4 mei 2024, 03:37:40

serre

Gestart door chica, 10 september 2007, 20:28:48

« vorige - volgende »

chica

hallo allemaal,
ok nu ga ik jullie iets leuks vertellen.
wij gaan een prachtige thuis maken voor mijn 2 valkjes.
wij wouden al jaren een serre hebben voor groenten en bloementjes te telen. en nu gaan we er 1 kopen van 3 meter breedte en 6 meter lengte en 2.50 nokhoogte. het is met beveilingsglas. er zitten ook raampjes is die automatis opengaan als het te heet word en een schuifdeur die je ook kan open doet. daar zetten we dan een vleigenraam voor zodat ze niet kunnen ontstnappen. en dan doen we de vogels daar ook in. we zetten er een gepaste boom in waar ze lekker kunnen zitten en er hangen ook schermdoeken als het te heet si dat ze schaduw hebben. zou dit kunnen dat ik me vogels hier is doe. en natuurlijk teel ik alleen groenten die zij mogen eten.
het is mss een beetje een raar idee. maar zou dit kunnen?
gr violette

Sanna

Hoi Violette,

Sjonge, dat klinkt leuk allemaal zeg! Maar ben je van plan ze ook 's nachts los te laten dan? Ik zelf zou het veiliger vinden om ze 's nachts in een kooi te doen. Stel dat ze ergens van schrikken 's nachts (wat toch wel geregeld voorkomt bij valkjes), dan zouden ze zich lelijk kunnen bezeren.

Groetjes, Sanna

chica

ja dat is mss wel een goed idee,
maar ik zet er zo ie zo een grote boomstam in die hol is met een klein gaatje erin en daarin allemaal nestmateriaal. zodat dat hun nachthuisje is en lekker warm. zou da ook goed zijn in plaats van een kooi.
gr violette

Sanna

Tja, àls ze daar in gaan zitten 's nachts natuurlijk ;D ;D ;D.

Ik denk toch dat een kooi het veiligst is voor 's nachts, er kan je valkjes een hoop akeligs overkomen hoor, als ze schrikken en in het donker in het wilde weg gaan rondvliegen. Ik heb zelfs wel eens de kooi 's ochtends onder het bloed teruggevonden omdat ik nog geen nachtlampje had... :P

Groetjes, Sanna

chica

ok maar zoon boom is veel warmer in de winter niet?
en anders zet in de boomstronk toch gewoon in de kooi haha als dat maar past.
gr violette

Sanna

Hoi Violette,

Een valkje kan zichzelf prima warmhouden hoor. Als hij maar niet met grote temperatuursverschillen te maken krijgt. Ik zou de boom gewoon voor de fun in de serre zetten, zodat ze er overdag mee kunnen spelen.

Groetjes, Sanna

chica

ow ok dankjewel,
groetjes violette