2 mei 2025, 05:38:00

uitlaten van de valkparkiet

Gestart door mastolk, 28 september 2003, 16:49:30

« vorige - volgende »

Lique

Hoi,

Die zitstokken zijn van steen, en gaan een papegaaienleeftijd mee.

Paul

29 september 2003, 15:06:49 #16 Last Edit: 29 september 2003, 15:08:29 by Paul
Hoi Sanna,
Je kan ze ook via internet bestellen die zien er iets anders uit dan die van lique maar ze lijken op echte takken en zien er wat mooier uit dan die gekleurde stokjes vind ik zelf.
Je kan even kijken op http://www.happy-bird.nl/rockstone_perches.htm

Die zijn ook erg goed voor de nageltjes.
Voor elke maat vogel heb je een andere dikte.

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Lique en Paul,

Deze heb ik inderdaad nog nooit eerder gezien...ziet er zeker mooi uit.
Ik ga ook zeker even kijken hier en daar.

Bedankt.
    Trudie

Lique

op de beurs liggen ze ook veel, en sommige dierenzaken hebben ze ook.
Ik vind hem hartstikke fijn, het slijt de nagels idd.
Alleen zijn ze behoorlijk duur. Ik heb een grote maat gekocht, omdat ze hier graag op grote stokken en touwen zitten.
Maar deze kost wel 10 euro.

groetjes lique

Speedy

Ja het zal er wel vanaf hangen hoe groot je moet hebben...ik zal eens de maten zoiezo meenemen....je kan nooit weten he.

Kolkkie

Hoi Lique, Trudie of iemand anders,

Is er nog een bepaalde breedte/lengte nodig voor dat soort stokjes?
Ik heb er nl. een paar gezien (vlgs mij van hout??) bij een dierenwinkel, maar die waren niet echt lang, ik denk uiterlijk een cm of 8. Is dat niet te smal, of maakt het niets uit?
Ze zijn iets van 10 euro voor 3 van die kleine stokjes.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,
Die stikjes zien er uit als hout maar het is een soort steen.
Aan hout schuren ze de nageltjes minder snel namelijk.
Die rockstone perches zien er wel uit als takken maar het is een soort steen en ze kosten inderdaad rond de 10 euro waar ik ze gezien heb.
De dikte zal ongeveer hetzelfde moeten zijn als de normale zitstokken dus voor een valkje rond de 18 mm.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Die ik gezien heb, zijn niet rond ofzo, eerder plat/ovaalvormig. Je kan het vergelijken met van die grote stukjes bast (van een boom) die sommige in de tuin hebben, alleen ze zijn wel dikker. Ze zijn donkerbruin van kleur.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Sanna

Hey Mariska!

Wat toevallig. Diezelfde stokjes heb ik van de week voor mijn moppies gekocht. Ik zag ze liggen in de dierenwinkel (trouwens, hier EUR 8,00 voor 3 stuks ;D) en het leek me wel heel fijn materiaal; een beetje ruw, maar toch zacht. Ze maken ook wel touw-ladders van dat spul, met sisal geloof ik. Pepper zit daar altijd graag op (nou ja, ligt, de ladder hangt horinzontaal net onder het dak van de kooi). Ik heb Pepper er eerst naartoe gelokt door trosgiers tussen de tralie te doen, maar dat had waarschijnlijk niet eens gehoeven. Hij is er helemaal weg van :P. Ik denk dat het ook warm aan de pootjes is, zo doet het mij in elk geval aan. Maar ik wacht toch ook nog steeds op de slijpsteen hoor. Maar ik ga die bestelling bij Dennis annuleren. Bespottelijk hoe lang je daar op moet wachten >:(. Dan moeten ze het maar wat beter regelen over internet hoor!

Groetjes!