gifstoffen uit hun voeding te halen zodat ze er niet ziek van worden, maar ik weet niet wat je een valkparkiet zou kunnen geven. Ik ben bang dat het afwachten wordt :-\

Ik hoop zo dat het goed gaat komen met hem, ik duim met je mee!

Groetjes, Sanna

Patries1304

Ja,zeg dat. Het is heel moeilijk te zien maar ik denk dat hij daar wel aan geknabbeld heeft  :'(
Ja,dat denk ik ook.
Al eet hij wel,niet veel maar hij eet toch en geeft af en toe wat geluid,dus,duimen maar......

Dank je wel hoor!

groetjes Patries.

Patries1304

oi,hoi,

ik wilde ff laten weten dat het nu goed met mijn valkje gaat.  ;D  Heb vitaminespuit gehad en antibiotica. Moest dat een week 2x daags toedienen. Uit zijn ontlasting is nix uitgekomen.
Aan het einde van die week knapte hij gelukkig erg op. Hij fluit,praat en zingt weer.  ;D
Hij wordt ook wat dikker lijkt het maar hij is nooit echt dik geweest. Daar maak ik me ook geen zorgen om,hij kan zoveel eten als hij wil dus het zal wel gewoon geen dik vogeltje zijn...

Bedankt voor jullie advies om naar de DA te gaan!!!

groetjes Patries.

Mara

Hoi Patries

Wat fijn dat je valkje aan het opknappen is. Geweldig joh!! Ik hoop dat het alleen nog mar beter met hem gaat.

mara

Patries1304

Dank je wel Mara,dat hoop ik ook!

gr Patries

Sanna

Hallo Patries,

Ik ben ontzettend blij voor je dat je valkje weer opgeknapt is! Ik wil je wel het advies geven om de kamer waar hij losvliegt goed na te kijken en alle gevaarlijke dingen daaruit te verwijderen; zoals o.a. dat loodje uit het gordijn! Ik wilde het niet eerder schrijven, maar lood overleven ze niet! Het is een hele akelige dood en er kan niks tegen gedaan worden. Je ziet je vogel snel achteruitgaan, dan wordt hij blind en vervolgens krijgt hij stuipen die hem uiteindelijk teveel worden. Ik heb dit helaas zelf een keer moeten meemaken en ik wens het niemand toe, vandaar dat ik je even wilde waarschuwen.

Succes met vetmesten ;).

Groetjes, Sanna

Patries1304

hoi Sanna,

ja,ik ben ook dolgelukkig!!! ;D

En heb al dingen verwijderd waarvan ik denk dat het eventueel slecht voor hem kan/zou kunnen zijn. Maar is wel moeilijk hoor.

En hij mag niet meer in de buurt van dat gordijn komen. Ik ga morgen om een nieuw maar dan zonder loodje erin. ;)

Ja,dat wist ik van de DA al dat hij het dan niet zou overleven,brrrrrr,niet aan denken maar...

Bedankt voor je reactie hoor!

Gr Patries

Dafrinja

Ik ben ook erg blij voor je dat je valkje weer is opgeknapt. Toen ik las van dat lood moest ik ook denken aan de verhalen van Sanna. Verschrikkelijk gewoon.  :'(
Maar gelukkig gaat het met je valkje nu wel weer goed. Hoe heet hij trouwens? En wat voor 'eentje' is het?  :D

Groetjes!!!!  ;D
Dafrinja
Gizmo en Lizzy