7 mei 2025, 02:27:51

wat voor valkjes

Gestart door mastolk, 3 oktober 2003, 18:32:03

« vorige - volgende »

Kolkkie

CitaatEn ja, de grootste Pino is aan een kant gekortwiekt, ik weet dat hij de andere kant ook moet. heb ik deze dagen hier op de site geleerd (ik begin net!) maar de man in de dierenwikel zei dat het goed was zo nu kon hij nog vliegen. Tja, wist ik toen veel. Nu wil ik eigenlijk zelf zijn andere vleugel kortwieken. Dit kan toch best!?

Hoi Margrietha,

Je zou de andere vleugel best zelf kunnen knippen, maar alleen als je er wat ervaring mee heb. Als je het verkeerd doet, kunnen er ernstige dingen gebeuren (bijv. in de vleugel knippen).

Hier is een link waar perecies wordt beschreven hoe je het moet knippen.

http://www.valkparkiet.net/N_xp_9.html

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

mastolk

Hoi Mariska,

Ik heb geen ervaring, heb wel heel goed opgelet hoe de man in de dierenwinkel het deed. Ik zal op de link kijken bedankt!!! Als het me wat lijkt kan ik het zelf doen anders laat ik het doen, maar niet weer door die man van de dierenwinkel. Ik vond het geen aardige man.  En volgens mij weet hij er ook niet genoeg van, hij blijkt goed te zijn maar hij zei dat een kant genoeg was.

Ik zal kijken, bedankt!
Groetjes MArgrietha