8 mei 2025, 11:03:12

Misvormd pootje

Gestart door Tara, 27 september 2003, 23:29:16

« vorige - volgende »

Tara

Hallo ....

Sinds enkele minuutjes weet ik dat Smuey, mijn bonte valk, een mannetje is, hij zat een klein beetje te fluiten, al heeft ze wat popjesgedrag, is ie dus een mannetje. Maar Smuey heb ik van de dierenzaak gekregen, omdat ik hem zo graag wou en omdat hij een misvormd pootje had en hem toch wou. Heel graag wil ik nageslacht van deze valk, maar helaas, het zal niet lukken zeker, omdat hij niet op zijn pootje steunt, maar op z'n 'knie' (?). Dus de teentjes zelf hangen omhoog ... Het zal volgens mij niet echt lukken om er een foto van te nemen, maar ik zal morgen eens mijn best doen. Ik hoopte eerder dat hij een popje zou zijn, want als ze dan op iets plats zou zitten, zoals een nestkast, zou ze dan wel kunnen zorgen voor nageslacht ... Maar als ze een man is, dan zal ze zich toch niet kunnen vasthouden aan het popje, of toch moeilijker, dus, is mijn vraag, kan ze zorgen voor nageslacht met dat pootje of niet, want heel graag, wil ik van hem, jonkies volgend jaar. Ik heb er zeker geen spijt van dat ik hem in m'n bezit heb, integendeel ... Maar iedereen wil toch graag jongen van bepaalde vogels :-[.

Alvast bedankt ...
Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

het zou kunnen dat je valkje zich inderdaad niet kan vasthouden, en dan komt er van een nestje niets terecht!
je had mss eerst moeten nadenken voor je dit valkje kocht, want dit kon altijd gebeuren!

SDC:D

Lique

Ik zou er neit verder mee gaan kweken.
Je weet niet of het een aangeboren afwijking is, of dat er iets anders aan de hand is.
Om het niet over te laten gaan op het nageslacht, zou ik hem neit aan een ander koppelen, om ongewenste misvormde kleintjes te voorkomen.

groetjes lique

Tara

Stijn,

ik kreeg de valk van de dierenzaak, ik wou al heel lang een bonte en het maakte me niets uit van die poot! Ik wou hem zowiezo kopen en die verkoper zag hoeveel ik er om gaf en ik heb 'm gewoon gekregen! Het maakt me niet uit als ik er geen nageslacht van krijg, helemaal niet, ik wou het gewoon ff weten.

Hoi Lique,

het valkje is van dit jaar, en dus nog erg jong, ik schat iets minder dan een half jaar. Volgens mij is hij niet zo geboren, maar is het mis gaan groeien. Dat denk ik toch, ben het niet helemaal zeker. Maar goed, ik heb nog een bont geparelde witkop en een geparelde witkop split voor bont, maar gewone bonte jongen zal ik dus niet krijgen :-/, ah wie weet :).

In ieder geval bedankt!
Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

tja, als je hem gekregen hebt, dan is het goed!
maar ermee kweken zou toch niet zo goed zijn, zoals lique al zei!

SDC:D