28 april 2024, 08:06:01

witte valkparkiet

Gestart door wendy, 7 oktober 2002, 17:48:24

« vorige - volgende »

wendy

Heeft iemand hier ook een spierwitte valkparkiet?

Tara

Ik wou dat ik er 1 had, als hij echt helemaal wit is, niets anders dan wit, is het een prachtige albino! Gelukzak, ik wil er ook al lang 1 maar 'k vind geen  :(, groetjes, Tara

Wendy

Hoi Tara,

Die van mij is geen albino, ze heeft zwarte oogjes. Het is een  vrij nieuwe kweek. Toen ik deze zag was ik op slag verliefd. Ik moest er ook veel meer voor betalen dan gebruikelijk voor een valkje, deze was f 150,-. Daarom heet ze ook Snippie :-)

Diana

Ik wil zelf een witte kweken met mijn Lutino en Witmasker, mar het wil niet echt een koppel worden.  :-/ Helaas...
Maar ik vind witte ook heel erg mooi, maar ze kosten een beetje duur en dat het mag niet van m'n ouders!

Tara

Hey, niet alle albino's hebben rode ogen? Toch? Of wel?
Groetjes, Tara&co

Diana

Neej niet alle albino's hebben rode ogen, maar een albino is toch pas een albino als hij rode ogen heeft?
Want die met donkere ogen zijn toch niet echte albino's dat zijn toch gewoon witte valkparkieten en geen albino valken?

Wendy


tiny

hallo,wij hebben een hele lichte valk. de pluimpjes zijn wit met beige. een hele mooie .Linda heeft de broer of zus  en die is wit met zwart,ook heel mooi .
Wat ons tuurke wel heeft en dat is denk heel uitzonderlijk die heeft rode oogjes.
We hebben ze zelf gekweekt en er waren zelfs 4 verschillende jonge in een nest
Misschien volgend seizoen weer want we doen daar wel mee door.
groetjes

Tiny

kuifpakriet

heb 3 stuks helemaal wit met rode ogen
1 maal spierwit met zwarte ogen

komt volgende week nog een koppel spierwit met rode ogen bij ;D

birdway

een albino valkparkiet heeft altijd! rode ogen, als je namelijk een spierwitte met zwarte ogen hebt heet dat een leucist.
dit is eigenlijk geen albino maar een witte vogel.
albinisme staat voor het volledig ontbreken van pigment, en bij de leucist is er nog pigment in de ogen aanwezig.

groeten birdway!

Paul

Hoi,
Ik heb zelf een spierwitte (popje)met rode oogjes (Nickie)
Deze witte valkjes worden gekweekt door een lutino te kruisen met een witmasker mutatie en uit die combinatie kan je een spierwitte krijgen.
Momenteel zit Nickie op eitjes en de vader is een wildkleur dus het is wel spannend wat daar uit gaat komen.

Groetjes, Paul

ziralioness

19 juni 2003, 23:49:32 #11 Last Edit: 19 juni 2003, 23:50:10 by ziralioness
Ik heb het opgezocht, omdat ik mij dit ook allemaal afvroeg.

Als je een spierwitte valk met RODE ogen bezit, gefeliciteerd, je hebt een ALBINO.

Heb je een spierwitte valk met ZWARTE OGEN, dan ben ik stinkend jaloers op je: Dan ben je in het bezit van een WITKOP LUTINO.

Ik hoop dat dit alles duidelijk maakt. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

daan

Hoi allemaal,

Wel grappig dat ik deze vraag lees, want ik had namelijk met mijn vader hier over een discussie. Hij heeft er nu ook 2 zitten helemaal wit met zwarte oogjes. Echt heel bijzonder. Als het goed is krijg ik er ook eentje, ze zijn nu een paar maandjes oud. Maar wat ik nu niet snap. Als je een lutino kruist met een witmasker, krijg je dan geen jongen met wangtjes, want de lutino heeft toch wangetjes??????? Weet iemand hier antwoord op.

Bedankt.
Groetjes Daan

Barbara

De oranje wangetjes gaan weg omdat een witmasker geen oranje wangetjes heeft.

Kolkkie

20 juni 2003, 06:55:20 #14 Last Edit: 20 juni 2003, 07:00:34 by kolkkie
Hoi Daan,

Bij witmaskers ontbreken de wangvlekken omdat er een bepaalde stof ontbreekt (kan ff niet op de naam komen). Dus daarom zijn ze alleen wit met grijs, en niet met iets geel, en de kenmerkende oranje wangvlekken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006