10 mei 2025, 07:10:03

Vraagje mbt pop en man

Gestart door MartijnOnline, 29 augustus 2007, 16:58:54

« vorige - volgende »

MartijnOnline

Hallo!
Bij mijn (mannetje) Perry van onderhand een jaar of 2 hebben we zo'n 3-4 maanden terug een pop bij gezet.
Aan het begin ging het niet zo geweldig, vaak bekvechten, maar het gaat toch steeds beter. Nu hebben ze elkaar al gevoerd, maar wel alleen als ze op de grond van de kooi rondhuppelen trouwens.
Maar nu een vraagje, Perry doet nogal bot lijkt het, terwijl het vrouwtje mooi tegen m fluit en zachte geluidjes maakt. Ze wil ook altijd naast Perry zitten, meestal loopt Perry dan weer weg en zoekt een andere stok, achtervolgt door t popje..
Is het zo dat Perry niet in haar geïnteresseerd is? Zo lijkt het immers wel, echter... Sins een week ongeveer gaat t popje wel eens naast hem zitten, voorovergebogen. Perry klimt dan ook op haar na enige twijfel, en dat gaat dan wel een aantal seconden goed ;) Maar verder is hij dus zo kil..

Oja, het popje is nog maar een maand of 7 oud, is dit niet wat vroeg voor deze rituelen?

Mijn dank is groot!

Trudydoes

Is inderdaad vroeg. Ik geloof dat ze pas kunnen paren als ze een jaar of anderhalf jaar zijn. Misschien is hij al aan het oefenen. Het lijkt me in ieder geval een goed teken dat ze zo bij elkaar gaan zitten.

Sanna

Hallo Martijn,

Ik heb ook een koppeltje gehad dat nou niet bepaald elkaar het hof maakt. Het was alleen dat ik af en toe de bekende geluiden hoorde als ze bovenop elkaar zaten. Maar kroelen of voeren, ho maar. Af en toe zaten ze wel samen in het nestblok. Er zijn overigens prachtige kinders uitgekomen :D.

Maar jouw popje is hier nog veel te jong voor hoor, ik zou ze ook nog zeker geen broedblok geven. Mocht ze nou toch eieren gaan leggen, op de bodem van de kooi ofzo, en ze zou erop gaan broeden, dan moet je ze gewoon door neppers vervangen en ze laten broeden totdat ze hun interesse erin verliezen.

Groetjes, Sanna

MartijnOnline

Beide bedankt!
Ik zal me geen zorgen maken dan, misschien wordt de relatie nog wle wat warmer. Mochten er eitjes komen zal ik ze wel vervangen ja, er hangt ook nog geen broedblok hoor.
Zo rond mei volgend jaar ga ik er maar eentje in hangen denk ik :)

Groetjes

Frank Kam

Dag allemaal!

Ik zie hier een probleem die bij mij ook voorkomt.
Ik had een bonte gekocht. Al heel snel kwam ik er al achter dat het heel zielig was voor hem de hele tijd alleen.
Ik heb toen een wildkleur erbij gekocht. Deze was een stuk sterker en ook nog eens erg agressief.
Blazen werden keiharde tikken. Ik heb die na 2 dagen terug gebracht toen hij een wond veroorzaakte bij de bonte.
Deze wildkleur heb ik ingeruild voor een andere wildkleur.
Dit is echt een schatje. Hartstikke lief.
Ze komen uit verschillende nesten allebei uit kwekerij.
Ze zijn nu 10 en 11 weken oud. Ik denk nu 4 weken bij elkaar.
(Ik vermoed, op basis van gedrag,  dat de bonte een man is en de wildkleur een pop.)
Maar nu gedragen zij zich zoals MartijnOnline ook beschreef.
De bonte zoekt toenadering tot de wildkleur, maar die moet er niets van hebben. De bonte loopt erheen, knaagt heel zachtjes aan de wildkleur's nageltjes en teentjes, en als de wildkleur hem dan begint te pikken (ook heel zacht, het is meer blazen), blijft de bonte liggen (alsof hij het leuk vind?).
Vervolgens gaat de wildkleur er vandoor aangezien hij merkt dat de bonte niet weg te krijgen is.
Dit gaat al weken zo.

De wildkleur is meer geinteresseerd in mij.
Ze zijn allebei hartstikke tam. Als ik ze loslaat zitten ze het liefst de hele dag op mijn schouder.
Dit is natuurlijk hartstikke leuk voor mij, maar is het niet zielig voor de bonte? Is hij niet nog steeds eenzaam aangezien die andere niks van hem lijkt te willen?
Moet ik proberen er nog een maatje bij te halen?

Sorry dat mijn verhaal zo lang geworden is. :)
Alvast dank aan degenen die de moeite nemen om alles te lezen. ;)