3 mei 2025, 19:40:24

ik maak mij grote zorgen

Gestart door sweetyke, 4 september 2007, 12:44:22

« vorige - volgende »

sweetyke

ik heb een valkje ,en die slaapt soms overdag
da is toch nie normaal?
weet iemand wat ze heeft?
groetjes :'(
mijn valkjes/Paulie, Gini,, Sunshine, Coco, Dj, Sweety, Beast, Tarkan, Lola, Kevin, Sienna, Civic, Colmar, Olie, Miss, Luna, Iluna, Aïcha, Rico, Marcie,Kymco,armani,Koko²,cico,speedy,sjoeke,joske
Mijn overleden valkjes/junior,beauty orly,zorba,praliné,kiki

Rianne

Overdag slapen is heel normaal hoor, tenzij het valkje daarbij op 2 pootjes zit, en de veren bol heeft staan.

sweetyke

ze steekt haar kopje onder haar vleugels
ik vind da nie normaal
maar ik heb hier juist gezien dat een ander valkje dat ook doet en die is  ongeveer 4maand oud :-\ :'(
groetjes
mijn valkjes/Paulie, Gini,, Sunshine, Coco, Dj, Sweety, Beast, Tarkan, Lola, Kevin, Sienna, Civic, Colmar, Olie, Miss, Luna, Iluna, Aïcha, Rico, Marcie,Kymco,armani,Koko²,cico,speedy,sjoeke,joske

Rianne

Ehm... dat is juist wel normaal.
Hier doen ze 's middags ook altijd een dutje, vaak na het veren poetsen.

sweetyke

en dat ze trilt
ze heeft prezies koud?
ze wild ,en ik kan haar nog steeds nie pakken
dus ....... :-\

Rianne

Ik zou me geen zorgen maken. Als ze goed eet en drinkt en verder actief is, is er niks aan de hand.

sweetyke

ik ga  haar even in het oog houden
maar ze is altijd al een rustig valkje geweest
daarmee,dat ik me zorgen maakte
dank u voor u hulp
groetjes

Rianne

Ieder valkje is natuurlijk anders. Maar zolang ze geen afwijkend gedrag of afwijkende ontlasting heeft, is er niks om je zorgen over te maken. :)

sweetyke

4 september 2007, 14:44:51 #8 Last Edit: 4 september 2007, 15:00:47 by sweetyke
ze zit nu een beetje dik en trilt,prezies of ze koud heeft
,ik heb haar op een ander plaats gezet
kan dat mischien helpen?
of kan ik iets geven,van eten ofzo .dat haar kan helpen?
groetjes

Ivy

Hoi.
Denk je dat ze in de tocht staat? dan zou het natuurlijk wel helpen om haar te verplaatsen... maar ik denk niet dat het helpt met trillen.
Ik denk dat je wat overbezorgd ben. Je zegt dat ze met haar koppie in de veren slaapt - dat is juist goed.
Als ze slapen, is het ook normaal dat ze wat boller zitten, dus je moet niet kijken naar haar gedrag als ze slaapt, maar ook als ze wakker is = eet ze genoeg, is ze actief, is de ontlasting goed enz.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

sweetyke

ze slaapt heel de dag door,en als ze wakker is zit ze daar maar,bol,
:'(

Rianne

De situatie is veranderd van soms overdag slapen naar heel de dag slapen?

sweetyke

Sanna

Hallo Sweetyke,

Misschien moet je hem anders eens naar de dierenarts nemen. Bedenk altijd dat valkparkieten prooidieren zijn; ze zullen niets laten merken totdat ze echt heel ziek zijn. Wanneer jij een duidelijke verandering in zijn gedrag hebt opgemerkt (zijn zijn poepjes ook veranderd??), dan kun je het besten een vogeldierenarts raadplegen. Veel succes!

Groetjes, Sanna

Rianne

Hoi Sweetyke,

ik las bij In Memoriam dat je valkje is overleden... Dat is dan wel erg snel gegaan... Was ie al oud?