9 mei 2025, 03:06:08

Bello overal bloed!!

Gestart door Bello, 27 augustus 2007, 18:05:17

« vorige - volgende »

Bello

Vanmorgen zou ik naar mijn werk gaan en de vogels waren eruit.
Ineens begint Bello te krijssen (nog nooit gehoord).
Hangt er een grote vleugelpen langs haar vleugel (half gebroken en natuurlijk BLOED).

Gelijk Chantal gebeld van help wat moet ik doen, (wijze raad natuurlijk gekregen)  de restant van de veer eruit getrokken , intussen had ik de vleugel onder de kraan om te zien waar het bloedde.

Was het de 2e pen , natuurlijk ging ze fladderen (ik had haar wel vast) en ja de keuken was dus rood gevlekt........de grond de kastjes de tegels..... kon wel  :'(

Bloem had ik niet wel pannekoekmix (hielp niet), op de vleugel gedrukt en betadine erop gedaan, poeh poeh.

Naar de apotheek pleisterspray gehaald en hehe het stopte :D

Al met al het werk opgebeldt dat ik later kwam kon Bello toch niet zo achter laten.

Heel de dag een onzeker rot gevoel gehad, en kom ik net thuis en madammeke zit in de kooi me recht aan te kijken, maar ze ziet er niet uit ;)
Zal er straks ff een foto van maken.

Maar kan ik ze met zo'n grote zware  verwonding wel uit de kooi halen (ze is dit immers gewend).

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Rianne

Hoi,

er is volgens mij wel aardig wat bloed verloren als ik het zo lees. Ik zou Bello maar even niet laten vliegen. Verwennen met lekkernijen mag natuurlijk altijd ;)

Anja

Hoi Dorothé,

Kl*te zeg. Arme Bello en arme jij natuurlijk. Wat zullen jullie saampjes geschrokken zijn.
Zoals Rianne idd al zegt niet laten vliegen maar om te knuffelen lijkt het me wel kunnen hoor.
Wat zeg ik nu niet vliegen.......dat kan ze toch ook niet.

Geef haar maar een dikke knuffel van me en voor jou natuurlijk ook een

Groetjes Anja

Bello

Hoi Rianne,

Nee Bello is gekortwiekt, en ze vliegt dus niet maar ze zie in mijn vriend haar partner en als hij haar geen aandacht geeft en in de kooi laat zitten gaat ze zitten treuren.

Vond het heel erg om haar vanmorgen terug in de koi te zetten en te gaan werekn maar ze was zo gestresst en ging zitten slapen.

Was ook veel bloed, had een schone theedoek gepakt en ik had een oud t-shirt aan en ja natuurlijk met bloed.

Anja,

Ja ik dacht echt dat ze dood in mijn handen lag heel haar zijkant was rood,  maar naar de dierenarts ging niet wat dat is in Venray waar ik liever niet heen ga met vogels, dus ik moest de eerste hulp zelf geven, maar naderhand stond ik te shaken van de schrik.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Hoi Dorothé,

Ik kan me iets bij voorstellen. Maa rje hebt goed gehandeld hoor.
Laat Ivo haar vanavond maar lekker knuffelen wel heel voorzichtig hoor.

Groetjes Anja

Sanna

Hoi Dorothé,

Ik kan me heel levendig voorstellen hoe je stond te shaken. Zo heb ik een keertje Belle gevonden toen ik na een dag werken thuiskwam. Die had een nageltje gescheurd, en na heel de kooi te zijn rondgewandeld met dat bloedende teentje, is ze uiteindelijk bovenin gaan zitten en heeft desbetreffende pootje opgetrokken: heel haar buik zat onder het bloed!! :o (èn heel de kooi, èn heel de muur...). Ik heb toen ook eerst m'n verstand op nul gezet en ben de vogel maar gaan schoonmaken om te kijken waar het vandaan kwam, maar naderhand knikten m'n knieën tegen elkaar van ellende ::). Maar je kunt hem brocolie en gedroogde abricoos geven om aan te sterken, daar zit veel ijzer in. En ik denk wat extra eivoer enzo. Maar ik zou hem er lekker in laten zitten vanavond. Misschien kun je zijn kooi een beetje in een donker hoekje zetten als je bang bent dat hij gaat zitten treuren. Succes ermeen, hij zal er wel niet uitzien met al dat bloed :P.

Groetjes, Sanna

Bello

We hebben maar geen foto gemaakt.

Ivo heeft haar er wel  even uitgehaald en geknuffeld, maar toen moesten Jannes en Catka in de kooi blijven, Catka kan namelijk nog wel vliegen.

Daar waar de kooi staat is het s'avonds altijd donker en we moeten toch door de week vroeg naar bed.

Dus een nachtje slapen doet wonderen.
Bedankt voor de tip hoor, zat er al aan te denken waar zit nu veel ijzer in wat ik ze kan geven.

Ivo heeft haar aandacht gegeven en dat vind ze altijd fijn (met mij kan ze ook wel weg als Ivo niet thuis is ;))

Dorothé

Dierenfreackske

Ik heb ook laatst iets voor gehad met Wiske......gebeten door een van de ratjes die ik intussen weg heb gedaan en ze had overal bloed en ook isobetadine op de wond gedaan en vooral veel laten rusten maar omdat ze ook altijd uit de kooi gaan kon ik het ook niet laten aangezien de DAme gezegt had ze 3 dagen in te laten ...de tweede dag liet ik ze uit omdat ze al gegten en gedronken had !!Ze was eerst nog wel wat stilletjes maar 's avonds de tweede dag begon ze geluiden
te maken !! Had haar wat met rust gelaten wel en de derde dag was ze veel beter alleen haar poot nog wat mank maar
door haar te laten doen en bij Suske te zijn is ze er wel doorgekomen en ook door de antibioticaspuit die ze toch wel gekregen had ! Ik bedoel maar een gewonde parkiet is niet altijd ten dode opgeschreven he !!! Fijn dat je ook zo meeleeft met je valkjes!!!  Grtjs .  Hoe is het nu trouwens met je valkje ?

Bello

Bello is nog rustig maar zo geneest ze wel het beste en ze heeft veel zitten knuffelen met haar baasje.

Dorothé

Bello

Met Bello gaat het de goede kant op.

Dus boekje mag gesloten worden!!