29 april 2024, 12:20:22

Ziek?

Gestart door Xander, 1 oktober 2003, 01:12:01

« vorige - volgende »

Xander

Hallo hier is Xander.
Ik heb een valkparkiet die al een paar jaar oud is.
Wij hebben deze op een vogelbeurs gekocht en eigenlijk meer uit medelijden.
Hij zag er namelijk niet zo "vrolijk" uit netjes gezegd.
Wij hebben hem toen maar mee genomen en hier alle liefde gegeven die hij nodig heeft.
Het leek erop dat hij in het begin aan het opknappen was alhoewel hij kleiner is als een gezonde valk en hij is ook kaal op zijn kopje en het is geen lutino!
Maar nu is hij in de rui maar volgens mij gaat het niet zo goed want hij zit veel inelkaar en is heel rustig,wij hebben al als advies gekregen om hem misschien in te slapen maar dat vinden wij een moeilijke keuze.
Wie weet wat wij moeten doen?
Help ons!!!!! :'(

Lique

Heej Xander,

Speedy is idd niet gezond, het is echt een inteelt valkje.
De volgende keer als wij weer komen, zal ik een foto van hem maken, en hierop zetten.
Speedy is een bonte witmasker cinnamon. En ik dacht dat hij ook nog wat parels had, maar dat weet ik niet zeker.
Maar het is een hele mooie mutatie, en Speedy is al bijna 7 jaar oud.
Maar je weet mijn mening, als het mijn valkje was, zou ik hem naar de Da brengen, hoe moeilijk het ook is, maar voor Speedy zal dit beter zijn. :-/

Groetjes lique

Xander

 :) Hallo Lique!
Nog bedankt voor je reaktie en ja ik weet hoe jullie er over denken.
Maar net zoals jullie vind ik het een grote opoffering om met Speedy naar de DA te gaan en dan (jeweetwel) :'(
Hij zit nog steeds rustig in zijn kooi en Pino daar in tegen die is heel vrolijk
Nou hoop ik maar dat het aan het ruien ligt maar dat zal wel niet.
Groetjes,Xander.

Lique

Hoi Xander,

Ja, het is allemaal heel erg moeilijk,  van "waar doe je goed aan, wat is goed voor Speedy"."
Sterkte met je beslissing.

Groetjes Lique

VaLKPaRKieTJe

Hoi hoi,

Ik zou het beste voor hem kiezen, maar neem wel de keuze waarvan je geen spijt krijgt.
Het is moeilijk, dat weet ik wel, maar ik zeg altijd, "Kijk eens vanuit de ogen van het dier. Dan zie je zelf de beste oplossing."

Veel succes met je beslissing.

Sterkte, Mariette

Speedy

Hoi Xander,

Erg sneu voor je valkje...als je het toch moeilijk vind om hem weg te brengen, probeer dan nog 1 ding.
Ga naar de dierenwinkel en geef hem van vitakraft  (een klein zakje is het, weet de naam niet) dat is om door de rui heen te komen.
Je kan nooit weten, wat een wonder er nog van kan komen, dan heb je tenminste nog iets geprobeerd, geef hem ook een beetje water met druivesuiker, niet de snoepjes hoor...
Alles om hem misschien nog even de pep te geven.
Misschien heeft hij een tekort aan iets.

Veel sterkte met je beslissing.

Groetjes,
    Trudie

Xander

 :) Hallo!
Ten eerste wil ik iedereen die gerageerd heeft bedanken ;)
En nu over de toestand van Speedy,vandaag zat er al weer meer leven in hem(gelukkig) hij reageerdt alweer op zijn naam en wij (Speedy en ik) hebben een speciaal fluitje als hij naar mij fluit en ik fluit dan net zo terug dan kijkt hij naar mij en fluit hij weer naar mij enz. en vandaag deed hij dat eindelijk ook weer.
Nu vermoed ik dus dat hij veel moeite heeft gehad om een beetje door de rui heen te komen omdat hij van zichzelf nogal zwak is.
Maar naar mijn mening is hij nu al weer redelijk opgeknapt en ik hoop dat dat zo doorgaat. :)
Groetjes,Xander.

Speedy

Hoi Xander,

Wat fijn om te horen zeg, dat het inderdaad de rui is geweest....nu ben je super blij dat je niet die stap hebt gezet om hem in te laten slapen he,,.
Geniet nog maar veel van hem....

Groetjes,
     Trudie

Xander

Hallo Trudie,bedankt!
En wij zullen nog zeker van hem gaan genieten(gelukkig wel) :)
Wij zijn ook zeer zeker opgelucht dat we hem niet hebben inlaten slapen,dat hadden wij ons zelf niet vergeven denk ik.
Groetjes.Xander.

Sanna

Hoi Xander!

Gelukkig dat Speedy toch weer opgeknapt is. Waarschijnlijk heeft hij inderdaad een beetje moeite met de rui.

Dit moet je wel even goed navragen bij een vogelarts voordat je het toepast!!! (ik wil niets op mijn geweten hebben :o), maar de schoonmoeder van mijn broer doet altijd bij haar oude grasparkiet 1 of 2 druppeltjes Echinaforce dagelijks door zijn drinkwater wanneer hij weer in de rui gaat. Dit om z'n weerstand op te bouwen. Tot nu toe heeft het die 'ouwe' er ieder jaar nog steeds door geholpen :P ondanks dat wij allemaal iedere keer denken 'en nou gaat-ie echt het hoekie om!'

Maar nogmaals: eerst bij een vogelarts navragen mocht je dit willen proberen hoor, of misschien dat iemand anders op de site dit met zekerheid kan zeggen...

Groetjes, Sanna

Xander

 :) Hoi Sanna!
Bedankt voor de tip!
Ik zal het zeker even na vragen en ik hou je op de hoogte. ;)
Groetjes,Xander.

mastolk

Hoi
Heb je nog iets bijzonders aan Speedy gegeven om hem goed door de rui te helpen? Daar ben ik nl wel benieuwd naar.  Gelukkig dat het weer beter gaat!!!!!!!!!  :)

Groeten Margrietha

Xander

 :) Nee wij hebben hem niets bijzonders gegeven,gewoon veel liefde en geduld en gelukkig is dat goed gegaan.
Maar bedankt voor je reaktie.
Groetjes,Xander.  ;)