28 april 2024, 01:13:47

Bourke parkietjes

Gestart door _san_, 31 augustus 2007, 16:19:34

« vorige - volgende »

_san_

Hallo ;)

Ik heb dinsdag een koppeltje bourke parkietjes gehaald ;D  En ik vind ze hartstikke leuk. Maken niet zo veel herrie :) en zijn mooi om te zien ;D

Maar ik wil ze graag tam maken, maar werkt dat hetzelfde als bij de valkparkiet ??? En hebben jullie nog wat tips voor mij ofzo. Bijvoorbeeld waar ze erg dol op zijn ( behalve trosgierst natuurlijk ;D) dus waar ze misschien wat makkelijker op afkomen. En is het waar dat ze makkelijk tam te krijgen zijn ???

Ow ja ik heb ook nog een ander vraagje ;D Ik zie heel vaak dat mensen een foto onder aan het bericht hebben staan. Hoe krijgen jullie dat voormekaar ??? want mij lukt dat niet ??? :(

Groetjes

Rianne

Hoi,

ik heb geen ervaring met bourkes. Dus of het stappenplan voor tam maken ook voor bourkes werkt... ??? Je kunt het altijd proberen natuurlijk. :)
In je profiel staat de optie om een foto toe te voegen. Let er wel op dat de foto niet te groot is, anders raakt de hele forum layout in de war ;)
Hier meer informatie over avatars en handtekeningen:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

bobbie

gefeliciteerd met je bourkes.  :D Leuke en mooie vogeltjes zijn dat he.

Ik heb van een bourke-kweker gehoord dat een bourke eigenlijk geen huiskamervogel is. Bovendien kan je een bourke niet zomaar bij een andere soort vogel zetten. Niet omdat ze agressief zijn, integendeel zelfs. Nee, ze dragen ziekten bij zich waar ze zelf niet ziek van zijn maar het wel doorgeven aan andere vogels.

Voor zover kan ik je inlichten over bourkes.  ;)

_san_

Oke :) Bedankt ;D
Ik w8 nog even op een reactie voor het tam maken :)  Ik ben gisteren begonnen met wat trosgierst op mijn hand in de kooi. Ze komen wel langzaam dichterbij maar vinden het nog wel heel eng maar dat is ook logisch. 

Valkparkieten zijn ook geweldige vogels  ;D heb der ook 1. En die wil de hele tijd uit mijn mond eten. Zoo lief ;D

Ik heb de Bourkes ( sjors en sjimmie ;D) wel appart in een kooi zitten, maar we hebben dan ook Rocky ( valkparkiet) en nog een grasparkietje (allemaal apparte kooien) in de huiskamer staan. Kunnen sjors en sjimmie dan ook nog die ziektes overdragen???

Groetjes

*Yvon

Hoi hoi

Wijzelf hebben ook bourkes in de voliere zitten bij de valkjes.
Op het moment nu 5 bourkes en 12 valkjes.  :D
Ik denk dat als je ze tam wilt maken,dat je het net zo als met valkjes kan doen.
Gewoon rustig met lekkere dingen benaderen en veel geduld hebben.
Het zijn hele rustige vogeltjes van karakter.
Maar ikzelf vind ze minder speels dan valkjes.
Onze bourkes zijn niet tam maar ook niet echt super bang.
Het moet zeker te doen zijn om ze tam te maken. ;)

Heel veel succes !!  :D

+/_ 8 weken oude bourke

Wij hebben verders geen moeite voor gedaan om ze tam te houden,maar ze komen nog wel heel dicht bij me als ik met de schaal met lekkers in de voliere staat.  ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >