Valkparkiet+Gasparkiet!!! (Redelijk dringend)!!!

Gestart door Rube, 9 september 2007, 12:46:31

« vorige - volgende »

Rube

Hallo we hebben dus een valkje buiten in een volière zitte maar op zijn eenzame momenten zit hij dus te fluiten voor aandacht,nu ware we aan denken voor een vriendje voor ons valkje maar omdat je niet kan zien bij jonge valkjes welk geslacht ze hebbe en we niet woude dan ze gingen kweken hebben we dus maar besloten een grasparkietje te gaan halen.Bijde vogels zijn met de hand grootgebracht en de grasparkiet wil altijd bij ons valkje zijn maar ons valkje moet er niks van hebbe nu hebbe we een kooi met het grasje in de kooi van ons valkje gezet.Maar nog schijnt ons valkje schrik te hebbe wat moet ik nu doen want het bezocht bijde vogels veel stress.Moest het valkje nooit wenne aan het grasje kan ik dan toch overwegen er een vrouwelijke valkparkiet bij te zette zonder dat ze gaan kweken.

Mara

Hoi Rube

Het duurt gewoon even voordat ze aan elkaar gewend zijn. Maar het advies is toch een valkparkiet erbij te zetten. Ik zelf heb een grasparkiet en een valkparkiet, maar goed, deze zitten binnen en hebben elk hun eigen kooi. En ook mijn grasje is met de hand opgevoed, maar evengoed, het beste is toch gewoon een valkparkiet erbij kopen.

mara

Rube

maar als dat nu een van het ander geslacht is bestaat er dan geen mogelijkheid dat ze gaan kweken .

Mara

Hoi Rube

Ze kunnen inderdaad gaan broeden als het een mannetje en een popje zijn. Maar dan kun je de eitjes vervangen door neppers of de eitjes lek prikken. En zeker geen broedblok geven, dat motiveert juist broeden.

mara

Rube

Maar om het grasje tog een kans te geven ben ik dan goed bezig met ze aan elkaar te laten wenne want het grasje gaat altijd vliegen als hij het valkje ziet.(naar het valkje toe)En wie geeft mij garantie dat hij wel met een popje overweg kan.

Saar

Hoi
Je doet je valkje en grasje toch echt een plezier om ze ieder een soort genootje te geven. De grasjes zijn meestal erg druk, en dat waarderen de meeste valkjes niet zo. Ik heb zelf valkjes en grasjes in de voliere zitten, maar als een grasje te druk is, dan vluchten de valkjes vaak. Komen ze hem achterna, dan pikt ie een paar keer en dan gaan ze weer naar hun eigen soortgenootje. Dus dat kan je echt t beste doen.

Zolang je ze geen blokken geeft, zullen ze geen eitjes gaan leggen. Als je een binnenhok hebt, dan kunnen ze daar eventueel eitjes gaan leggen, dus even in de gaten houden. Als ze dan gaan leggen dan kan je de echte eitjes het beste omwisselen voor neppers. Succes!
Groetjes Saar :-*